Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Wimmie

Maja84 skriver:

Nej min pointe er at det vel ikke er livsnødvendigt man snakker den tid det lige tar at amme, far kan være med alle andre steder, så hvorfor ikke vise lidt hensyn, så andre kvinder også kan få ammet, uden at føle sig ubehageligt til mode

Fordi jeg går ind for at mor og far skal have samme rettigheder - ingen af dem skal bortvises pga. deres køn.

Hvad nu hvis et forældrepar har en aftale om at det er far der giver flaske mens mor laver noget andet eller har brug for en aflastningspause. Der er da ikke nogen udefra der skal diktere at det absolut skal være mor der giver baby mad (med mindre det er bryst).

Jeg har f.eks. meget dårlig ryg, så hvis jeg ikke ammer og vi er ude, så kan det da sagtens være at min mand og jeg laver en aftale om at det er ham der sidder og giver baby flaske mens jeg tager en slapper - og så kan det da godt være at andre synes det er mærkeligt at far sidder med baby i et ammerum mens jeg sidder og slapper af ved siden af, men hvis det er vores aftale er der sørme ikke andre der skal bestemme om det er rigtigt eller forkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

eliasogmor

Sim skriver:

Jeg vil bare lige være sikker på at jeg har alles opmærksomhed.

Jeg vil gerne dele en enorm dårlig oplevelse min kæreste og jeg havde i dag. Jeg undskylder på forhånd evt. sure maveopstød der vil kunne dukke op i teksten herunder...

Meeen....
Jeg var i Kolding storcenter med min kæreste i dag og inde i Bilka bliver vores lille datter sulten og meget utilfreds, så vi vælger derfor at gå ind i centerets midte hvor der er oprettet en helt nye amme- stue, jeg er ikke andet end lige kommet ind sammen med min kæreste, da en dame med sit barn i favnen peger mig ud med beskeden: "mænd må ikke være herinde"
Da jeg kommer udenfor ser jeg så en flok på måske 5 mænd stå med deres barnevogne. Og vente på deres kærester bliver færdige med at give flaske eller amme deres børn. Men altså der er jo ikke noget skilt på døren om at der ingen adgang er for mænd??!!
Det skal lige siges at vi har brugt den ammestue masser af gange, hvor par efter par er kommet ind af døren og der har ingen da haft sure miner over på nogen måde, så hvad h...... giver sådan en dame ret til at koste rundt med folk på den måde?

Vi lever i 2011 gør vi ikke? Hvad er der at se i en ammestue det er jo ikke ligefrem en undertøjsfest og der flyver da ikke bryster rundt i hele stuen, som vi mandfolk kan sidde og overbeglo... min erfaring er at piger/kvinder efterhånden bare selv ved hvordan og hvorledes de skal amme uden at vise en hel masse...der er da intet unormalt i at farmand kommer med ind og evt. hjælper med at skifte, efter en baby har fået en flaske. Vi skal vel ikke til at stå og vente udenfor, og have en sms når vi skal komme ind med barnevognen?

Vi gik til centerinformationen hvor en vagt lige havde informeret dem om den samme situation, som åbenbart var kommet af at der sad utrolig mange mænd derinde, så jeg tænker bare, kan man pege hankøn ud af døren, som kommer ind med deres kærester og barnevogne kan man vel også gøre det samme med en som bare kommer ind uden noget og bare sætter sig for at glo så hårfin er grænsen vel for fanden ikke??!!

Selvfølgelig burde vi nok selv have vendt tilbage og sagt noget, men vi var så rasende, at vi valgte at forlade centeret og tage hjem, hvilket helt sikkert ikke sker næste gang, da vi fik ad vide at fædre selvfølgelig gerne måtte gå ind med deres kærester...

Så vi takker alle for de 5 minutter det evt. tager at læse hele det her møgfald igennem.

det var da utroligt.... så håber jeg sgu ikke at der er nogle mænd der vil give deres barn en tør røv, når de ikke må gå derind...

Anmeld

14. december 2011

kirsti

Det er sgu noget tragi komisk!

Først bitcher kvinderne over at de ikke må amme på restauranter osv når det passer dem hvilket givet vil være foran en lang række mænd. Når de får deres eget rum bliver de pludselig blufærdige....

jesus christ nu må den kvindelige del af befokningen sgu lige tage sig sammen

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

kirsti skriver:

Først bitcher kvinderne over at de ikke må amme på restauranter osv når det passer dem hvilket givet vil være foran en lang række mænd. Når de får deres eget rum bliver de pludselig blufærdige....

Anmeld

14. december 2011

Christine

Maja84 skriver:

Så kan jeg jo vende den om og sige mænd der ikke bryder sig om at kvinder sidder og ammer diskret på en restaurant er sippet, for det er jo det naturligste i verden

Det synes jeg også det er!

Hvis der bliver ammet diskret så ER man da sippet  
Det er selvfølgelig noget der er meget delte meninger om, men jeg synes begge dele er sippet og spild af tid..

Anmeld

14. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg tilhører selv den del af befolkningen, der er dækket fra top til tå, og ingen mand skal sidde og kigge på mit bryst, når jeg ammer, og derfor kunne det være skønt at have mandefri rum, men det ser jeg lidt som utopi i dagens Danmark. Derfor vil jeg sørge for at have pumpet noget mælk ud, når jeg skal nogen steder hen, så min ufødte søn kan få noget mad, uden at det bliver et problem for hverken ham eller mig. jeg synes dog, den bedste løsning ville være (som man har i mange andre lande), at puslerum og ammerum var adskilte/afskærmede, så selv os, der ikke vil vise noget af brystet frem for andre, også kunne få lov til at amme vores børn i fred, og dem, der ville have sin mand med ind, kunne gøre det uden at forstyrre andre ammende mødre.

Anmeld

14. december 2011

Kløver

PT skriver:

Jeg tilhører selv den del af befolkningen, der er dækket fra top til tå, og ingen mand skal sidde og kigge på mit bryst, når jeg ammer, og derfor kunne det være skønt at have mandefri rum, men det ser jeg lidt som utopi i dagens Danmark. Derfor vil jeg sørge for at have pumpet noget mælk ud, når jeg skal nogen steder hen, så min ufødte søn kan få noget mad, uden at det bliver et problem for hverken ham eller mig. jeg synes dog, den bedste løsning ville være (som man har i mange andre lande), at puslerum og ammerum var adskilte/afskærmede, så selv os, der ikke vil vise noget af brystet frem for andre, også kunne få lov til at amme vores børn i fred, og dem, der ville have sin mand med ind, kunne gøre det uden at forstyrre andre ammende mødre.

det er en rigtig god ide, bortset fra det ikke er alle ammebørn der vil tage flaske, jeg håber min lille pige vil når hun kommer til, men ved samtidig fra sidst, hvor ødelæggende det kan være for en amning, hvis de også skal kunne tage flaske engang imellem.

Anmeld

14. december 2011

Kløver

kirsti skriver:

jeg har altid været blufærdig, så for mit vedkommende ville jeg være gået ud uanset hvad

Anmeld

14. december 2011

tinasmor

Sees skriver:

Først vil jeg lige sige at jeg ikke har læst hele debatten..
Men -
Jeg synes det er noget pjat!
Amning er da det mest naturlige i verden, og hvis mor OG far synes det er en hyggelig stund, hvor baby lige bliver ammet, eller får flaske, og så de sammen pusler og pludre bagefter, så skal de da have lov til det.
Jeg tvivler på at de fleste fædre sidder sig ind i en ammestue med deres børn, for at overbeglo andre mødres bryster, hvor der tilmed hænger en baby suget fast - Ja undskyld mig, men jeg bliver sgu lidt harm over det.
Mens jeg ammede, og gav flaske, var jeg enlig, og jeg misundede faktisk de par der kom op i ammestuen i Bruuns Galleri, for det så sgu så hyggeligt ud at de sad sammen der og spiste lidt mad, ammede og hygge snakkede..

Men det er jo bare min mening

Jeg er helt enig. Så længe der snakkes dæmpet osv (da min 6 måneders baby nu er begyndt at have rigtig svært ved at koncentrere sig om at amme når der er for meget "liv") så synes jeg det er helt fint. Jeg er helt enig i dig i, at jeg er ret sikker på at mænd ikke er interesseret i at se på andre kvinders ammebryster med en baby-male suget fast der på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.