Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

M (:

Thalia skriver:

Nu er jeg snart nødt til at hoppe ud af diskussionen, for jeg har noget arbejde der venter.

Men det jeg tolker som den store forskel dig og mig imellem, er at du vægter det højere at faderen må hyggelsudre i ammerummet, end at mødre som er blufærdige må få ro.

Er det rigtigt?

Det jeg siger er, at jeg synes der skal være plads til alle der har et ærinde i det ammerum, og at man skal tage hensyn til hinanden.

Jeg synes ikke det er fair som far at blive ekskluderet "bare" fordi man er en mand og derved ikke kan amme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Kløver

M (: skriver:

Men er det ikke altid sådan, at de få ødelægger det for de mange?

jo er det jo desværre nok. vender man den om, kan man jo også sige at fordi jeg ikke bryder mig om at amme foran mænd, ødelægger det noget for dem som er ligeglade

Anmeld

13. december 2011

M (:

Maja84 skriver:

jo er det jo desværre nok. vender man den om, kan man jo også sige at fordi jeg ikke bryder mig om at amme foran mænd, ødelægger det noget for dem som er ligeglade

Præcis (:

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Det jeg siger er, at jeg synes der skal være plads til alle der har et ærinde i det ammerum, og at man skal tage hensyn til hinanden.

Jeg synes ikke det er fair som far at blive ekskluderet "bare" fordi man er en mand og derved ikke kan amme.

Og det jeg siger er at hvis mor ammer så har far reelt ikke et ærinde i ammerummet ;-)

Anmeld

13. december 2011

Wimmie

Thalia skriver:

Nu er jeg snart nødt til at hoppe ud af diskussionen, for jeg har noget arbejde der venter.

Men det jeg tolker som den store forskel dig og mig imellem, er at du vægter det højere at faderen må hyggelsudre i ammerummet, end at mødre som er blufærdige må få ro.

Er det rigtigt?

Skal det være enten- eller?

Det kan jo være manden er med for at være nær sit barn eller for at støtte konen/kæresten? Hvis den lille f.eks. er helt ny kan det da godt være at nogle fædre har et lige så stort behov for at være tæt på deres søn/datter som moderen har.

Jeg er selv meget blufærdig og bryder mig slet ikke om tanken om at skulle amme offentligt, men det er jo mit eget problem og en barriere jeg selv må overkomme; det skal ikke gøre til andres problem - hvadenten de er mænd eller kvinder. Jeg må jo vælge at dække mig til.

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Præcis (:

Men jeg kan jo vende den om igen, og sige hvorfor kan jeg ikke amme mit barn i fred, hvis de andre er så ligeglade og det er så vigtigt far er en del af det, hvorfor kan de så ikke sidde ude i offentligheden

Anmeld

13. december 2011

D-Micka

Fru Hansen skriver:

Men sutteflasker kan jo også varmes uden en microovn. 

Og det er da heller ikke alle steder man kommer der har microovn så kan man jo klare sig på anden vis.
Jeg har været på mange ture ud af huset hvor der hverken var ammerum eller pusleplads. Det gør ikke mig til en præmie-ko men det er altså heller ikke en menneske(mande)ret med ammerum.

Enten kan vandet varmes op hjemme fra og transporteres i en termoflaske og mme-pulver blandes i lige inden anvendelse og når børnene bliver lidt større og mælken ikke skal varmes helt så meget kan en færdig brik eller en flaske stuetemperatur vand lægges ved barnets fødder. Og varmen fra barnet og dynen vil gøre væsken lun og drikkevenlig.
Endelig kan en stuetemp. flaske også varmes yderligere under den varme hane på et toilet.

Det er selvfølgelig ikke så nemt som i en microovn men en microovn fylder altså en del under barnevognen og i skoven er det så pokkers svært at få forlængerledningen til at nå helt hjemmefra

Tja, men nu lever jeg altså i 2011.. Der findes så fine ''ammerum'' de såkaldte familerum/puslerum mange steder, så hvorfor stå og vente 20 min. på at den skal køle efter man har hældt op fra termokanden ??? Tja, og så kan man jo købe de fine smarte flasker med patroner hvis man skal en tur i skoven .. sådan gør vi det her

Anmeld

13. december 2011

M (:

Maja84 skriver:

men hvis man ikke er så blufærdig, hvorfor er ammerummene så, så vigtige for de par, hvis de så gerne vil sidde sammen

Fordi der mange steder er forbud mod at amme (ex. i Illums cafe Spisehuset ) - og man kan godt have brug for, at der ikke ligefrem er hektisk shoppen omkring en selvom man godt kan sidde og hviske/snakke med barnets far under amningen. (:

Anmeld

13. december 2011

M (:

Thalia skriver:

Og det jeg siger er at hvis mor ammer så har far reelt ikke et ærinde i ammerummet ;-)

Det er jo et temperamentsspørgsmål (:

Anmeld

13. december 2011

M (:

Men jeg kan jo vende den om igen, og sige hvorfor kan jeg ikke amme mit barn i fred, hvis de andre er så ligeglade og det er så vigtigt far er en del af det, hvorfor kan de så ikke sidde ude i offentligheden

Se evt. mit svar på forrige side (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.