Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.430 visninger
199 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Sim

Jeg vil bare lige være sikker på at jeg har alles opmærksomhed.

Jeg vil gerne dele en enorm dårlig oplevelse min kæreste og jeg havde i dag. Jeg undskylder på forhånd evt. sure maveopstød der vil kunne dukke op i teksten herunder...

Meeen....
Jeg var i Kolding storcenter med min kæreste i dag og inde i Bilka bliver vores lille datter sulten og meget utilfreds, så vi vælger derfor at gå ind i centerets midte hvor der er oprettet en helt nye amme- stue, jeg er ikke andet end lige kommet ind sammen med min kæreste, da en dame med sit barn i favnen peger mig ud med beskeden: "mænd må ikke være herinde"
Da jeg kommer udenfor ser jeg så en flok på måske 5 mænd stå med deres barnevogne. Og vente på deres kærester bliver færdige med at give flaske eller amme deres børn. Men altså der er jo ikke noget skilt på døren om at der ingen adgang er for mænd??!!
Det skal lige siges at vi har brugt den ammestue masser af gange, hvor par efter par er kommet ind af døren og der har ingen da haft sure miner over på nogen måde, så hvad h...... giver sådan en dame ret til at koste rundt med folk på den måde?

Vi lever i 2011 gør vi ikke? Hvad er der at se i en ammestue det er jo ikke ligefrem en undertøjsfest og der flyver da ikke bryster rundt i hele stuen, som vi mandfolk kan sidde og overbeglo... min erfaring er at piger/kvinder efterhånden bare selv ved hvordan og hvorledes de skal amme uden at vise en hel masse...der er da intet unormalt i at farmand kommer med ind og evt. hjælper med at skifte, efter en baby har fået en flaske. Vi skal vel ikke til at stå og vente udenfor, og have en sms når vi skal komme ind med barnevognen?

Vi gik til centerinformationen hvor en vagt lige havde informeret dem om den samme situation, som åbenbart var kommet af at der sad utrolig mange mænd derinde, så jeg tænker bare, kan man pege hankøn ud af døren, som kommer ind med deres kærester og barnevogne kan man vel også gøre det samme med en som bare kommer ind uden noget og bare sætter sig for at glo så hårfin er grænsen vel for fanden ikke??!!

Selvfølgelig burde vi nok selv have vendt tilbage og sagt noget, men vi var så rasende, at vi valgte at forlade centeret og tage hjem, hvilket helt sikkert ikke sker næste gang, da vi fik ad vide at fædre selvfølgelig gerne måtte gå ind med deres kærester...

Så vi takker alle for de 5 minutter det evt. tager at læse hele det her møgfald igennem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

AnneBJ

Det har jeg da aldrig oplevet før... Hvad nu hvis far gerne vil give flasken fx?? Eller er alene af sted med baby endda! 

Jeg bor i Kolding, så har selv benyttet ammestuen ret tit.... 

Anmeld

13. december 2011

M (:

Det er dog absurd. Hvis du havde været afsted alene, hvor i alverden skulle du så have givet jeres datter flaske? Sikke dog smålige folk kan være.. Suk!

Anmeld

13. december 2011

2721

Jamen så bliver jeg nok upopulær da jeg personligt ikke bryder mig om mænd i ammerummet og egentlig føler at det er meget ubehageligt at skulle sidde der og amme foran fremmed mænd! Beklager!
Ville dog aldrig bede en mand gå, men min kærester er aldrig gået med netop fordi han også syntes der er at overskrider andre kvinders grænse.

Anmeld

13. december 2011

Sim

AnneBJ skriver:

Det har jeg da aldrig oplevet før... Hvad nu hvis far gerne vil give flasken fx?? Eller er alene af sted med baby endda! 

Jeg bor i Kolding, så har selv benyttet ammestuen ret tit.... 

Lige præcis det er faktisk en rigtig fin ammestue de der har fået lavet, og et sted man har lyst til lige at bruge det lille stykke det nu tager at få ordnet det hele.

Anmeld

13. december 2011

Sim

Puslingen skriver:

Jamen så bliver jeg nok upopulær da jeg personligt ikke bryder mig om mænd i ammerummet og egentlig føler at det er meget ubehageligt at skulle sidde der og amme foran fremmed mænd! Beklager!
Ville dog aldrig bede en mand gå, men min kærester er aldrig gået med netop fordi han også syntes der er at overskrider andre kvinders grænse.

Det er helt ok at have den mening synes jeg og hvis nogle ammestuer kun er for kvinder så er de jo det.
Men så skal der i hvert fald også gøres opmærksom på det så man ikke er i tvivl.
Havde aldrig skrevet sådan et indlæg som jeg havde, hvis der faktisk ikke havde været adgang for mænd.

Men igen som de andre skriver, skal der jo også være sted for mænd som er alene på farten

Anmeld

13. december 2011

Mumto3

Puslingen skriver:

Sådan har jeg det også!

Jeg har ammet 'alle steder' men når jeg er i et ammerum, så føler jeg at jeg har et frirum jeg kan være i, og nyder faktisk at der ikke er mænd derinde

Anmeld

13. december 2011

Lotus86

Jeg HADER når jeg sidder og ammer min søn i et ammerum, og der kommer en mand med ned med sin kone/kæreste i sofaen, mens hun giver mad, synes det er meget grænseoverskridende, og kan ikke se nogen grund til, at han skal med derned og sidde. Det er noget helt ande hvis han skal ind og skifte en ble, eller hvis han er alene med barnet, så skal han selvfølgelig have lov til at give en flaske, men ellers synes jeg ikke han har noget at gøre derinde.

Anmeld

13. december 2011

Sim

Noget jeg nok skulle have tilføjet til indlægget er at min kæreste lige har været igennem en ret stor operation og ikke selv kan lægge barnet til så nemt endnu, så det er grunden til hun gerne ville have mig med ind. Skam ikke for at jeg skulle sidde og glo over det hele.

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Puslingen skriver:

Jeg er altså helt enig, jeg ville absolut ikke bryde mig om at der var allemulige kærester/fædre i ammestuen hvor jeg skulle sidde med bare bryster. nogle er meget cool omkring det, men selv havde jeg enormt svært ved amningen, måtte bruge ammebrik osv osv, og var langt fra nemt, så gjorde man ikke kunne amme så diskret som man ønskede. jeg ville dog på en pæn måde ha bedt manden om at vente ude, for jeg ville bestemt ikke bryde mig om det. Jeg bor også i en afstand fra storcenteret, som gør jeg engang imellem kommer der, og synes aldrig jeg har oplevet mænd i ammestuerne.
Jeg måtte opgive amning, og gik derfor til ren flaske, og er intet problem at sidde inde i Bilkas cafe og give flaske.

Så ja, jeg er også meget imod mænd i ammestuerne, det ejg simpelthen for blufærdig til, og hvorfor have ammestuerne hvis man ikke kan få respekteret sin blufærdighed der, er vel netop derfor de er til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.