Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Thalia

Sim skriver:

Altså der skal være plads til os alle. Det er fint ammestuerne er lavet for at få mere ro på amningen men altså hvordan er det mændende forstyrrer det hele vi render altså ikke forvirrede rundt som hovedløse haner mens at andre kvinder ammer. Jeg kan altså ikke se vi giver noget uro.
Jeg holder øje med min datter, snakker meget stille med min kæreste, og ordner lidt småting for at lette hele proceduren.

Jamen jeg tror skam på at du ikke selv synes du forstyrrer - og det gør du nok heller ikke i ordets mere almindelige betydning.

Men for alle andre i det ammerum der er du en fremmed mand. Og hvis man sidder og bakser med en sulten baby og uregerlige bryster, så kan det altså godt være at man ikke lige har brug for fremmede mænds selskab.

Så jeg kan nemt forstå at du gerne vil være sammen med din kone og dit barn, men i praksis er det ikke nødvendigt at du er til stede mens der ammes, og så ville det måske være klædeligt at tage lidt hensyn til andre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Wimmie

Sim skriver:

Jeg regner bare med at den mikroovn er til lune flaskerne og ikke brysterne.

LOL! 

Anmeld

13. december 2011

Christine

Sim skriver:

Jeg vil bare lige være sikker på at jeg har alles opmærksomhed.

Jeg vil gerne dele en enorm dårlig oplevelse min kæreste og jeg havde i dag. Jeg undskylder på forhånd evt. sure maveopstød der vil kunne dukke op i teksten herunder...

Meeen....
Jeg var i Kolding storcenter med min kæreste i dag og inde i Bilka bliver vores lille datter sulten og meget utilfreds, så vi vælger derfor at gå ind i centerets midte hvor der er oprettet en helt nye amme- stue, jeg er ikke andet end lige kommet ind sammen med min kæreste, da en dame med sit barn i favnen peger mig ud med beskeden: "mænd må ikke være herinde"
Da jeg kommer udenfor ser jeg så en flok på måske 5 mænd stå med deres barnevogne. Og vente på deres kærester bliver færdige med at give flaske eller amme deres børn. Men altså der er jo ikke noget skilt på døren om at der ingen adgang er for mænd??!!
Det skal lige siges at vi har brugt den ammestue masser af gange, hvor par efter par er kommet ind af døren og der har ingen da haft sure miner over på nogen måde, så hvad h...... giver sådan en dame ret til at koste rundt med folk på den måde?

Vi lever i 2011 gør vi ikke? Hvad er der at se i en ammestue det er jo ikke ligefrem en undertøjsfest og der flyver da ikke bryster rundt i hele stuen, som vi mandfolk kan sidde og overbeglo... min erfaring er at piger/kvinder efterhånden bare selv ved hvordan og hvorledes de skal amme uden at vise en hel masse...der er da intet unormalt i at farmand kommer med ind og evt. hjælper med at skifte, efter en baby har fået en flaske. Vi skal vel ikke til at stå og vente udenfor, og have en sms når vi skal komme ind med barnevognen?

Vi gik til centerinformationen hvor en vagt lige havde informeret dem om den samme situation, som åbenbart var kommet af at der sad utrolig mange mænd derinde, så jeg tænker bare, kan man pege hankøn ud af døren, som kommer ind med deres kærester og barnevogne kan man vel også gøre det samme med en som bare kommer ind uden noget og bare sætter sig for at glo så hårfin er grænsen vel for fanden ikke??!!

Selvfølgelig burde vi nok selv have vendt tilbage og sagt noget, men vi var så rasende, at vi valgte at forlade centeret og tage hjem, hvilket helt sikkert ikke sker næste gang, da vi fik ad vide at fædre selvfølgelig gerne måtte gå ind med deres kærester...

Så vi takker alle for de 5 minutter det evt. tager at læse hele det her møgfald igennem.

Det lyder skørt!

Jeg synes det er sippet hvis mænd ikke må komme med. HVIS man føler at en mand glor så må man bede ham om at lade være? Eller i hvert fald tage den derfra..

Jeg forstår ikke at der er kvinder der opfører sig sådan, så er det sørme da klart at vi ikke får lederjobs og lige så høj løn når vi spilder tiden på sipperi

Jeg forventer helt klart at en der selv er far forstår at en ammende ikke gider overbegloes i et ammerum. Og helt ærligt, hvis en mand vil glo på bryster så finder han vel et sted at gøre det hvor der ikke ligger små babyer foran og skjuler alle de goder sager

En mand uden baby og kæreste... det ville være noget andet!!

Anmeld

13. december 2011

Thalia

M (: skriver:

Jeg siger ikke, at man skal blive hjemme. Det undrer mig bare, at blufærdige kvinder godt kan amme foran andre fremmede kvinder, men stejler, hvis det er foran fremmede mænd (som trods alt også er forældre, og har et ærinde - hvilket andres fremmede veninder og bedstemødre ikke har)..

Men mændene harvel kun et ærinde hvis det er dem der skal give barnet en flaske?

Altså der er stor forskel på om man er i ammerummet for at give sit barn mad, og så på om man er der som tilskue

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Jeg siger ikke, at man skal blive hjemme. Det undrer mig bare, at blufærdige kvinder godt kan amme foran andre fremmede kvinder, men stejler, hvis det er foran fremmede mænd (som trods alt også er forældre, og har et ærinde - hvilket andres fremmede veninder og bedstemødre ikke har)..

Men mændene harvel kun et ærinde hvis det er dem der skal give barnet en flaske?

Altså der er stor forskel på om man er i ammerummet for at give sit barn mad, og så på om man er der som tilskue

Anmeld

13. december 2011

Maja88

altså....

nu er det jo ikke sikkert fædrene kun er med for at tale med mor...

hvis jeg ikke havde haft min mand, så havde jeg ikke kunne klare det....

jeg tudede når jeg ammede, medmindre han var der til at klemme hånd- snakke til ro... hjælpe med at ligge til osv..

Vi kan jo ikke vide hvorfor denne far er med.. men jeg er næsten 100% sikker på det ikke er for at glo på andres bryster.

Men hvis folk er så blufærdige så ja.. bliver i også hjemme fra stranden?? det kunne jo være der var mænd.

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Jeg har det generelt svært ved at amme foran andre, og går helst i enerum, eller hvor jeg kan sidde for mig selv. men i et ammerum, er man der af en årsag, og synes det er noget andet med mænd. de kan være med til alt andet, og bifalder det, men synes ikke om de er med inde i ammerummet, min kæreste går heller ikke derind, men venter udenfor. Mænd er jo også med til babysvømning, men der klæder man sig jo også af og på hver for sig.
Jeg synes det er fint vi alle er af forskellige holdninger og kan godt forstå mange af jer andre, jeg tror det der ryster mig lidt, hvor lidt forståelse der er for dem, som ikke ønsker at amme i offentligt rum, nogle er jo feks meget troende. for mig handler det ikke om noget sexuelt, men om blufærdighed. jeg kan jo vende den om og sige, at når bryster er så naturlige, hvorfor så ikke bade uden bikinioverdelen(hvis man bruger bikini)
Jeg savner måske bare lidt forståelse den anden vej også for os som ikke ønsker at amme foran fremmede mænd
men kan godt se vi er langt i undertal

Anmeld

13. december 2011

M (:

Thalia skriver:

Mener godt, at man som mand kan have det ærinde at tage del i sin familie, og det er da muligt, at moderen har brug for hans støtte..

Derudover synes jeg det er forkert at gøre mændene til andenrangs forældre bare fordi han ikke kan amme.. Har han ikke ligeså meget ret til at tage del i forplejningen af sit barn som moderen har, bare fordi han ikke er den, der har brysterne?

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Maja88 skriver:

altså....

nu er det jo ikke sikkert fædrene kun er med for at tale med mor...

hvis jeg ikke havde haft min mand, så havde jeg ikke kunne klare det....

jeg tudede når jeg ammede, medmindre han var der til at klemme hånd- snakke til ro... hjælpe med at ligge til osv..

Vi kan jo ikke vide hvorfor denne far er med.. men jeg er næsten 100% sikker på det ikke er for at glo på andres bryster.

Men hvis folk er så blufærdige så ja.. bliver i også hjemme fra stranden?? det kunne jo være der var mænd.

Jeg gør faktisk, men af andre årsager, men jo jeg tager da feks i svømmehal, men har også badedragt på, og noget som ikke er nedringet på. og der er forskellen jo at man ikke behøver vise bryster

Anmeld

13. december 2011

M (:

Maja84 skriver:

Jeg har det generelt svært ved at amme foran andre, og går helst i enerum, eller hvor jeg kan sidde for mig selv. men i et ammerum, er man der af en årsag, og synes det er noget andet med mænd. de kan være med til alt andet, og bifalder det, men synes ikke om de er med inde i ammerummet, min kæreste går heller ikke derind, men venter udenfor. Mænd er jo også med til babysvømning, men der klæder man sig jo også af og på hver for sig.
Jeg synes det er fint vi alle er af forskellige holdninger og kan godt forstå mange af jer andre, jeg tror det der ryster mig lidt, hvor lidt forståelse der er for dem, som ikke ønsker at amme i offentligt rum, nogle er jo feks meget troende. for mig handler det ikke om noget sexuelt, men om blufærdighed. jeg kan jo vende den om og sige, at når bryster er så naturlige, hvorfor så ikke bade uden bikinioverdelen(hvis man bruger bikini)
Jeg savner måske bare lidt forståelse den anden vej også for os som ikke ønsker at amme foran fremmede mænd
men kan godt se vi er langt i undertal

Det synes jeg ikke kan sammenlignes. For man flasher ikke sine bryster ved at amme, ligesom man efter min mening gør på stranden..

I ammestuen er en lille del af brystet synligt (sjældent mere en f.eks. i udringingen af ens bluse), og det er det, fordi man ammer sit barn (= opfylder et basalt behov hos et lille menneske). Hvis man ligger topløs på stranden har det ikke noget formål udover at få sol på dem, hvilket vist ikke er et basalt behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.