Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Kløver

Maja88 skriver:

jamen hvad er det som gør at det er såååå forbudt at vise sine bryster???

hvis du ammer diskret eller når babyen først er lagt til, så kan man jo ikke se det??

er bare undrende.. for jeg er skam overhovedet ikke lige blufærdig på¨det punkt...

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, jeg bryder mig bare ikke om at der er andre mænd, da jeg ammede på sygehuset, blev alle sendt ud imens, det samme gjorde jeg hjemme, altså gik for mig selv. Jeg bryder mig ikke om tanken at de kan risikere at se noget, uanset hvor ligeglade de er. Jeg bryder mig bare ikke om det, og er da en smule øv over, der er så lidt respekt for os som ikke bryder sig om det. far kan være med på alle andre punkter end amningen, og når det nu forholder sig sådan, kan de så ikke være med der, og være med derhjemme og hvor man ellers er, end lige de få gange man bruger et ammerum.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Ansemusen

Thalia skriver:

Jamen mit spørgsmål er faktisk reelt ment. Jeg kan ikke komme på hvad det er faren skal foretage sig i ammerummet der gør ham uundværlig. Jeg vil virkeligt sætte pris på at nogen forklarer mig hvad det er for opgaver - for jeg har ammet 3 børn og ALDRIG haft brug for min mand i ammerummet.

Og jeg synes slet ikke det handler om at faren er andenrangsforælder. Jeg synes det handler om at tage hensyn til alle andre i ammerummet.

Nøjagtigt ligesom jeg synes det er unødvendigt at slæbe sin mor eller sine veninder eller andre "unødvendige" med ind.

Jeg er kæmpe fortaler for at mændene skal være med på lige fod med mødrene, men lige så vel som man som ammende mor skal tage hensyn til andre når man ammer offentligt, synes jeg at offentligheden skal tage hensyn til de mødre der sætter sig i et ammerum for at skabe lidt privathed omkring amningen.

Eksempelvis give flaske eller mos????!!!!! Flere og flere fædre går på barsel, skal de ikke have lov til at gå i ammerummet for at give deres barn flaske under rolige forhold frem for i centrets øvrige larm?

Det er trist at amning pludselig skal blive til noget unaturligt og pinligt! Jeg tror de fleste fædre, ser det som den mest naturlige ting i verden at kvinder ammer og ikke som noget seksuelt. Og så kan man heldigvis også dække sig lidt til, hvis man er blufærdig

Anmeld

13. december 2011

Ansemusen

Måske man skulle til at have henholdsvis 'ammerum' og 'flaskerum' frem for decideret kønsopdelte rum!!

Anmeld

13. december 2011

Bare mig..

Hold da op. 

Det synes jeg godt nok er for meget. Er man så blufærdig at man ikke kan holde der ud, at der er andre mænd MED DERES KÆRESTER OG BABYER, må de finde et andet sted at være. Sådan tænker jeg. Man skal sgu ikke begynde at kønsbestemme i en ammestue. Jeg er selv fra Kolding og har ofte brugt stuen med min datter, SAMMEN med hendes far. Bad nogen ham om at forlade rummet, var jeg blevet rasende og så måtte de sgu selv finde et andet sted at være!!!

Sådan noget fis. Bliver helt sur på jeres vegne!  Er virkelig forarget over det i har oplevet!! 

Anmeld

13. december 2011

Sim

Thalia skriver:

Jamen mit spørgsmål er faktisk reelt ment. Jeg kan ikke komme på hvad det er faren skal foretage sig i ammerummet der gør ham uundværlig. Jeg vil virkeligt sætte pris på at nogen forklarer mig hvad det er for opgaver - for jeg har ammet 3 børn og ALDRIG haft brug for min mand i ammerummet.

Og jeg synes slet ikke det handler om at faren er andenrangsforælder. Jeg synes det handler om at tage hensyn til alle andre i ammerummet.

Nøjagtigt ligesom jeg synes det er unødvendigt at slæbe sin mor eller sine veninder eller andre "unødvendige" med ind.

Jeg er kæmpe fortaler for at mændene skal være med på lige fod med mødrene, men lige så vel som man som ammende mor skal tage hensyn til andre når man ammer offentligt, synes jeg at offentligheden skal tage hensyn til de mødre der sætter sig i et ammerum for at skabe lidt privathed omkring amningen.

For at jeg ikke lige skal til at kopiere sætte ind og citere mig selv.
Så kan du læse grunden til at jeg skulle have været med i på side 11 indæg nummer 2. Det burde være det svar du kigger efter.

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Ansemusen skriver:

Eksempelvis give flaske eller mos????!!!!! Flere og flere fædre går på barsel, skal de ikke have lov til at gå i ammerummet for at give deres barn flaske under rolige forhold frem for i centrets øvrige larm?

Det er trist at amning pludselig skal blive til noget unaturligt og pinligt! Jeg tror de fleste fædre, ser det som den mest naturlige ting i verden at kvinder ammer og ikke som noget seksuelt. Og så kan man heldigvis også dække sig lidt til, hvis man er blufærdig

Men selv hvis det er flaske eller mos kan det da klares af en forælder - begge behøver ikke være til stede?

Jeg synes slet ikke amning er unaturligt eller pinligt. Jeg synes bare det er rimeligt nok at man skal tage hensyn til andre i ammerummene.

Anmeld

13. december 2011

Maja88

Maja84 skriver:

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, jeg bryder mig bare ikke om at der er andre mænd, da jeg ammede på sygehuset, blev alle sendt ud imens, det samme gjorde jeg hjemme, altså gik for mig selv. Jeg bryder mig ikke om tanken at de kan risikere at se noget, uanset hvor ligeglade de er. Jeg bryder mig bare ikke om det, og er da en smule øv over, der er så lidt respekt for os som ikke bryder sig om det. far kan være med på alle andre punkter end amningen, og når det nu forholder sig sådan, kan de så ikke være med der, og være med derhjemme og hvor man ellers er, end lige de få gange man bruger et ammerum.

men hvis du nu læser mit tidlige indlæg om hvad jeg brugte faderen til..

så skulle jeg jo have ophold mig hjemme den første LANGE tid... er jo heller ikke rimeligt..

nu ved jeg ikke hvordan det er indrettet i Kolding, men i Herning er der sådan et lille indhak med en stol i,.. kan man så ikke benytte sådan noget lignende..

men du har ikke noget imod kvinder ser på det??

Anmeld

13. december 2011

M (:

Thalia skriver:

Jeg synes egentlig følgende link giver et godt bud på, hvor vigtig faderens deltagelse i amningen kan være: 

"I forhold til amningen er faderen af allerstørste vigtighed. Det føler du måske ikke selv, fordi det er mor, der har brysterne og rent fysisk er den eneste, der kan amme, men der er al mulig grund til at du som far er er dig din rolle bevidst. Faderens støtte, omsorg og opbakning er særdeles vigtig for, at amningen bliver en succes (...) 

I forhold til amningen kan det give ro på hjemmefronten, hvor moderen kan have brug for megen opbakning i starten. Bare det at huske at få et glas vand eller saft med hen til ammestolen kan være svært, især hvis man har et utålmodigt og sultent barn, og hvis man så også har glemt gylpekluden og telefonen ringer – ja, så er det dejligt med en mand, der lige kan klare det praktiske, mens man koncentrerer sig om at få barnet til brystet."

https://www.baby.dk/videnom/7p338/familieliv-far-og-amning.aspx

Anmeld

13. december 2011

Kløver

M (: skriver:

Det synes jeg ikke kan sammenlignes. For man flasher ikke sine bryster ved at amme, ligesom man efter min mening gør på stranden..

I ammestuen er en lille del af brystet synligt (sjældent mere en f.eks. i udringingen af ens bluse), og det er det, fordi man ammer sit barn (= opfylder et basalt behov hos et lille menneske). Hvis man ligger topløs på stranden har det ikke noget formål udover at få sol på dem, hvilket vist ikke er et basalt behov.

Det kommer helt an på hvor god du er til amningen, jeg brugte suttebrikker, og dte var enormt svært at få ham til at ligge ved, jeg kunne ikke dække min søn med stofble eller andet, da jeg havde konstant behov for at kunne lægge ham rigtigt ind til igen, hvilket gjorde mit bryst var synligt under hele amningen hver gang. og det er ikke ret sjovt, så at skulle sidde sammen med en masse fremmede mænd.
Hvis vi snakker behov, så er behovet jo at få stillet barnets sult, far kan være med på ALLE andre områder, og være med til amningen hjemme eller hvor man nu befinder sig, hvorfor ikke vise den hensyn, de få gange man har behov for at bruge et ammerum, for hvor stort er behovet så for at far kan få en hyggesludder med mor under amningen, bare for at vende den
Jeg forventer ikke andre forstår hvordan det er, men man kunne bare håbe på lidt forståelse for at man ikke ønsker at amme foran andre mænd, og netop derfor benytter ammerummene

Anmeld

13. december 2011

Pige2009

Vanvittigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.