Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Zibi_84

Nogle kvinder synes det er overskridende med mænd i ammestuen, og andre er ligeglade. Det bliver vi nok aldrig enige om men personligt er det ikke noget der rør mig... MEN hvor er debelastende når mand, kone og evt. Deres andre børn snakker højlydt, og render rundt derinde !!! Måtte opgive amning på fisketorvet, fordi min søn ikke kunne koncentrerer sig, og drejede hovedet konstant! Se det kan tilgængeld gøre mig rasende   Sorry mit udbrud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

mor2011_

Jeg synes at det er helt ok at mænd burde vente udenfor hvor fedt er det nå der står 5 mænd imens man ammer? Man skal huske atulvinderne er forskellige og hvad med kvinder som er anden tro og må bare ikke vise sig for andre mænd sådan amme stue er til kvinder som ammer ellers skal give mad til børn og mænd kan bare går ved siden  af hvor der er massagestol og tv 

Anmeld

13. december 2011

Sim

Zibi_84 skriver:

Nogle kvinder synes det er overskridende med mænd i ammestuen, og andre er ligeglade. Det bliver vi nok aldrig enige om men personligt er det ikke noget der rør mig... MEN hvor er debelastende når mand, kone og evt. Deres andre børn snakker højlydt, og render rundt derinde !!! Måtte opgive amning på fisketorvet, fordi min søn ikke kunne koncentrerer sig, og drejede hovedet konstant! Se det kan tilgængeld gøre mig rasende   Sorry mit udbrud

Helt enig, en ammestue er et sted, hvor der skal være fred og ro til at gøre det der nu skal gøres Photobucket

Anmeld

13. december 2011

Sim

Jeg vil gerne sige tak til Sirup for at have lavet en aftemning inspireret af denne debat!! Et godt sted for dem som ikke ønsker at svare i en åben debat! Photobucket

Anmeld

13. december 2011

D-Micka

Sim skriver:

Jeg vil gerne sige tak til Sirup for at have lavet en aftemning inspireret af denne debat!! Et godt sted for dem som ikke ønsker at svare i en åben debat! Photobucket

Anmeld

13. december 2011

M (:

Hmm... en helt ny verden der åbnede sig der. troede ammestuer var til fordi andre folk ikke skulle blive stødt over at vi kvinder ammede rundt omkring i centeret. havde slet ikke set dette som værende et problem..

Det var også min opfattelse - at ammestuernes formål var, at beskytte de "sarte" ikke-ammende ved at skærme de ammende kvinder fra dem. Troede bestemt ikke, at ammestuerne skulle beskytte de ammendes blufærdighed.. :/

Hvis man er så blufærdig, hvorfor ammer man så overhovedet i det offtenlige rum?

Hvorfor er det værre at mænd ser på, at man ammer end f.eks. veninder, bedsteforældre eller andre, fremmede (ammende) kvinder?

Er det fordi man tager det som en selvfølge, at mændene ser bryster som noget seksuelt, og at de dermed på automatik vil glo (og tænde?!?!) på de omtalte bryster?

Hvad så med lebiske mødre/"fædre"? Må de heller ikke komme ind (ammende eller ej)? Eller er det anderledes hvis det er en mand?

Anmeld

13. december 2011

maryjane

M (: skriver:

Det var også min opfattelse - at ammestuernes formål var, at beskytte de "sarte" ikke-ammende ved at skærme de ammende kvinder fra dem. Troede bestemt ikke, at ammestuerne skulle beskytte de ammendes blufærdighed.. :/

Hvis man er så blufærdig, hvorfor ammer man så overhovedet i det offtenlige rum?

Hvorfor er det værre at mænd ser på, at man ammer end f.eks. veninder, bedsteforældre eller andre, fremmede (ammende) kvinder?

Er det fordi man tager det som en selvfølge, at mændende ser bryster som noget seksuelt, og at de dermed på automatik vil glo (og tænde?!?!) på de omtalte bryster?

Hvad så med lebiske mødre? Må de heller ikke komme ind (ammende eller ej)? Eller er det anderledes hvis det er en mand?

Anmeld

13. december 2011

Mka

Jeg synes det er fint at en mand kommer i ammerummet, for han skal jo også have mulighed for at give mad.

Men når det er sagt så synes jeg ikke man behøver at være to om at amme. Der er rigtig rigtig mange piger der ikke bryder sig om at amme foran andre og især mænd. Synes også det er møg irriterende med alle de piger der har 3 veninder med ind og amme, for for mig er det et sted hvor der er fred og ro og hvor man kan give sit barn mad, uden at genere andre og ikke føle sig blufærdig.

Altså jeg er helt sikker på at min mand ikke ville synes det var sjovt at gå med ind i et ammerum, det ville nok være værre for ham end for kvinderne

Anmeld

13. december 2011

Mka

Puslingen skriver:

Jeg syntes det er alment pli at man som man ikke går med ind i ammerummet med mindre man er der alene med baby, da det jo så er en nødvendighed eller at man som i dit tilfælde er nød til at hjælpe sin partner.
Jeg syntes det er rigtig træls at sidde der og skulle amme foran fremmed mænd som kun er med for at hygge snakke, da det jo ikke er alle kvinder der syntes det er rart, plus der i mange ammerum ikke er ret meget plads i forvejn.
Men jeg syntes også det kan vær lige så træls at der er veninder og bedstemødre med som sidder og kigger på

Præcis.

Anmeld

13. december 2011

Faith

Jeg har lige en anden vinkel på problemet som jeg synes er ligeså grænseoverskridende:

Min mand og jeg sidder og spiser på en cafe, og ved bordet ved siden af sidder der en mor med sit lille barn. Pludselig flår hun den ene pat frem (jeg overdriver ikke. Man ku se det hele!). Min mand blev helt bleg og vidste slet ik hvor han sku kigge hen.

Det synes jeg er ligeså grænseoverskridende, hvis ikke mere! Der skal vi kvinder altså osse acceptere andres grænser og ikke smide patten frem midt inde på en cafe hvor andre sidder og spiser. Ikke alle synes det er lækkert.

Dermed ikke sagt at man ikke bør amme i det offentlige rum. Men der er sku forskel på hvordan man gør det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.