Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Maja88

Faith skriver:

Enig!

Da vi var indlagt i 20 dage efter tvillingernes fødsel fik vi (jeg) et værelse på patienthotellet. Der var selvfølgelig en seng til mig, men der stod også en opredt gæsteseng. Den skulle min mand betale i dyre domme for at sove på. Det resulterede i at han ikke altid sov der fordi det jo løb op i rigtig mange penge, til trods for at drengene lå på neo og jo stadig var meget små og skrøbelige. Ved godt det er en prioriteringssag, men 3000 kr ud af et budget plus penge til mad er mange penge!

Jeg synes faren har ligeså meget ret til at være hos sine børn som moren. Det andet er direkte diskriminerende.

glemte i ikke bare at aflevere sedlen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Kløver

M (: skriver:

Det var også min opfattelse - at ammestuernes formål var, at beskytte de "sarte" ikke-ammende ved at skærme de ammende kvinder fra dem. Troede bestemt ikke, at ammestuerne skulle beskytte de ammendes blufærdighed.. :/

Hvis man er så blufærdig, hvorfor ammer man så overhovedet i det offtenlige rum?

Hvorfor er det værre at mænd ser på, at man ammer end f.eks. veninder, bedsteforældre eller andre, fremmede (ammende) kvinder?

Er det fordi man tager det som en selvfølge, at mændene ser bryster som noget seksuelt, og at de dermed på automatik vil glo (og tænde?!?!) på de omtalte bryster?

Hvad så med lebiske mødre/"fædre"? Må de heller ikke komme ind (ammende eller ej)? Eller er det anderledes hvis det er en mand?

undskyld, men dvs der skal tages hensyn til dem som ikke ønsker at se ammende kvinder, men de ammende kvinder som ikke bryder sig om at amme i fuld offentlighed, kan nu have svært ved at komme ud, fordi ammestuerne kun er for dem som gerne vil amme foran andre mænd

Anmeld

13. december 2011

Sim

Thalia skriver:

Men hvordan er det rimeligt overfor de mødre der ikke bryder sig om at være i selskab med fremmede mænd når de ammer?

Altså jeg stor fortaler for ligestilling osv, men jeg synes vitterligt at ammerummene handler om mere end at give babyer madro og at fjerne amning fra eksempelvis cafeer. Det handler også om at ikke alle mødre synes at det er nemt at amme, og at nogle faktisk har brug for en smule privathed omkring det at amme - og så kan det godt være enormt grænseoverskridende at andre hiver deres mænd med ind.

Altså der skal være plads til os alle. Det er fint ammestuerne er lavet for at få mere ro på amningen men altså hvordan er det mændende forstyrrer det hele vi render altså ikke forvirrede rundt som hovedløse haner mens at andre kvinder ammer. Jeg kan altså ikke se vi giver noget uro.
Jeg holder øje med min datter, snakker meget stille med min kæreste, og ordner lidt småting for at lette hele proceduren.

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Sim skriver:

Men hvorfor er det vi mænd skal jages hen til en bænk eller en bistro inde i Bilka når vi står med en flaske i hånden til vores barn.
I deres ammestue er der jo både mikroovn og puslebord. Jeg regner bare med at den mikroovn er til lune flaskerne og ikke brysterne.

For min skyld må alle der giver "mad" hvad enten de ammer eller giver flaske være i et ammerum. Det er den der kaffestue-mentalitet jeg ikke bryder mig om. Man behøver ikke sidde tre mand/kvinder for at give et barn mad. 
Men strengt taget behøver man jo ikke sidde derinde når man giver flaske hverken som mor eller far?
Dettil skal siges at jeg selv er mor til to amme-børn og et flaskebarn. Så jeg har prøvet "det hele"

Anmeld

13. december 2011

M (:

Maja84 skriver:

undskyld, men dvs der skal tages hensyn til dem som ikke ønsker at se ammende kvinder, men de ammende kvinder som ikke bryder sig om at amme i fuld offentlighed, kan nu have svært ved at komme ud, fordi ammestuerne kun er for dem som gerne vil amme foran andre mænd

Jeg siger ikke, at man skal blive hjemme. Det undrer mig bare, at blufærdige kvinder godt kan amme foran andre fremmede kvinder, men stejler, hvis det er foran fremmede mænd (som trods alt også er forældre, og har et ærinde - hvilket andres fremmede veninder og bedstemødre ikke har)..

Anmeld

13. december 2011

Sim

SussieThyssen skriver:

Jeg synes nu der er stor forskel på at tisse i fuld offentlighed og så på at amme..så den sammenligning kan jeg ikke rigtigt bruge..men jeg skal gerne komme med en anden..nu handler det jo om bryster og amning, topløs badning og topløs gåen rundt derhjemme.
jeg har altid dyrket begge dele i stor stil, da jeg var yngre, men jeg går altså ikke sådan rundt bundløs.
Jo gjorde andre det, så gerne for mig.
Og forresten..i Frankrig har de åbne pissoirer midt i det hele over alt, hvor det eneste man ikke kan se er midten af folk

Og igen...for mig er det naturligt at amme når barnet er sultent, og jeg vil altid slå for naturligheden i det omfang jeg kan, og mod isolering af kønnene.

Jeg er helt enig urinering og amning har intet med hinanden at gøre. Det var noget af et sidespor da.

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

SussieThyssen skriver:

Jeg synes nu der er stor forskel på at tisse i fuld offentlighed og så på at amme..så den sammenligning kan jeg ikke rigtigt bruge..men jeg skal gerne komme med en anden..nu handler det jo om bryster og amning, topløs badning og topløs gåen rundt derhjemme.
jeg har altid dyrket begge dele i stor stil, da jeg var yngre, men jeg går altså ikke sådan rundt bundløs.
Jo gjorde andre det, så gerne for mig.
Og forresten..i Frankrig har de åbne pissoirer midt i det hele over alt, hvor det eneste man ikke kan se er midten af folk

Og igen...for mig er det naturligt at amme når barnet er sultent, og jeg vil altid slå for naturligheden i det omfang jeg kan, og mod isolering af kønnene.

Nu har jeg heller aldrig været topløs i offentlighed og bryder mig faktisk heller ikke om at se på at andre kvinder er det. Så for mig er sammenligningen med at tisse slet ikke så langt væk.
Jeg oplever mig ikke som kropsforskrækket men mere som blufærdig og privat.

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

M (: skriver:

Jeg siger ikke, at man skal blive hjemme. Det undrer mig bare, at blufærdige kvinder godt kan amme foran andre fremmede kvinder, men stejler, hvis det er foran fremmede mænd (som trods alt også er forældre, og har et ærinde - hvilket andres fremmede veninder og bedstemødre ikke har)..

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Sim skriver:

Jeg er helt enig urinering og amning har intet med hinanden at gøre. Det var noget af et sidespor da.

hvor er sidesporet egentlig...
Jeg bryder mig lige så lidt om at vise bryster i offentlighed som at tisse i offentlighed.
Sammenligningen gik på at bare fordi at hr. og fru. Jensen syntes det er hyggeligt at amme sammen (eller at tisse sammen) er det ikke det samme som at hr. og fru Nielsen og resten af storcenteret syntes det.

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Fru Hansen skriver:

Nu har jeg heller aldrig været topløs i offentlighed og bryder mig faktisk heller ikke om at se på at andre kvinder er det. Så for mig er sammenligningen med at tisse slet ikke så langt væk.
Jeg oplever mig ikke som kropsforskrækket men mere som blufærdig og privat.

Du er måske ikke..men for andre kan det meget vel udvikle sig sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.