Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Kløver

M (: skriver:

Jeg forstår bare fortsat ikke forskellen på at amme foran en far der er med for at støtte mor, og en far der giver flaske - for han må vel gerne være der?

Og ligeledes forskellen på en fremmed kvindes (det være sig den fremmede ammende mor, den fremmede veninde eller den fremmede bestemor) blik på dine bryster, og en fremmed mands? 

Jeg måtte selv gå over til flaske, og jeg brugte ikke ammerum derefter, for der kan man give den alle andre steder, siger ikke de ikke må være der, men ville stadig have det svært med det. netop fordi det er en mand. jeg forventer heller ikke folk forstår, men måske bare vise lidt respekt overfor os som ikke ønsker at amme, er lidt som om at man er helt afsporet hvis man ikke kan amme foran gud og hver mand(ikke dig, men min generelle opfattelse, når man læser svarene herinde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Maja88

Jeg ville helst amme alene, men har ikke så meget imod kvinder, da de jo selv har et behov for at amme, og er stadig noget andet, jeg går jo også i svømmehallen og klæder om sammen med kvinder, men gør ejg ikke med mændende.
Jeg tænker her generelt, og er der et andet behov, lidt specielt må man jo tage den derfra. men hvordan ville du have det, hvis jeg skulle sige jeg så aldrig kunne komme ud fordi der ikke var plads til os der ikke bryder sig om mænd, eller at du jo så bare kunne amme på en alm stol som ikke var i ammerummet hvis du ikke havde problemer med der var andre?
Der kan jo være unikke situationer, man må tage hensyn til, eller tage med i det, men jeg tænker generelt i ammerummene, tvivler på alle mænd der kommer med ind og div andre veninder, bedstemødre osv osv, som nogle også finder forstyrrende, er nogle som er med for at hjælpe

jamen jeg har skam ammet midt i IKEA, da det først kørte...

men altså hvis man skulle sige det groft(og det her ikke ondt ment, sidder det bare lidt på spidsen) men så kunne du jo i princippet amme ude på toilettet... der er du helt alene med dit barn...

jeg kunne snildt amme i fuld offentlighed indtil hun var en vis alder... men da hun nåede en hvis alder var hun simpelthen for nysgerrig og havde behov for ro..

Anmeld

13. december 2011

D-Micka

Fru Hansen skriver:

Jeg har selv haft 2 ammebørn og 1 flaskebarn. Og jeg oplevede at netop fordelen ved flasken var at man faktisk kunne give mad hvor som helst, netop fordi man ikke blev stødt på sin blufærdighed eller stødte andres.
Jeg har nu flere steder skrevet at jeg mener at forbudet gælder alle der ikke giver mad og ikke specielt rettet mod mænd der jo selvfølgelig kan være alene med barnet i byen.

Men da man jo også kan lave en varm flaske uden en microovn, er det vel ikke absolut nødvendigt at komme i ammerummet.

Sådan hænger det bare ikke altid sammen .. Jeg har som sagt ikke altid kunne få varmet mine flasker.. så de skal varmes i amme/puslerummet .. min mand er på barsel herhjemme og når han er ude alene så render han da også derind og får den varmet for ellers skulle min søn jo ha' enten kold flaske eller ingen.. Han sidder dog ikke derinde, da han ikke lige gider sidde mellem en flok tøser.. Kan godt forstå nogen er blufærdige .. men håber da også at andre kan forstå at børn er nødt til at skulle have mad ..

F.eks i vores storcenter ligger puslepladsen og ''ammerummet'' sammen .. Så der er han også nødsaget til at gå derind og skifte.. Vores søn skal jo også have en tør ble i ny og næ..

Anmeld

13. december 2011

M (:

Thalia skriver:

Jeg har aldrig hørt om en mor der ikke kunne amme hvis ikke far stod ved siden af med en vandflaske - har du?

De mødre jeg kender har en vandflaske i pusletasken som de har indenfor rækkevidde når de knapper barnet på.

Nu er det ikke mig, men artiklen der argumenterer med en latterlig vandflaske.

Men så lad os sige, at det er en mor, der er usikker på sig selv at hun stresser, hvis hun ikke har far ved sin side som støtte (og ja ja, det er de færreste fædre, der har barsel al den tid mor ammer, men det sker!)..

Skal hun så lade være med at tage ud, fordi han ikke må komme med ind i ammestuen?

Anmeld

13. december 2011

Bare mig..

Maja88 skriver:

men hvis du nu læser mit tidlige indlæg om hvad jeg brugte faderen til..

så skulle jeg jo have ophold mig hjemme den første LANGE tid... er jo heller ikke rimeligt..

nu ved jeg ikke hvordan det er indrettet i Kolding, men i Herning er der sådan et lille indhak med en stol i,.. kan man så ikke benytte sådan noget lignende..

men du har ikke noget imod kvinder ser på det??

I Kolding er det et stort rum delt med en mur man kan se over. På den ene side er der legesager og den anden stole/sofaer og puslepladser. Men der står ingen steder,HVEM der er velkommen men blot en seddel om at det er en ammestue. 

Som jeg læser det, er vi meget enige

Anmeld

13. december 2011

Sim

Thalia skriver:

Jeg sådet godt lige, og i mine øjne gør det jeres situation meget uniq, og din hjælp er selvsagt nødvendig. Det forstår jeg så ikke hvorfor i ikke bare forklarede damen der brokkede sig.

Mine svar i tråden har været rettet mod ammerum generelt. Jeg mener ikke at sunde raske ammende mødre har behov for deres mænds hjælp konstant, og derfor synes jeg godt at de kan tage hensyn til andre mennesker.

Det var simpelthen af ren irritation vi forlod det hele det er også forklaret i mit allerførste indlæg.
Og jeg skal vel ikke forklare en kvinde at hun ikke skal bestemme det hele eller uddele ordre på den måde når hun ikke har noget at have det i.
Jeg skal vel heller ikke stå udpensle hvorfor jeg skal med hende ind når man gerne må gå med ind.
Jeg aner jo slet ikke hvorfor 5 mænd stod udenfor, for det har jeg aldrig oplevet før.

Men igen, synes jeg stadig det lyder som om vi slet ikke må komme med?

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Maja88 skriver:

jamen jeg har skam ammet midt i IKEA, da det først kørte...

men altså hvis man skulle sige det groft(og det her ikke ondt ment, sidder det bare lidt på skidsen) men så kunne du jo i princippet amme ude på toilettet... der er du helt alene med dit barn...

jeg kunne snildt amme i fuld offentlighed indtil hun var en vis alder... men da hun nåede en hvis alder var hun simpelthen for nysgerrig og havde behov for ro..

det har jeg faktisk også benyttet mig af de steder hvor der ikke er ammerum, men hvor der er ammerum som i kolding synes jeg det er mest hensynsfuldt at bruge ammerummet, netop da der er mega lang kø og få toiletter, så det ikke fair jeg optager toilettet når der er ammerum. iøvrigt heller ikke meget plads på toilettet, men er da også sådan lidt man skal forvises til et beskidt toilet, fordi mændenes behov for en hyggesludder er mere vigtig end at et barn får mad
Jeg kan sagtens forstå der kan være situationer hvor der er behov for hjælp, men så viser jeg også hensyn den anden vej. men netop det5 med ro er rart, når barnet er opmærksomt, og så er det ikke nemt med 4 mænd, 4 veninder og 2 bedstemødre som sludrer løs

Anmeld

13. december 2011

Thalia

M (: skriver:

Nu er det ikke mig, men artiklen der argumenterer med en latterlig vandflaske.

Men så lad os sige, at det er en mor, der er usikker på sig selv at hun stresser, hvis hun ikke har far ved sin side som støtte (og ja ja, det er de færreste fædre, der har barsel al den tid mor ammer, men det sker!)..

Skal hun så lade være med at tage ud, fordi han ikke må komme med ind i ammestuen?

Ærligt, så synes jeg du er ude i nogle ret ekstreme eksempler.

Jeg tror faktisk at mødre der har så svært ved amning som det du beskriver, har meget lidt lyst til at amme i en ammestue med andre mennesker.

Og jeg savner helt ærligt at du forholder dig til de mødre der synes at det er ubehageligt med ekstra selskab i form af fædre eller veninder eller andre der lige er med "for at hjælpe". Skal de bare holde sig hjemme?

Det jeg efterlyser er en lille smule hensyn, og hvis ikke der er brug for en i ammerummet så er der ingen grund til at man er der. Fædre kan i mine øjne godt vise den hensyn at hyggesludre med deres koner på andre tidspunkter.

Anmeld

13. december 2011

M (:

Maja84 skriver:

Jeg måtte selv gå over til flaske, og jeg brugte ikke ammerum derefter, for der kan man give den alle andre steder, siger ikke de ikke må være der, men ville stadig have det svært med det. netop fordi det er en mand. jeg forventer heller ikke folk forstår, men måske bare vise lidt respekt overfor os som ikke ønsker at amme, er lidt som om at man er helt afsporet hvis man ikke kan amme foran gud og hver mand(ikke dig, men min generelle opfattelse, når man læser svarene herinde)

Jeg siger heller ikke, at alle mænd SKAL stå ved deres koner/kæresters side under amningen, jeg mener bare det er sørgeligt, hvis det skal forbydes..

Man burde måske mødes et sted på midten, således at der indrettes f.eks. små gardiner man kunne trække for så man kunne sidde lidt isoleret - og tilbuddet skulle selvfølgelig gælde både blufærdige mødre, og mødre der ønsker støtte fra deres mand/veninde/what ever..

Anmeld

13. december 2011

Maja88

Maja84 skriver:

det har jeg faktisk også benyttet mig af de steder hvor der ikke er ammerum, men hvor der er ammerum som i kolding synes jeg det er mest hensynsfuldt at bruge ammerummet, netop da der er mega lang kø og få toiletter, så det ikke fair jeg optager toilettet når der er ammerum. iøvrigt heller ikke meget plads på toilettet, men er da også sådan lidt man skal forvises til et beskidt toilet, fordi mændenes behov for en hyggesludder er mere vigtig end at et barn får mad
Jeg kan sagtens forstå der kan være situationer hvor der er behov for hjælp, men så viser jeg også hensyn den anden vej. men netop det5 med ro er rart, når barnet er opmærksomt, og så er det ikke nemt med 4 mænd, 4 veninder og 2 bedstemødre som sludrer løs

ja men nu er det jo ikke det de fleste herinde pointerer... altså det med bedstemødre og veninder..

men de pointerer det er grænseoverskridende at de er MÆND!

jeg synes da også det er træls hvis det bliver ren børnehave niveau støj derinde, men sidder der et forældre par lige så stille og nærmest hvisker så kan jeg ikke se problemet i han er det... eller en mormor..

man ved jo ikke altid hvorfor de er det jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.