Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Kløver

M (: skriver:

Men det er heller ikke livsnødvendigt at amme i enrum/i et rum propfyldt med andre kvinder uden mænd.

Vil sige mere end hyggesnak, hvis det resulterer i man ikke kan få amningen til at forløbe ordentligt fordi der er mænd til stede.
Tja jeg synes nu godt man kan vise den hensyn, og vente med hyggesnakken, så alle kan amme i fred, og mor klarer den jo også normalt uden far, til hverdag når far er på arbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Zibi_84

Jeg synes det er i orden at mænd kan benytte ammerummet, hvis de altså har et ærne, som feks.

At hjælpe moren(hvis dette er nødvendigt)

At give barnet flaske

At skifte

Synes ikke det er ok at de for " hyggens skyld" går ind og fylder, og snakker, og det sammen gælder andre familie medlemmer. Synes det er utrolig forstyrrende når der er for meget larm, der hvor jeg ammer. Min søn bliver hurtigt distraheret Synes det gode ordsprog gør sig gældende her ALT MED MÅDE... Men, nu er jeg heller ikke den blufærdige type...Så jeg kan faktisk også sagtens se det fra de mere "blufærdiges" synspunkt! Så igen, synes at "Alt med måde" passer godt ind i den kategori Og kan i så sove godt allesammen

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Det kan være forskelligt fra familie til familie. Og vil til hver en tid mene, at forældre (det sig være mor, far eller far og mor) har RET til at opholde sig i det rum i forbindelse med plejen af deres barn, hvorimod veninder og bedsteforældre ikke har et ærinde på samme måde som forældrene har.

Så er man på den hvis man er enlig mor...

Ej nu skal jeg i seng, indne jeg vrøvler for meget men jeg kan ikke se forskellen på den enlige mor og en veninde og så moderen med faderen. Eller moderen og hendes lesbiske kærste. Jeg mener at den der ammer/giver flaske skal være derinde og så ingen andre.

Anmeld

13. december 2011

Nessie

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men vil dog sige at jeg også har været i pågældende ammerum i Kolding Storcenter.

Det er et ganske udemærket rum, og langt de fleste har en ledsager med af en eller anden art.
Det er jo ikke et rum der er lavet til at skærme blufærdige mødre mod andre, men et rum der er lavet, så man ikke behøver at sidde på en bænk i centeret, eller på en café, og amme sit barn.

Jeg er én af dem der ikke bryder mig specielt meget om at se på ammende mødre mens jeg selv spiser på en café, men i et ammerum er det jo ligesom det vi alle kommer for.

Der er ikke "mande-forbud" i ammerummet, og jeg synes at alle taler dæmpet sammen, og alle er meget diskrete.

Selvfølgelig skal manden have lov til at komme med ind i ammerummet, man kan da ikke byde ham at stå og glo udenfor imens.

Kan man ikke tåle andre i nærheden når man ammer, så bør man nok ikke komme i offentligt rum så længe det står på.

Jeg er selv meget blufærdig, men der er altså bare visse ting man må bide i sig. Manden kan jo fint skifte den lille, mens man selv får pakket tingene sammen.

Anmeld

13. december 2011

M (:

Maja84 skriver:

Vil sige mere end hyggesnak, hvis det resulterer i man ikke kan få amningen til at forløbe ordentligt fordi der er mænd til stede.
Tja jeg synes nu godt man kan vise den hensyn, og vente med hyggesnakken, så alle kan amme i fred, og mor klarer den jo også normalt uden far, til hverdag når far er på arbejde

Tror desværre ikke vi når til enighed på dette punkt (:

Anmeld

13. december 2011

M (:

Zibi_84 skriver:

Jeg synes det er i orden at mænd kan benytte ammerummet, hvis de altså har et ærne, som feks.

At hjælpe moren(hvis dette er nødvendigt)

At give barnet flaske

At skifte

Synes ikke det er ok at de for " hyggens skyld" går ind og fylder, og snakker, og det sammen gælder andre familie medlemmer. Synes det er utrolig forstyrrende når der er for meget larm, der hvor jeg ammer. Min søn bliver hurtigt distraheret Synes det gode ordsprog gør sig gældende her ALT MED MÅDE... Men, nu er jeg heller ikke den blufærdige type...Så jeg kan faktisk også sagtens se det fra de mere "blufærdiges" synspunkt! Så igen, synes at "Alt med måde" passer godt ind i den kategori Og kan i så sove godt allesammen

Anmeld

13. december 2011

D-Micka

Fru Hansen skriver:

Jeg lever vist nok også i 2011 Selv om vi vælger at gøre tingene forskelligt.
Og undres så over at du selv snakker om din mands store behov for en microovn når i bruger iiamo flasker?
Jeg er ved at være træt nu, så måske husker jeg helt forkert. Men skrev du ikke i et andet indlæg hvor vi snakkede om microovn, at hvis i ikke kunne få varmet flasken kunne knægten ikke få mad?

Da jeg beskrev mulighederne for at få varmet flasker uden en microovn var det fordi jeg havde fået opfattelen at det var et reelt problem for jer hvis din mand ikke kunne komme til en microovn.

Jamen det er jo bare super du også gør det .. For så behøver du ikke gøre det så besværligt for dig selv
Jo de flasker bruger hvis vi er i skoven som skrevet før .. Det er dyrt hvis vi skal bruge penge på patroner hvergang vi skal nogen steder hen .. Du kan jo bare læse mine tidligere svar igennem igen så behøver jeg ikke gentage mig selv ..

Anmeld

13. december 2011

M (:

Fru Hansen skriver:

Så er man på den hvis man er enlig mor...

Ej nu skal jeg i seng, indne jeg vrøvler for meget men jeg kan ikke se forskellen på den enlige mor og en veninde og så moderen med faderen. Eller moderen og hendes lesbiske kærste. Jeg mener at den der ammer/giver flaske skal være derinde og så ingen andre.

Jeg tror at problemet i denne diskussion er, at MÆND ikke skal med i ammestuen.. Ikke så meget om veninder, bedsteforældre eller den anden halvdel af et lebisk par må komme med.

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Tror desværre ikke vi når til enighed på dette punkt (:

hehe nej, men var hyggeligt alligevel, altid fedt at se det fra en anden synsvinkel

Anmeld

13. december 2011

M (:

Nessie skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men vil dog sige at jeg også har været i pågældende ammerum i Kolding Storcenter.

Det er et ganske udemærket rum, og langt de fleste har en ledsager med af en eller anden art.
Det er jo ikke et rum der er lavet til at skærme blufærdige mødre mod andre, men et rum der er lavet, så man ikke behøver at sidde på en bænk i centeret, eller på en café, og amme sit barn.

Jeg er én af dem der ikke bryder mig specielt meget om at se på ammende mødre mens jeg selv spiser på en café, men i et ammerum er det jo ligesom det vi alle kommer for.

Der er ikke "mande-forbud" i ammerummet, og jeg synes at alle taler dæmpet sammen, og alle er meget diskrete.

Selvfølgelig skal manden have lov til at komme med ind i ammerummet, man kan da ikke byde ham at stå og glo udenfor imens.

Kan man ikke tåle andre i nærheden når man ammer, så bør man nok ikke komme i offentligt rum så længe det står på.

Jeg er selv meget blufærdig, men der er altså bare visse ting man må bide i sig. Manden kan jo fint skifte den lille, mens man selv får pakket tingene sammen.

Kunne ikke være mere enig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.