M (: skriver:
Mener godt, at man som mand kan have det ærinde at tage del i sin familie, og det er da muligt, at moderen har brug for hans støtte..
Derudover synes jeg det er forkert at gøre mændene til andenrangs forældre bare fordi han ikke kan amme.. Har han ikke ligeså meget ret til at tage del i forplejningen af sit barn som moderen har, bare fordi han ikke er den, der har brysterne?
Jamen mit spørgsmål er faktisk reelt ment. Jeg kan ikke komme på hvad det er faren skal foretage sig i ammerummet der gør ham uundværlig. Jeg vil virkeligt sætte pris på at nogen forklarer mig hvad det er for opgaver - for jeg har ammet 3 børn og ALDRIG haft brug for min mand i ammerummet.
Og jeg synes slet ikke det handler om at faren er andenrangsforælder. Jeg synes det handler om at tage hensyn til alle andre i ammerummet.
Nøjagtigt ligesom jeg synes det er unødvendigt at slæbe sin mor eller sine veninder eller andre "unødvendige" med ind.
Jeg er kæmpe fortaler for at mændene skal være med på lige fod med mødrene, men lige så vel som man som ammende mor skal tage hensyn til andre når man ammer offentligt, synes jeg at offentligheden skal tage hensyn til de mødre der sætter sig i et ammerum for at skabe lidt privathed omkring amningen.
Anmeld