Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

FrkT

Lotus86 skriver:

Jeg HADER når jeg sidder og ammer min søn i et ammerum, og der kommer en mand med ned med sin kone/kæreste i sofaen, mens hun giver mad, synes det er meget grænseoverskridende, og kan ikke se nogen grund til, at han skal med derned og sidde. Det er noget helt ande hvis han skal ind og skifte en ble, eller hvis han er alene med barnet, så skal han selvfølgelig have lov til at give en flaske, men ellers synes jeg ikke han har noget at gøre derinde.

Ganske enig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Wimmie

Sim skriver:

Jeg vil bare lige være sikker på at jeg har alles opmærksomhed.

Jeg vil gerne dele en enorm dårlig oplevelse min kæreste og jeg havde i dag. Jeg undskylder på forhånd evt. sure maveopstød der vil kunne dukke op i teksten herunder...

Meeen....
Jeg var i Kolding storcenter med min kæreste i dag og inde i Bilka bliver vores lille datter sulten og meget utilfreds, så vi vælger derfor at gå ind i centerets midte hvor der er oprettet en helt nye amme- stue, jeg er ikke andet end lige kommet ind sammen med min kæreste, da en dame med sit barn i favnen peger mig ud med beskeden: "mænd må ikke være herinde"
Da jeg kommer udenfor ser jeg så en flok på måske 5 mænd stå med deres barnevogne. Og vente på deres kærester bliver færdige med at give flaske eller amme deres børn. Men altså der er jo ikke noget skilt på døren om at der ingen adgang er for mænd??!!
Det skal lige siges at vi har brugt den ammestue masser af gange, hvor par efter par er kommet ind af døren og der har ingen da haft sure miner over på nogen måde, så hvad h...... giver sådan en dame ret til at koste rundt med folk på den måde?

Vi lever i 2011 gør vi ikke? Hvad er der at se i en ammestue det er jo ikke ligefrem en undertøjsfest og der flyver da ikke bryster rundt i hele stuen, som vi mandfolk kan sidde og overbeglo... min erfaring er at piger/kvinder efterhånden bare selv ved hvordan og hvorledes de skal amme uden at vise en hel masse...der er da intet unormalt i at farmand kommer med ind og evt. hjælper med at skifte, efter en baby har fået en flaske. Vi skal vel ikke til at stå og vente udenfor, og have en sms når vi skal komme ind med barnevognen?

Vi gik til centerinformationen hvor en vagt lige havde informeret dem om den samme situation, som åbenbart var kommet af at der sad utrolig mange mænd derinde, så jeg tænker bare, kan man pege hankøn ud af døren, som kommer ind med deres kærester og barnevogne kan man vel også gøre det samme med en som bare kommer ind uden noget og bare sætter sig for at glo så hårfin er grænsen vel for fanden ikke??!!

Selvfølgelig burde vi nok selv have vendt tilbage og sagt noget, men vi var så rasende, at vi valgte at forlade centeret og tage hjem, hvilket helt sikkert ikke sker næste gang, da vi fik ad vide at fædre selvfølgelig gerne måtte gå ind med deres kærester...

Så vi takker alle for de 5 minutter det evt. tager at læse hele det her møgfald igennem.

Hey Sim - hyggeligt at se dig herinde også 

Er ked af at høre om jeres oplevelse i ammestuen - jeg synes bestemt også det er for dårligt, og jeg synes både at den burde være for mænd og kvinder. Jeg ville da være træt af at skulle bede min mand om at vente udenfor mens jeg ammede - det kunne jo være det tog et stykke tid.

Nu har jeg ikke set ammestuen, men ellers kunne man måske bare have lavet et form for aflukke i afdelingen hvor kvinder der ville amme i mande-fri zone kunne gå ind.

Anmeld

13. december 2011

Wimmie

Faktisk synes jeg tit at fædre bliver diskrimineret som en 2. rangs-forælder. Hvornår er fædrene blevet "mindre vigtige" som forældre end moderen? 

Jeg er f.eks. også lidt forarget over at jeg, når jeg har født, kan bo gratis på patienthotellet mens min mand skal betale  Han er da lige så meget forælder som jeg er og har vel også behov for at være nær sit barn.

Som sagt synes jeg faktisk det er diskriminerende - også at jage far ud af et amme/puslerum!

PS: Jeg er meget blufærdig...men det er MIT problem...

Anmeld

13. december 2011

D-Micka

Wimmie skriver:

Faktisk synes jeg tit at fædre bliver diskrimineret som en 2. rangs-forælder. Hvornår er fædrene blevet "mindre vigtige" som forældre end moderen? 

Jeg er f.eks. også lidt forarget over at jeg, når jeg har født, kan bo gratis på patienthotellet mens min mand skal betale  Han er da lige så meget forælder som jeg er og har vel også behov for at være nær sit barn.

Som sagt synes jeg faktisk det er diskriminerende - også at jage far ud af et amme/puslerum!

Fuldstændig enig !! Godt formuleret

Anmeld

13. december 2011

Faith

Wimmie skriver:

Enig!

Da vi var indlagt i 20 dage efter tvillingernes fødsel fik vi (jeg) et værelse på patienthotellet. Der var selvfølgelig en seng til mig, men der stod også en opredt gæsteseng. Den skulle min mand betale i dyre domme for at sove på. Det resulterede i at han ikke altid sov der fordi det jo løb op i rigtig mange penge, til trods for at drengene lå på neo og jo stadig var meget små og skrøbelige. Ved godt det er en prioriteringssag, men 3000 kr ud af et budget plus penge til mad er mange penge!

Jeg synes faren har ligeså meget ret til at være hos sine børn som moren. Det andet er direkte diskriminerende.

Anmeld

13. december 2011

Faith

Wimmie skriver:

Enig!

Da vi var indlagt i 20 dage efter tvillingernes fødsel fik vi (jeg) et værelse på patienthotellet. Der var selvfølgelig en seng til mig, men der stod også en opredt gæsteseng. Den skulle min mand betale i dyre domme for at sove på. Det resulterede i at han ikke altid sov der fordi det jo løb op i rigtig mange penge, til trods for at drengene lå på neo og jo stadig var meget små og skrøbelige. Ved godt det er en prioriteringssag, men 3000 kr ud af et budget plus penge til mad er mange penge!

Jeg synes faren har ligeså meget ret til at være hos sine børn som moren. Det andet er direkte diskriminerende.

Anmeld

13. december 2011

Sim

Wimmie skriver:

Hey Sim - hyggeligt at se dig herinde også 

Er ked af at høre om jeres oplevelse i ammestuen - jeg synes bestemt også det er for dårligt, og jeg synes både at den burde være for mænd og kvinder. Jeg ville da være træt af at skulle bede min mand om at vente udenfor mens jeg ammede - det kunne jo være det tog et stykke tid.

Nu har jeg ikke set ammestuen, men ellers kunne man måske bare have lavet et form for aflukke i afdelingen hvor kvinder der ville amme i mande-fri zone kunne gå ind.

Hejsa Wimmie

I lige måde da

Men ja håber ikke vi kommer ud for sådan en situation igen, men nu da vi ved mænd gerne må kommer med lader vi heller ikke nogen sende os ud på den måde igen. Jeg gider i hvert fald ikke forvises til før omtalte massagestol og tv rum som er lige ved siden af, når det er min kæreste og barn jeg gerne vil være sammen med.

Anmeld

13. december 2011

Laulund87

Wimmie skriver:

Ja sgu!

Da vi var indlagt på OUH i 8 uger, måtte vi bruge en formue på mad til min mand. Der blev kun tilbudt mad til mig og der var hverken køleskab til at opbevare mad, eller komfur til at tilberede noget. Vi var 2,5 time væk hjemmefra så han kunne ikke køre hjem efter noget..

Så 8 uger på junkfood

Anmeld

13. december 2011

anmaj

jeg er fra fredericia og har tit benyttet rummet. min mand er altid med, medmindre der er fyldt. jeg kan godt lide at have ham med til at snakke med. og til at skifte mens jeg finder maden frem (brystet). og han er så dejlig god til at få min dreng til ro... så han er der ikke for at glo! .

Men han går som regel ud hvis der er mange, for at han ikke kommer for tæt på nogen der måske ikke har brug for andre så tæt. så kommer han som regel ind når han mener jeg er færdig, så kan han hjælpe der.

Anmeld

13. december 2011

Wimmie

Sim skriver:

Hejsa Wimmie

I lige måde da

Men ja håber ikke vi kommer ud for sådan en situation igen, men nu da vi ved mænd gerne må kommer med lader vi heller ikke nogen sende os ud på den måde igen. Jeg gider i hvert fald ikke forvises til før omtalte massagestol og tv rum som er lige ved siden af, når det er min kæreste og barn jeg gerne vil være sammen med.

Godt at høre - jeg synes da netop det er skønt at fædrene hellere vil være sammen med koner/kærester og deres børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.