Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Thalia

Sim skriver:

Der er vel på mange måder altid en grund til at en far skal være sammen med sin datter om det så er for at give flaske eller snakke med mor mens hun ammer. Vi skal da ikke bare jages hen på en eller anden cafe.
Man kan da ikke sådan rigtig sige fra og til for om hvor vidt en mand er velkommen ved sit barn eller ej?

Men hvordan er det rimeligt overfor de mødre der ikke bryder sig om at være i selskab med fremmede mænd når de ammer?

Altså jeg stor fortaler for ligestilling osv, men jeg synes vitterligt at ammerummene handler om mere end at give babyer madro og at fjerne amning fra eksempelvis cafeer. Det handler også om at ikke alle mødre synes at det er nemt at amme, og at nogle faktisk har brug for en smule privathed omkring det at amme - og så kan det godt være enormt grænseoverskridende at andre hiver deres mænd med ind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

D-Micka

Fru Hansen skriver:

Jeg er ret blufærdig og ville bestemt foretrække at alle ikke-ammende blev ude. Det har intet med sex at gøre men udelukkende min blufærdighed over for at blotte brysterne i offentlig rum.
En mand der er alene i byen med barnet kan jo give en flaske hvor som helst og behøver vel strengt taget ikke sidde i et amme rum. Ville han sidde der ville det dog ikke gøre mig så meget. Det handler ikke så meget om kønnet, men om der er andre ikke-ammende eller ikke-flaskegivende derinde. Bedstemødre og veninder ville irritere mig lige så meget. Jeg ser ikke ammerummet som en hyggeklub, men som et sted med mulighed for afskærmning og plads til at være med både barnevogn, barn, søskende mm
Jeg er rigtig glad for de ammerum der lige har legetøj, et tv eller lign. så vi mødre der er afsted med flere børn og uden mænd kan holde de store børn beskæftiget mens vi ammer.

I øvrigt kan min mand kan altså godt selv kigge på vinduer mens jeg sidder og ammer han behøver ikke at stå udenfor og kigge på uret mens jeg sidder der med barnet

Nu har jeg selv et flaskebarn .. Og nej det er ikke bare lige til at give en flaske alle steder .. Og skal man have varmet en flaske bliver man ofte henvist til ammerummet .. Hold op hvor ville jeg blive tosset hvis nogen sagde til min mand han ikke måtte lave mad til sin søn fordi han er en mand ..

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Carina:-) skriver:

Hvis mor er der,mener jeg at det må hun altså selv klare,

Det handler jo også om respekt for de kvinder som ikke magter mandlige tilskuer.

Jeg er helt med på at du som far/mand er træt af situationen fordi du ser det som noget naturligt at være til stede med dit barn.

MEN det er jo ikke naturligt for de andre kvinder at at der sidder en fremmede mand.

For nogen vil det være enormt grænseoverskridende-

At jeg så synes der burde være et alternativ som f.eks en familieafd. eller en afd der er lukket kun for ammene og der er en for flaske/skift er så en anden sag.

Jeg er helt enig

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Carina:-) skriver:

Men hvorfor?

Hvad er det lige som kvinden ikke kan klare uden manden til stede?

Altså lige der burde man jo have mere respekt for de kvinder der får det skidt,frem for hvad man mener man har ret til .

Fordi..når vi går og dyrker det unaturlige, bliver vi selv mere og mere unaturlige, mere og mere forlorne og tilbageholdende, og inden vi får set os om, så har vi et dobbeltmoralsk samfund hvor man opdeler kønnene igen..ikke må vise ben, ikke må vise hvem og hvad vi er, og vi er tilbage til den tid, hvor der opstår primitive skrøner og uvidenhed.

Det ER naturligt at amme, og det ER naturligt at vise at man gør det.
Jeg snakker ikke om at sidde og lufte babserne i fuld offentlighed, som andre siger, så kan man sagtens amme diskret, jeg snakker om at det er og skal være naturligt at se en kvinde amme sit barn, sådan at begge køn kan betragte det som noget smukt og helt almindeligt, at et lille barn får sin mad.

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Faith skriver:

Der er vi enige

Men synes på den anden side osse at en mand skal have ret til at sige fra hvis han ikke ønsker at være med til festlighederne i ammerummet. Jeg spurgte min mand om hvordan han ville have det med at gå med mig i ammerummet mens jeg ammer. Hans svar var "Så tror jeg sku hellere jeg ville finde et sted at få en øl i stedet". Og det er sku osse helt ok med mig.

Ja selvfølgelig..men muligheden skal være der

Anmeld

13. december 2011

Moar'en

Sim skriver:

Jeg vil bare lige være sikker på at jeg har alles opmærksomhed.

Jeg vil gerne dele en enorm dårlig oplevelse min kæreste og jeg havde i dag. Jeg undskylder på forhånd evt. sure maveopstød der vil kunne dukke op i teksten herunder...

Meeen....
Jeg var i Kolding storcenter med min kæreste i dag og inde i Bilka bliver vores lille datter sulten og meget utilfreds, så vi vælger derfor at gå ind i centerets midte hvor der er oprettet en helt nye amme- stue, jeg er ikke andet end lige kommet ind sammen med min kæreste, da en dame med sit barn i favnen peger mig ud med beskeden: "mænd må ikke være herinde"
Da jeg kommer udenfor ser jeg så en flok på måske 5 mænd stå med deres barnevogne. Og vente på deres kærester bliver færdige med at give flaske eller amme deres børn. Men altså der er jo ikke noget skilt på døren om at der ingen adgang er for mænd??!!
Det skal lige siges at vi har brugt den ammestue masser af gange, hvor par efter par er kommet ind af døren og der har ingen da haft sure miner over på nogen måde, så hvad h...... giver sådan en dame ret til at koste rundt med folk på den måde?

Vi lever i 2011 gør vi ikke? Hvad er der at se i en ammestue det er jo ikke ligefrem en undertøjsfest og der flyver da ikke bryster rundt i hele stuen, som vi mandfolk kan sidde og overbeglo... min erfaring er at piger/kvinder efterhånden bare selv ved hvordan og hvorledes de skal amme uden at vise en hel masse...der er da intet unormalt i at farmand kommer med ind og evt. hjælper med at skifte, efter en baby har fået en flaske. Vi skal vel ikke til at stå og vente udenfor, og have en sms når vi skal komme ind med barnevognen?

Vi gik til centerinformationen hvor en vagt lige havde informeret dem om den samme situation, som åbenbart var kommet af at der sad utrolig mange mænd derinde, så jeg tænker bare, kan man pege hankøn ud af døren, som kommer ind med deres kærester og barnevogne kan man vel også gøre det samme med en som bare kommer ind uden noget og bare sætter sig for at glo så hårfin er grænsen vel for fanden ikke??!!

Selvfølgelig burde vi nok selv have vendt tilbage og sagt noget, men vi var så rasende, at vi valgte at forlade centeret og tage hjem, hvilket helt sikkert ikke sker næste gang, da vi fik ad vide at fædre selvfølgelig gerne måtte gå ind med deres kærester...

Så vi takker alle for de 5 minutter det evt. tager at læse hele det her møgfald igennem.

Jeg har aldrig tænkt over om mænd ikke har "ret" til at være i ammestuer. Vi var selv i kolding stor center sidste uge, min søn skulle skiftes og min mand og jeg gik sammen ind. Jeg skulle selv på toilet så jeg efterlod da min mand der med bleskift. Jeg har aldrig skænket en tanke om der var nogen der ikke kunne lide det, for for mig er det da naturligt at vi som forældre begge har ret til at være i en ammestue. Vores søn var flaskebarn, og det er da lige så tit det var min mand der gav flaske som jeg. Så jeg er altså helt enig, fædre med deres børn har a fuld ret til at opholde sig i ammestuer.

Anmeld

13. december 2011

Sim

Fru Hansen skriver:

Men det er jo netop hele min tanke. Hvorfor i alverden har mænd og  veninder/bedstemødre/naboer osv RET til at være der når de ikke selv ammer?
Hvis mænd m.fl. vil hygge sammen med konen der ammer kan han så ikke bare gøre det derhjemme?

Ville du også mene det samme hvis jeg fortalte dig at herhjemme tisser vi for åben dør og hygge os ved det? Jeg forventer da ikke den samme hygge i et storcenter?

Men hvorfor er det vi mænd skal jages hen til en bænk eller en bistro inde i Bilka når vi står med en flaske i hånden til vores barn.
I deres ammestue er der jo både mikroovn og puslebord. Jeg regner bare med at den mikroovn er til lune flaskerne og ikke brysterne.

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Sim skriver:

Men hvorfor er det vi mænd skal jages hen til en bænk eller en bistro inde i Bilka når vi står med en flaske i hånden til vores barn.
I deres ammestue er der jo både mikroovn og puslebord. Jeg regner bare med at den mikroovn er til lune flaskerne og ikke brysterne.

Men hvordan kan du sammenligne det at du gerne vil varme en flaske, med at du gerne vil være til stede mens din kone ammer?

Kan du slet ikke selv se at det kan være grænseoverskridende for alle andre derinde?

Anmeld

13. december 2011

Annette A

SussieThyssen skriver:

Fordi..når vi går og dyrker det unaturlige, bliver vi selv mere og mere unaturlige, mere og mere forlorne og tilbageholdende, og inden vi får set os om, så har vi et dobbeltmoralsk samfund hvor man opdeler kønnene igen..ikke må vise ben, ikke må vise hvem og hvad vi er, og vi er tilbage til den tid, hvor der opstår primitive skrøner og uvidenhed.

Det ER naturligt at amme, og det ER naturligt at vise at man gør det.
Jeg snakker ikke om at sidde og lufte babserne i fuld offentlighed, som andre siger, så kan man sagtens amme diskret, jeg snakker om at det er og skal være naturligt at se en kvinde amme sit barn, sådan at begge køn kan betragte det som noget smukt og helt almindeligt, at et lille barn får sin mad.

Hvor er det godt og rigtigt skrevet. Det fik da lige sat det hele i perspektiv for mig. 

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Fru Hansen skriver:

Men det er jo netop hele min tanke. Hvorfor i alverden har mænd og  veninder/bedstemødre/naboer osv RET til at være der når de ikke selv ammer?
Hvis mænd m.fl. vil hygge sammen med konen der ammer kan han så ikke bare gøre det derhjemme?

Ville du også mene det samme hvis jeg fortalte dig at herhjemme tisser vi for åben dør og hygge os ved det? Jeg forventer da ikke den samme hygge i et storcenter?

Jeg synes nu der er stor forskel på at tisse i fuld offentlighed og så på at amme..så den sammenligning kan jeg ikke rigtigt bruge..men jeg skal gerne komme med en anden..nu handler det jo om bryster og amning, topløs badning og topløs gåen rundt derhjemme.
jeg har altid dyrket begge dele i stor stil, da jeg var yngre, men jeg går altså ikke sådan rundt bundløs.
Jo gjorde andre det, så gerne for mig.
Og forresten..i Frankrig har de åbne pissoirer midt i det hele over alt, hvor det eneste man ikke kan se er midten af folk

Og igen...for mig er det naturligt at amme når barnet er sultent, og jeg vil altid slå for naturligheden i det omfang jeg kan, og mod isolering af kønnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.