Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

D-Micka

Synes det er rigtig ærgerligt det er sådan ..
Herhjemme er det manden der er på barsel .. Hvis han ikke kunne skifte sit eget barn og give mad når behovet er der, så er der sgu et problem..
Øv bøv siger jeg bare ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Sim

AnneBJ, min kæreste og jeg må have ramt nogle gode tidspunkter efter hvad jeg kan høre på folks indlæg.
Men ok hver sin mening men, så burde de nok have lavet et separat rum til at pusle i. Da det jo også er en af grundene til at folk går derind..

Anmeld

13. december 2011

Clisolka

Jeg er altså helt enig, jeg ville absolut ikke bryde mig om at der var allemulige kærester/fædre i ammestuen hvor jeg skulle sidde med bare bryster. nogle er meget cool omkring det, men selv havde jeg enormt svært ved amningen, måtte bruge ammebrik osv osv, og var langt fra nemt, så gjorde man ikke kunne amme så diskret som man ønskede. jeg ville dog på en pæn måde ha bedt manden om at vente ude, for jeg ville bestemt ikke bryde mig om det. Jeg bor også i en afstand fra storcenteret, som gør jeg engang imellem kommer der, og synes aldrig jeg har oplevet mænd i ammestuerne.
Jeg måtte opgive amning, og gik derfor til ren flaske, og er intet problem at sidde inde i Bilkas cafe og give flaske.

Så ja, jeg er også meget imod mænd i ammestuerne, det ejg simpelthen for blufærdig til, og hvorfor have ammestuerne hvis man ikke kan få respekteret sin blufærdighed der, er vel netop derfor de er til

Kunne ikke have skrevet det bedre selv 

Jeg er også meget blufærdig og havde selv problemer med amningen - og ammede med suttebrikker. Det gør det lidt mere besværligt. 

Ja, det er et par babser, men det er grænseoverskridende for mig sorry  Haha jeg kan ikke lige være med på de ammestuer - det er ikke så udbredt her i området. Men jeg ville ikke bruge en, tror jeg 

Anmeld

13. december 2011

Sim

Det må være noget af nogle ammestuer der findes rundt omkring for der lyder godt nok til at være en brystfest af en anden dimension...

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Babymor2010 skriver:

Kunne ikke have skrevet det bedre selv 

Jeg er også meget blufærdig og havde selv problemer med amningen - og ammede med suttebrikker. Det gør det lidt mere besværligt. 

Ja, det er et par babser, men det er grænseoverskridende for mig sorry  Haha jeg kan ikke lige være med på de ammestuer - det er ikke så udbredt her i området. Men jeg ville ikke bruge en, tror jeg 

Jeg kunne hvis jeg blev nød til det og med kun kvinder. kan især godt lide de steder hvor ammerum er adskilt fra pusleområde, så man kan sidde og give bryst/flaske i fred, flasken er nu ok nem, men kommer amningen op at køre denne gang, ville jeg stadig ikke bryde mig om hankøn på ammestuen, ikke noget negativt overfor mændende men vi har forskellige grænser, min mand tager aldrig i svømmehallen, da han ikke bryder sig om at kunne ses kun med badebukser på, så han får lov at slippe. han har kun været med til babysvømning hvor han måtte komme ind, og se på vi var i vandet.
Hvis jeg skal se det fra en anden kvindes synsvinkel, tænker jeg t jeg måske også ville blive lidt irriteret at blive afbrudt for 12 gang i amningen, ved at en mand kommer ind, for selv gik jeg udfra, uanset skilt eller ej, at ammerummene var for ammende kvinder

Anmeld

13. december 2011

2721

Sim skriver:

Det er helt ok at have den mening synes jeg og hvis nogle ammestuer kun er for kvinder så er de jo det.
Men så skal der i hvert fald også gøres opmærksom på det så man ikke er i tvivl.
Havde aldrig skrevet sådan et indlæg som jeg havde, hvis der faktisk ikke havde været adgang for mænd.

Men igen som de andre skriver, skal der jo også være sted for mænd som er alene på farten

Jeg syntes det er alment pli at man som man ikke går med ind i ammerummet med mindre man er der alene med baby, da det jo så er en nødvendighed eller at man som i dit tilfælde er nød til at hjælpe sin partner.
Jeg syntes det er rigtig træls at sidde der og skulle amme foran fremmed mænd som kun er med for at hygge snakke, da det jo ikke er alle kvinder der syntes det er rart, plus der i mange ammerum ikke er ret meget plads i forvejn.
Men jeg syntes også det kan vær lige så træls at der er veninder og bedstemødre med som sidder og kigger på

Anmeld

13. december 2011

2721

Sim skriver:

Det må være noget af nogle ammestuer der findes rundt omkring for der lyder godt nok til at være en brystfest af en anden dimension...

Det der syntes jeg er lidt en flabet kommentar, da det jo handler om personlige grænser

Anmeld

13. december 2011

Sim

Puslingen skriver:

Det der syntes jeg er lidt en flabet kommentar, da det jo handler om personlige grænser

Den var måske også lige krydret nok, men havde det været en "women only" ammestue vi snakkede om, ville jeg nok mene det havde været endnu værre.

Der skal være plads til os alle!

Anmeld

13. december 2011

Kofoed.

Puha, Min kæreste er altid med mig inde i ammestuen (bor nær Kolding). Hvis der var så stort et problem ville de vel ikke have skabe derinde. Synes det er noget pjat, for man kender ikke grundlagt til hvorfor manden er med derinde, fx skifter peter imens jeg laver flaske og så spise vi somregel ude i centeret, da der simplethen er så proppet i den ammestue og når den er stort set tom, ja så kigger jeg lige om der er nogen der ammer, hvis ikke sætter vi os begge derhen.

Hvis problemet var stort nok (ergo klanger nok), så ville de vel bygge en lille afskraming, hvor den der ammer kan sidde i tildækket stand ellers må de undlade at være afsted så længe eller langt væk hjemmefra, at de ikke kan nå hjem uden problemer.

Hvis jeg møder den dame, så får hun hele turen, vil ikke finde mig i det, det er ikke mig der har problemet!

Desunde vil manden jo kigge på kæresten og barnet og ikke rundt i lokalet.

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Sim skriver:

Den var måske også lige krydret nok, men havde det været en "women only" ammestue vi snakkede om, ville jeg nok mene det havde været endnu værre.

Der skal være plads til os alle!

Må indrømme jeg altså er en af dem, som synes ordet ammerum/stue har underforstået, at det er for ammende kvinder, og ikke for mænd. de fleste steder ligger pusle osv for sig, men er det sammen, er det ok hvis manden skal ind og skifte en ble, men jeg bryder mig i forvejen ikke om at skulle amme foran andre, og især fremmede mænd. Bryster bliver åbenbart kun til madkasser, men for mig er de stadig noget meget personligt, jeg ikke ønsker at andre mænd kan se, uanset om de er madkasser eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.