Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Sim

altså....

nu er det jo ikke sikkert fædrene kun er med for at tale med mor...

hvis jeg ikke havde haft min mand, så havde jeg ikke kunne klare det....

jeg tudede når jeg ammede, medmindre han var der til at klemme hånd- snakke til ro... hjælpe med at ligge til osv..

Vi kan jo ikke vide hvorfor denne far er med.. men jeg er næsten 100% sikker på det ikke er for at glo på andres bryster.

Men hvis folk er så blufærdige så ja.. bliver i også hjemme fra stranden?? det kunne jo være der var mænd.

Min grund er skam ikke hemmelig som før nævnt var jeg med, da min kæreste har været igennem en ret stor operation som gør hun ikke kan løfte ordentligt så derfor ligger jeg vores datter til og suser hen og varmer en flaske. Så mor kan give den lille mad.
Udover det har vi skam også mødtes derinde et par gange hvor hun er gået i forvejen også sidder vi og snakker meget stille med hinanden, hvor andre par var til stede og gjorde det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Maja88

Maja84 skriver:

Jeg gør faktisk, men af andre årsager, men jo jeg tager da feks i svømmehal, men har også badedragt på, og noget som ikke er nedringet på. og der er forskellen jo at man ikke behøver vise bryster

jamen hvad er det som gør at det er såååå forbudt at vise sine bryster???

hvis du ammer diskret eller når babyen først er lagt til, så kan man jo ikke se det??

er bare undrende.. for jeg er skam overhovedet ikke lige blufærdig på¨det punkt...

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

D-Micka skriver:

Nu har jeg selv et flaskebarn .. Og nej det er ikke bare lige til at give en flaske alle steder .. Og skal man have varmet en flaske bliver man ofte henvist til ammerummet .. Hold op hvor ville jeg blive tosset hvis nogen sagde til min mand han ikke måtte lave mad til sin søn fordi han er en mand ..

Jeg har selv haft 2 ammebørn og 1 flaskebarn. Og jeg oplevede at netop fordelen ved flasken var at man faktisk kunne give mad hvor som helst, netop fordi man ikke blev stødt på sin blufærdighed eller stødte andres.
Jeg har nu flere steder skrevet at jeg mener at forbudet gælder alle der ikke giver mad og ikke specielt rettet mod mænd der jo selvfølgelig kan være alene med barnet i byen.

Men da man jo også kan lave en varm flaske uden en microovn, er det vel ikke absolut nødvendigt at komme i ammerummet.

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Jamen jeg tror skam på at du ikke selv synes du forstyrrer - og det gør du nok heller ikke i ordets mere almindelige betydning.

Men for alle andre i det ammerum der er du en fremmed mand. Og hvis man sidder og bakser med en sulten baby og uregerlige bryster, så kan det altså godt være at man ikke lige har brug for fremmede mænds selskab.

Så jeg kan nemt forstå at du gerne vil være sammen med din kone og dit barn, men i praksis er det ikke nødvendigt at du er til stede mens der ammes, og så ville det måske være klædeligt at tage lidt hensyn til andre...

Anmeld

13. december 2011

Thalia

M (: skriver:

Mener godt, at man som mand kan have det ærinde at tage del i sin familie, og det er da muligt, at moderen har brug for hans støtte..

Derudover synes jeg det er forkert at gøre mændene til andenrangs forældre bare fordi han ikke kan amme.. Har han ikke ligeså meget ret til at tage del i forplejningen af sit barn som moderen har, bare fordi han ikke er den, der har brysterne?

Jamen mit spørgsmål er faktisk reelt ment. Jeg kan ikke komme på hvad det er faren skal foretage sig i ammerummet der gør ham uundværlig. Jeg vil virkeligt sætte pris på at nogen forklarer mig hvad det er for opgaver - for jeg har ammet 3 børn og ALDRIG haft brug for min mand i ammerummet.

Og jeg synes slet ikke det handler om at faren er andenrangsforælder. Jeg synes det handler om at tage hensyn til alle andre i ammerummet.

Nøjagtigt ligesom jeg synes det er unødvendigt at slæbe sin mor eller sine veninder eller andre "unødvendige" med ind.

Jeg er kæmpe fortaler for at mændene skal være med på lige fod med mødrene, men lige så vel som man som ammende mor skal tage hensyn til andre når man ammer offentligt, synes jeg at offentligheden skal tage hensyn til de mødre der sætter sig i et ammerum for at skabe lidt privathed omkring amningen.

Anmeld

13. december 2011

Maja88

Sim skriver:

Min grund er skam ikke hemmelig som før nævnt var jeg med, da min kæreste har været igennem en ret stor operation som gør hun ikke kan løfte ordentligt så derfor ligger jeg vores datter til og suser hen og varmer en flaske. Så mor kan give den lille mad.
Udover det har vi skam også mødtes derinde et par gange hvor hun er gået i forvejen også sidder vi og snakker meget stille med hinanden, hvor andre par var til stede og gjorde det samme.

ja men jeg synes du har SÅ meget ret til at være der

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Christine skriver:

Det lyder skørt!

Jeg synes det er sippet hvis mænd ikke må komme med. HVIS man føler at en mand glor så må man bede ham om at lade være? Eller i hvert fald tage den derfra..

Jeg forstår ikke at der er kvinder der opfører sig sådan, så er det sørme da klart at vi ikke får lederjobs og lige så høj løn når vi spilder tiden på sipperi

Jeg forventer helt klart at en der selv er far forstår at en ammende ikke gider overbegloes i et ammerum. Og helt ærligt, hvis en mand vil glo på bryster så finder han vel et sted at gøre det hvor der ikke ligger små babyer foran og skjuler alle de goder sager

En mand uden baby og kæreste... det ville være noget andet!!

Så kan jeg jo vende den om og sige mænd der ikke bryder sig om at kvinder sidder og ammer diskret på en restaurant er sippet, for det er jo det naturligste i verden

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Thalia skriver:

Jamen mit spørgsmål er faktisk reelt ment. Jeg kan ikke komme på hvad det er faren skal foretage sig i ammerummet der gør ham uundværlig. Jeg vil virkeligt sætte pris på at nogen forklarer mig hvad det er for opgaver - for jeg har ammet 3 børn og ALDRIG haft brug for min mand i ammerummet.

Og jeg synes slet ikke det handler om at faren er andenrangsforælder. Jeg synes det handler om at tage hensyn til alle andre i ammerummet.

Nøjagtigt ligesom jeg synes det er unødvendigt at slæbe sin mor eller sine veninder eller andre "unødvendige" med ind.

Jeg er kæmpe fortaler for at mændene skal være med på lige fod med mødrene, men lige så vel som man som ammende mor skal tage hensyn til andre når man ammer offentligt, synes jeg at offentligheden skal tage hensyn til de mødre der sætter sig i et ammerum for at skabe lidt privathed omkring amningen.

kunne ikke have sagt det bedre selv

Anmeld

13. december 2011

Ansemusen

Alt med måde! Synes fædre er velkomne, hvis de skal give deres barn flaske eller mad. Det dur ikke i vores samfund i dag, at kun kvinderne har et sted at gå hen med deres sultne spædbørn. Fædree på barsel skal også have muligheden for ro til måltidet med baby!

Synes dog manden skal vise stor diskretion og undgå at kigge, da mange sikkert vil føle sig stødt over at blive kigget på under amning.

Men jeg kan ikke se, at det skulle være værre at amme blandt mænd i et ammerum end i en almindelig restaurant med både kvinder, mænd og børn!

Anmeld

13. december 2011

Maja88

men tror måske folk ligger for meget i ordet AMME rum.. det skulle jo være en baby lounge som i Bruuns..

et amme rum er både beregnet til kvinder selvf. kan amme, men også så barnet kan pusles.. få mad(bryst/flaske/ske) og bare få ro...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.