Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

SussieThyssen

Faith skriver:

Ja amning er naturligt, men derfor behøver man da ikke gå rundt og flashe bryster i tide og utide. Og undskyld mig, men man kan altså ikke sammenligne fx. Afrika med Vesten.

Jeg ammede selv og ønsker også at amme den næste, men jeg vil gerne skåne omverdenen for synet af mine bryster i det offentlige rum. Og så synes jeg faktisk ikke der er andre mænd end min egen der skal se mine bryster, heller ikke selvom der absolut intet seksuelt er ved amning. Man behøver ikke flashe bryster for at amme, det kan sagtens gøres diskret. Og så synes jeg ikke der er noget i vejen med en smule blufærdighed og ikke mindst accept af andres grænser.

Det siger jeg helelr ikke..det jeg siger ar at mænd har lige så meget ret til at være hvor deres koner/kærester ammer, som andre har.
Skal man sætte grænser i den retning, så må man være helt alene eller blive hjemme.

Det er ok at man ikke sætter sig i offentligt rum, men bruger et ammerum, men der har fædrene efter min mening lige så meget ret til at være som mødrene også selvom de ikke ammer, men kun deltager.

Hehe og her kan jeg da heldigvis ikke blive beskyldt for at være gammeldags...kun naturlig

Knus til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Carina:-)

Lotus86 skriver:

Jeg HADER når jeg sidder og ammer min søn i et ammerum, og der kommer en mand med ned med sin kone/kæreste i sofaen, mens hun giver mad, synes det er meget grænseoverskridende, og kan ikke se nogen grund til, at han skal med derned og sidde. Det er noget helt ande hvis han skal ind og skifte en ble, eller hvis han er alene med barnet, så skal han selvfølgelig have lov til at give en flaske, men ellers synes jeg ikke han har noget at gøre derinde.

Enig

Hvis der ikke er nogen grund til at farmand er der-Så dør han vist ikke af at sætte sig på en cafe imens.

Jeg er personligt ligeglad med at der er nogen der sidder og glor.

Men der er mange der ikke bryder sig om det,og respekten for dem må vel komme forud for mandens behov.

Min kæreste er tit med,og han kunne aldrig drømme om at vade derind og sætte sig-Jeg ammer,og skifte ble kan jeg gøre ,så tager han vel revance når vi kommer hjem

Anmeld

13. december 2011

Mira0911

Hvis jeg ammede vil jeg heller ikke bryde mig om at der sad mænd rundt omkring... heller ikke i min familie eller kærestens... 

Hvis det er forbudt for mænd i en ammestue - Så burde der være et skilt om det... 

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen skriver:

Det siger jeg helelr ikke..det jeg siger ar at mænd har lige så meget ret til at være hvor deres koner/kærester ammer, som andre har.
Skal man sætte grænser i den retning, så må man være helt alene eller blive hjemme.

Det er ok at man ikke sætter sig i offentligt rum, men bruger et ammerum, men der har fædrene efter min mening lige så meget ret til at være som mødrene også selvom de ikke ammer, men kun deltager.

Hehe og her kan jeg da heldigvis ikke blive beskyldt for at være gammeldags...kun naturlig

Knus til dig

Men hvorfor?

Hvad er det lige som kvinden ikke kan klare uden manden til stede?

Altså lige der burde man jo have mere respekt for de kvinder der får det skidt,frem for hvad man mener man har ret til .

Anmeld

13. december 2011

Sim

Carina:-) skriver:

Enig

Hvis der ikke er nogen grund til at farmand er der-Så dør han vist ikke af at sætte sig på en cafe imens.

Jeg er personligt ligeglad med at der er nogen der sidder og glor.

Men der er mange der ikke bryder sig om det,og respekten for dem må vel komme forud for mandens behov.

Min kæreste er tit med,og han kunne aldrig drømme om at vade derind og sætte sig-Jeg ammer,og skifte ble kan jeg gøre ,så tager han vel revance når vi kommer hjem

Der er vel på mange måder altid en grund til at en far skal være sammen med sin datter om det så er for at give flaske eller snakke med mor mens hun ammer. Vi skal da ikke bare jages hen på en eller anden cafe.
Man kan da ikke sådan rigtig sige fra og til for om hvor vidt en mand er velkommen ved sit barn eller ej?

Anmeld

13. december 2011

twinboys

Hvis det er et offentligt rum så må alle vel være der... Nu ammer jeg så ikke mere, men hvad så hvis min veninde gjorde og vi sammen var i centeret og hun gik ind for at amme skulle jeg så også stå udenfor og vente eller måtte jeg gå med ind...

Der skulle jo hænge et skilt for dem som ikke må gå derind...

Majbritt

Anmeld

13. december 2011

Faith

SussieThyssen skriver:

Knus til dig

Der er vi enige

Men synes på den anden side osse at en mand skal have ret til at sige fra hvis han ikke ønsker at være med til festlighederne i ammerummet. Jeg spurgte min mand om hvordan han ville have det med at gå med mig i ammerummet mens jeg ammer. Hans svar var "Så tror jeg sku hellere jeg ville finde et sted at få en øl i stedet". Og det er sku osse helt ok med mig.

Anmeld

13. december 2011

MisMille

Kan ikke lade være med at ligge denne tekst op

Jeg har desværre ikke en mor eller en svigermor, derfor vil jeg nok skulle have en masse støtte fra min mand ift. amning.. 

Fædre og amning

Vi har erfaring for, at du som far har indflydelse på, om amningen kommer til at fungere godt og bliver en god oplevelse for jer alle 3 (eller 4 eller 5...).
Det du kan gøre er, at

Bakke din kone/kæreste op i, at hun ammer jeres barn.

Du også ved noget om amning. F.eks hvad I kan gøre for at få det til at fungere bedst.

I er sammen om at tage jer af barnet. Udover den kontakt det giver dig med dit nyfødte barn, vil det også give din kone/kæreste den ro og hvile, der specielt i starten betyder noget, når man skal amme.

At faderen har betydning for, hvordan amningen kommer til at forløbe er bekræftet i flere undersøgelser.

Taget fra  http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Foedeafdelingen/Efter+foedslen/Amning/F%C3%A6dre+og+amning.htm

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

SussieThyssen skriver:

Knus til dig

Men det er jo netop hele min tanke. Hvorfor i alverden har mænd og  veninder/bedstemødre/naboer osv RET til at være der når de ikke selv ammer?
Hvis mænd m.fl. vil hygge sammen med konen der ammer kan han så ikke bare gøre det derhjemme?

Ville du også mene det samme hvis jeg fortalte dig at herhjemme tisser vi for åben dør og hygge os ved det? Jeg forventer da ikke den samme hygge i et storcenter?

Anmeld

13. december 2011

Sim skriver:

Der er vel på mange måder altid en grund til at en far skal være sammen med sin datter om det så er for at give flaske eller snakke med mor mens hun ammer. Vi skal da ikke bare jages hen på en eller anden cafe.
Man kan da ikke sådan rigtig sige fra og til for om hvor vidt en mand er velkommen ved sit barn eller ej?

Hvis mor er der,mener jeg at det må hun altså selv klare,

Det handler jo også om respekt for de kvinder som ikke magter mandlige tilskuer.

Jeg er helt med på at du som far/mand er træt af situationen fordi du ser det som noget naturligt at være til stede med dit barn.

MEN det er jo ikke naturligt for de andre kvinder at at der sidder en fremmede mand.

For nogen vil det være enormt grænseoverskridende-

At jeg så synes der burde være et alternativ som f.eks en familieafd. eller en afd der er lukket kun for ammene og der er en for flaske/skift er så en anden sag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.