Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Carina:-)

skønneunger skriver:

det kan godt være det er grænseoverskridende for nogle kvinder men hvordan har manden det så ikke når han ikke må komme ind sammen med sit barn? for mig er det akurat det samme.

syntes mange går lidt for meget op i at der skal tages ih og åh så meget hensyn til en ammende kvinde, men syntes altså også der skal tages hensyn til farmand!

Nu er det jo altså ikke farmand der skal sidde og flashe noget som helst!

Og så længe mænd ikke kan amme,.er det jo fuldstændigt unødvenigt at han skal rende rundt i ammerummene.

Lige så unødvenigt som hvis jeg rendte rundt i mænds omklædningsrum!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

roenlund

Carina:-) skriver:

Nu er det jo altså ikke farmand der skal sidde og flashe noget som helst!

Og så længe mænd ikke kan amme,.er det jo fuldstændigt unødvenigt at han skal rende rundt i ammerummene.

Lige så unødvenigt som hvis jeg rendte rundt i mænds omklædningsrum!

det kan da ikke sammenlignes, der sker jo andet end amning i ammerum... hvad hvis far skal skifte eller give flaske må han så stadig ikke gå med ind???

Anmeld

15. december 2011

Nessie skriver:

Man tager jo ikke ud at shoppe for at være hver for sig en halv times tid, og er der nogen der ikke bryder sig om at andre er i nærheden mens man ammer, ja så skulle man nok ikke tage i et indkøbscenter så længe man stadig ammer. Førhen sad man jo på en café og ammede, og dér var der da ikke "mande-forbud".

Selvfølgelig kan det være grænseoverskridende at skulle sidde og amme foran andre, det var det såmænd også for mig, meget endda, men det hører jo lige som bare med, og vil man sidde i enrum mens man ammer, så skal man jo holde sig fra offentlige steder

Og hvis man ikke magter at være adskildt ½ time,har man da seriøst problemer med at passe et arbejde

Pjat-Men helt ærligt så snakker vi om at der skal tages hensyn til nogen kvinder der ikke har lyst til mandligt publikum når de ammer.

Der går vist intet fra far ved at vente et andet sted.

Og jeg har da vist en sær mand,for han gad da overhovedet ikke sidde i et eller andet ammerum når der er så meget andet at lave...

Anmeld

15. december 2011

Sim skriver:

Jeg synes virkelig det er lavt. Er det virkelig hvad der skal til i år 2011 snart 12, at vi mænd skal gå udenfor, og vente på en sms for at vi har lov til at komme ind og skifte en ble. Hvad så hvis planen var at jeg skulle give flaske skulle min kæreste så også bare gå ud og vente på vores barn havde tømt den? Der bliver snakket så meget om blufærdighedskrænkelse, men hvad med at tænke på børnene. Flere gange er der blevet skrevet at man som mand bare kan lune sin flaske og gå igen fordi der er massser af steder som fx bænke og en Bistro man kan sætte sig ind på? men hvilken ro giver det lige at der sidder 50+ mennesker i en bistro og skramler med deres bestik og service eller at man planter sig på en bænk hvor flere hundrede mennesker passere helt ærligt mand?

PS: alle Citater er fra Carina bare lige så vi har alt på det rene...

Men fint.

Så lad os droppe alt der hedder kvinde /mande omklædnigsrum i f.eks fitness.

Lad os få fælles toiletter

Fælles baderum i svømmehallen osv.

Det er for nogen mindst lige så grænseoverskridene at vise deres barm som det er for de fleste andre at vise deres skridt.

Og hensynet til barnet ligger vel i at baby kan få mad af sin mor?

Anmeld

15. december 2011

roenlund skriver:

det kan da ikke sammenlignes, der sker jo andet end amning i ammerum... hvad hvis far skal skifte eller give flaske må han så stadig ikke gå med ind???

Som jeg har skrevet før,så kan det jo være nødveningt hvis far er der alene.

Men er mor med,og så længe vi ikke har familierum så synes jeg hensynet til de kvinder der har det svært med det skal komme forud for ligestilling,fars rettigheder osv.

Anmeld

15. december 2011

roenlund

Som jeg har skrevet før,så kan det jo være nødveningt hvis far er der alene.

Men er mor med,og så længe vi ikke har familierum så synes jeg hensynet til de kvinder der har det svært med det skal komme forud for ligestilling,fars rettigheder osv.

Jeg er ikke helt enig, men det behøver man jo heller ikke være... jeg synes ikke at man skal gå mange ind i et ammerum, den der har et ærinde er velkommen mand eller kvinde....

Anmeld

15. december 2011

Valle81

raca skriver:

jeg syntes ski det her er lidt skremmende..

kvinder der ammer skal/vel gemme sig væk i et eller andet kosteskab....

og mænd skal holde sig væk fra babyer.. for de har ingen ret til at give flaske andet end hjemme.. eller ders børn er i hverfald dårlige stillet når man er i byen for de må ikke skiftes/mades/ slappe af et roligt sted.. af hensyn til kvinderne i kosteskabene...

babyer skal havde mad.. nogle skal give dem det.. babyerne har ret til et roligt sted at spise... så kan den der giver madens køn da være underordnet...

Fantastisk skrevet

Anmeld

15. december 2011

Jose og emils mor

Valle81 skriver:

Fantastisk skrevet

Anmeld

15. december 2011

Nessie

Og hvis man ikke magter at være adskildt ½ time,har man da seriøst problemer med at passe et arbejde

Pjat-Men helt ærligt så snakker vi om at der skal tages hensyn til nogen kvinder der ikke har lyst til mandligt publikum når de ammer.

Der går vist intet fra far ved at vente et andet sted.

Og jeg har da vist en sær mand,for han gad da overhovedet ikke sidde i et eller andet ammerum når der er så meget andet at lave...

Nu tager vi jo ikke på shoppe tur for at være adskilt.

Jeg holder på at ammerum er en forkert betegnelse, det burde hedde familierum, eller blot puslerum, så dækker det stort set over alt hvad der har med baby at gøre, og så er der ingen kønsdiskriminering.

Min mand har været med i puslerummet nogle få gange, ikke fordi han syntes det var fantastisk spændende, men fordi han var med som en del af familien, og derfor ikke skulle ekskluderes fra spisesituationen.

Mit barn blev ret hurtigt flaskebarn, og vi gik da ind i amme-/puslerummet for at have et fredeligt sted at give den lille mad. Det er kun sket meget få gange at jeg har set mødrene gå alene derind, som regel har de haft manden eller en veninde med, og det er da helt i orden, alle tager jo alligevel hensyn til hinanden, og taler dæmpet sammen. Var der pladsmangel, blev der selvfølgelig altid gjort plads til én der skulle give mad

Anmeld

15. december 2011

Rødhætte

Nu har jeg ikke selv ammet, men tror ikke jeg vil synes om at der var mænd tilstede. Da min søn har været flaskebarn har jeg jo kunne give ham flasken næsten hvor som helst. Så synes ikke mænd behøver at gå ind i ammerummet for at give flaske..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.