Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Wimmie

Laulund87 skriver:

Ja sgu!

Da vi var indlagt på OUH i 8 uger, måtte vi bruge en formue på mad til min mand. Der blev kun tilbudt mad til mig og der var hverken køleskab til at opbevare mad, eller komfur til at tilberede noget. Vi var 2,5 time væk hjemmefra så han kunne ikke køre hjem efter noget..

Så 8 uger på junkfood

Ja, jeg synes faktisk det er en lidt grov udnyttelse 

Hvis jeg ender med at skulle blive på patienthotellet i længere tid, så har vi da ikke råd til at Michael skal sove derinde hver nat - december er en dyr måned i forvejen og 250 kr + mad pr. dag er da pludselig mange penge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Laulund87

Wimmie skriver:

Ja, jeg synes faktisk det er en lidt grov udnyttelse 

Hvis jeg ender med at skulle blive på patienthotellet i længere tid, så har vi da ikke råd til at Michael skal sove derinde hver nat - december er en dyr måned i forvejen og 250 kr + mad pr. dag er da pludselig mange penge.

Det er altså for dårligt

Min mand fik lov til at sove der gratis fordi vores datter var meget syg. Men bare det at skulle have mad ude fra tre gange om dagen, det kan mærkes!

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Jeg er forbløffet, ja undskyld jeg siger det piger..men helt ærligt.

Det ene øjeblik himler man op om at kvinder bliver undtrykt, at mænd altid tror de er noget, at kvinder dit, kvinder dat og at mænd altid har fortrinene, og det næste øjeblik så bliver man snerpet fordi mændene gerne vil deltage i tingene omkring børnene inkl amning.

Eiii altså..nu er jeg ski da lige en anelse forarget.
Der er da ikke noget mere naturligt end en kvinde der ammer..hvad tror I kvinder i ulandene gør? De går rundt med flagrende bryster og ammer af hjertens lyst.
Kroppen er en naturlig ting, og især en kvindekrop hvor brysterne bliver brugt til det de er skabt til, at giver et lille barn mad.

Og TS..jeg kan af hjertet forstå dig..jeg ville da også være blevet flintrende gal i hovedet.
Hvad er det dog for en snerpethed, der har sneget sig ind imellem os igen.
Det næste bliver vel, at vi skal have Victoriatiden tilbage med dobbeltmoral og alt det pjat 

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. december 2011

M (:

Wimmie skriver:

Faktisk synes jeg tit at fædre bliver diskrimineret som en 2. rangs-forælder. Hvornår er fædrene blevet "mindre vigtige" som forældre end moderen? 

Jeg er f.eks. også lidt forarget over at jeg, når jeg har født, kan bo gratis på patienthotellet mens min mand skal betale  Han er da lige så meget forælder som jeg er og har vel også behov for at være nær sit barn.

Som sagt synes jeg faktisk det er diskriminerende - også at jage far ud af et amme/puslerum!

PS: Jeg er meget blufærdig...men det er MIT problem...

Enig!

Anmeld

13. december 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Det ene øjeblik himler man op om at kvinder bliver undtrykt, at mænd altid tror de er noget, at kvinder dit, kvinder dat og at mænd altid har fortrinene, og det næste øjeblik så bliver man snerpet fordi mændene gerne vil deltage i tingene omkring børnene inkl amning.

Der er da ikke noget mere naturligt end en kvinde der ammer..hvad tror I kvinder i ulandene gør? De går rundt med flagrende bryster og ammer af hjertens lyst.
Kroppen er en naturlig ting, og især en kvindekrop hvor brysterne bliver brugt til det de er skabt til, at giver et lille barn mad.

Og TS..jeg kan af hjertet forstå dig..jeg ville da også være blevet flintrende gal i hovedet.
Det næste bliver vel, at vi skal have Victoriatiden tilbage med dobbeltmoral og alt det pjat 

Kærligst
Sussie

Sussie> Nemlig 

Vi kvinder råber op om ligestilling...men vi vil ikke selv "give" den - det skal åbenbart kun være os der skal have de samme rettigheder som mændene - men ikke omvendt 

Anmeld

13. december 2011

Muhmi

Hvis det skulle være sådan at mænd ikke måtte komme med ind, så burde de lave en ølstue lige ved...

Meh... Der skal sku mere til at bringe mit pis i kog, slap af det er bare patter...

Anmeld

13. december 2011

lycly

Hold da kæft, rapkæftet som jeg kan være, så havde jeg bedt hende madammen om at holde sin kæft og tage en slapper. Hvad tror hun at hun er?!  NØJ!

Anmeld

13. december 2011

Faith

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Ja amning er naturligt, men derfor behøver man da ikke gå rundt og flashe bryster i tide og utide. Og undskyld mig, men man kan altså ikke sammenligne fx. Afrika med Vesten.

Jeg ammede selv og ønsker også at amme den næste, men jeg vil gerne skåne omverdenen for synet af mine bryster i det offentlige rum. Og så synes jeg faktisk ikke der er andre mænd end min egen der skal se mine bryster, heller ikke selvom der absolut intet seksuelt er ved amning. Man behøver ikke flashe bryster for at amme, det kan sagtens gøres diskret. Og så synes jeg ikke der er noget i vejen med en smule blufærdighed og ikke mindst accept af andres grænser.

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Jeg er ret blufærdig og ville bestemt foretrække at alle ikke-ammende blev ude. Det har intet med sex at gøre men udelukkende min blufærdighed over for at blotte brysterne i offentlig rum.
En mand der er alene i byen med barnet kan jo give en flaske hvor som helst og behøver vel strengt taget ikke sidde i et amme rum. Ville han sidde der ville det dog ikke gøre mig så meget. Det handler ikke så meget om kønnet, men om der er andre ikke-ammende eller ikke-flaskegivende derinde. Bedstemødre og veninder ville irritere mig lige så meget. Jeg ser ikke ammerummet som en hyggeklub, men som et sted med mulighed for afskærmning og plads til at være med både barnevogn, barn, søskende mm
Jeg er rigtig glad for de ammerum der lige har legetøj, et tv eller lign. så vi mødre der er afsted med flere børn og uden mænd kan holde de store børn beskæftiget mens vi ammer.

I øvrigt kan min mand kan altså godt selv kigge på vinduer mens jeg sidder og ammer han behøver ikke at stå udenfor og kigge på uret mens jeg sidder der med barnet

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Fru Hansen skriver:

Jeg er ret blufærdig og ville bestemt foretrække at alle ikke-ammende blev ude. Det har intet med sex at gøre men udelukkende min blufærdighed over for at blotte brysterne i offentlig rum.
En mand der er alene i byen med barnet kan jo give en flaske hvor som helst og behøver vel strengt taget ikke sidde i et amme rum. Ville han sidde der ville det dog ikke gøre mig så meget. Det handler ikke så meget om kønnet, men om der er andre ikke-ammende eller ikke-flaskegivende derinde. Bedstemødre og veninder ville irritere mig lige så meget. Jeg ser ikke ammerummet som en hyggeklub, men som et sted med mulighed for afskærmning og plads til at være med både barnevogn, barn, søskende mm
Jeg er rigtig glad for de ammerum der lige har legetøj, et tv eller lign. så vi mødre der er afsted med flere børn og uden mænd kan holde de store børn beskæftiget mens vi ammer.

I øvrigt kan min mand kan altså godt selv kigge på vinduer mens jeg sidder og ammer han behøver ikke at stå udenfor og kigge på uret mens jeg sidder der med barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.