Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Maja88

Thalia skriver:

Ærligt, så synes jeg du er ude i nogle ret ekstreme eksempler.

Jeg tror faktisk at mødre der har så svært ved amning som det du beskriver, har meget lidt lyst til at amme i en ammestue med andre mennesker.

Og jeg savner helt ærligt at du forholder dig til de mødre der synes at det er ubehageligt med ekstra selskab i form af fædre eller veninder eller andre der lige er med "for at hjælpe". Skal de bare holde sig hjemme?

Det jeg efterlyser er en lille smule hensyn, og hvis ikke der er brug for en i ammerummet så er der ingen grund til at man er der. Fædre kan i mine øjne godt vise den hensyn at hyggesludre med deres koner på andre tidspunkter.

altså jeg var det første lange tid ekstremt usikker og svedte helt ved tanken om amning og få hende lagt til....

men jeg havde stadigvæk et behov for at komme ud blandt andre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Mænd er også velkommende i et ammerum. Fædre kan også være de heldige til at skal give den lille flaske.
Og hvis man som kvinde er meget blufærdig (staves?) Så har man lært at pakke maden til den lille pænt og diskret ind.

Da jeg ammede, ammede jeg alle steder, selv en tur rundt om en af søerne i Viborg blev det gjort. Alt kan skjules, baby ligger jo foran.
Men jeg ved self ikke om alderen også kan gøre en forskel.
Jeg tænkte aldrig over hvor jeg gjorde det.
Inde i centeret i Viborg har jeg måtte sidde på trappen ude ved toiletterne fordi der sad nogle unge mennesker der ikk flyttede sig fra bænken.. Ingen problem fra min sidde. Baby blir jo lagt lige foran og så pakker man diskret op- og vupti, ingen ka se noget. !

Anmeld

13. december 2011

M (:

Thalia skriver:

Ærligt, så synes jeg du er ude i nogle ret ekstreme eksempler.

Jeg tror faktisk at mødre der har så svært ved amning som det du beskriver, har meget lidt lyst til at amme i en ammestue med andre mennesker.

Og jeg savner helt ærligt at du forholder dig til de mødre der synes at det er ubehageligt med ekstra selskab i form af fædre eller veninder eller andre der lige er med "for at hjælpe". Skal de bare holde sig hjemme?

Det jeg efterlyser er en lille smule hensyn, og hvis ikke der er brug for en i ammerummet så er der ingen grund til at man er der. Fædre kan i mine øjne godt vise den hensyn at hyggesludre med deres koner på andre tidspunkter.

Men blufærdige mødre kan efter min mening også tage det hensyn, at ikke alle har samme behov som dem - og i det offentlige rum kan man altså ikke forvente at være alene..

Og hvis man er så blufærdig at man ikke kan rumme, at der er andre mennesker kan man vælge:

1. at amme hjemme

2. at amme på toilettet

3. at pumpe ud og give flaske

(og ingen af de tre ovenstående er optimale eller noget jeg ser som en optimal løsning overhovedet!)

4. at dække sig til med en stofble

5. at vende ryggen til.. 

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Maja88 skriver:

altså jeg var det første lange tid ekstremt usikker og svedte helt ved tanken om amning og få hende lagt til....

men jeg havde stadigvæk et behov for at komme ud blandt andre..

Jamen jeg siger ikke at de ekstreme tilfælde ikke findes, men jeg tror altså det er de færreste "meget besværede ammere" der vælger ammerummet i storcentret for at møde folk.

Til gengæld tror jeg der er mange der har almindeligt svært ved at amme som opsøger et ammerum, og jeg kan faktisk godt unde de mødre en smule ro og privatliv og dermed lade min mand vente udenfor.

Anmeld

13. december 2011

Kløver

M (: skriver:

Jeg siger heller ikke, at alle mænd SKAL stå ved deres koner/kæresters side under amningen, jeg mener bare det er sørgeligt, hvis det skal forbydes..

Man burde måske mødes et sted på midten, således at der indrettes f.eks. små gardiner man kunne trække for så man kunne sidde lidt isoleret - og tilbuddet skulle selvfølgelig gælde både blufærdige mødre, og mødre der ønsker støtte fra deres mand/veninde/what ever..

Helt sikkert, siger heller ikke mænd skal være total forbudt, men man forstår ikke grænsen, eller hvor grænseoverskridende det kan være, ikke alle har situationsfornemmelse. Under sidste graviditet, sidder jeg og skal venter i venteværelset, på at få en scanning, og der sidder så 3 gutter som skal besøge den enes kone, som lige har født. de blabrer op, og taler langt fra lavt, og sidder og snakker om hun aldrig bliver sig selv igen, grensakse og hvad ved jeg, og den siger noget i stil med, ja det bliver sgu ikke sjovt at knalde med sådan en flækfisse hun nu har fået efter at ha presset sådan en unge ud..... var simpelthen så chokeret, og var dælme ikke fedt at høre på, når man selv er godt gravid, og i forvejen lidt nærvøs for fødslen. Desværre har heller ikke alle mænd lige stor pli hvad angår ammerum, og det går jo selvfølgelig ud over de andre, men synes da også man skulle lave pusle rum for sig selv, med stole osv og et rum med gardiner for, til de kvinder der vil sidde selv og amme, og dem som så gerne vil have mændende med, kan jo så bruge det "åbne" ammerum. Ville jo være mere ideelt

Anmeld

13. december 2011

M (:

LouiseVous skriver:

Mænd er også velkommende i et ammerum. Fædre kan også være de heldige til at skal give den lille flaske.
Og hvis man som kvinde er meget blufærdig (staves?) Så har man lært at pakke maden til den lille pænt og diskret ind.

Da jeg ammede, ammede jeg alle steder, selv en tur rundt om en af søerne i Viborg blev det gjort. Alt kan skjules, baby ligger jo foran.
Men jeg ved self ikke om alderen også kan gøre en forskel.
Jeg tænkte aldrig over hvor jeg gjorde det.
Inde i centeret i Viborg har jeg måtte sidde på trappen ude ved toiletterne fordi der sad nogle unge mennesker der ikk flyttede sig fra bænken.. Ingen problem fra min sidde. Baby blir jo lagt lige foran og så pakker man diskret op- og vupti, ingen ka se noget. !

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Men blufærdige mødre kan efter min mening også tage det hensyn, at ikke alle har samme behov som dem - og i det offentlige rum kan man altså ikke forvente at være alene..

Og hvis man er så blufærdig at man ikke kan rumme, at der er andre mennesker kan man vælge:

1. at amme hjemme

2. at amme på toilettet

3. at pumpe ud og give flaske

(og ingen af de tre ovenstående er optimale eller noget jeg ser som en optimal løsning overhovedet!)

4. at dække sig til med en stofble

5. at vende ryggen til.. 

Nu er jeg snart nødt til at hoppe ud af diskussionen, for jeg har noget arbejde der venter.

Men det jeg tolker som den store forskel dig og mig imellem, er at du vægter det højere at faderen må hyggelsudre i ammerummet, end at mødre som er blufærdige må få ro.

Er det rigtigt?

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Sådan hænger det bare ikke altid sammen .. Jeg har som sagt ikke altid kunne få varmet mine flasker.. så de skal varmes i amme/puslerummet .. min mand er på barsel herhjemme og når han er ude alene så render han da også derind og får den varmet for ellers skulle min søn jo ha' enten kold flaske eller ingen.. Han sidder dog ikke derinde, da han ikke lige gider sidde mellem en flok tøser.. Kan godt forstå nogen er blufærdige .. men håber da også at andre kan forstå at børn er nødt til at skulle have mad ..

F.eks i vores storcenter ligger puslepladsen og ''ammerummet'' sammen .. Så der er han også nødsaget til at gå derind og skifte.. Vores søn skal jo også have en tør ble i ny og næ..

Men sutteflasker kan jo også varmes uden en microovn. 

Og det er da heller ikke alle steder man kommer der har microovn så kan man jo klare sig på anden vis.
Jeg har været på mange ture ud af huset hvor der hverken var ammerum eller pusleplads. Det gør ikke mig til en præmie-ko men det er altså heller ikke en menneske(mande)ret med ammerum.

Enten kan vandet varmes op hjemme fra og transporteres i en termoflaske og mme-pulver blandes i lige inden anvendelse og når børnene bliver lidt større og mælken ikke skal varmes helt så meget kan en færdig brik eller en flaske stuetemperatur vand lægges ved barnets fødder. Og varmen fra barnet og dynen vil gøre væsken lun og drikkevenlig.
Endelig kan en stuetemp. flaske også varmes yderligere under den varme hane på et toilet.

Jeg ville ikke protestere over en mand der varmer mad eller giver barnet mad i et amerum . Jeg irriteres blot over at det behøver "et helt fodboldhold" at give et barn mad.

Det er selvfølgelig ikke så nemt som i en microovn men en microovn fylder altså en del under barnevognen og i skoven er det så pokkers svært at få forlængerledningen til at nå helt hjemmefra

Anmeld

13. december 2011

M (:

Maja84 skriver:

Helt sikkert, siger heller ikke mænd skal være total forbudt, men man forstår ikke grænsen, eller hvor grænseoverskridende det kan være, ikke alle har situationsfornemmelse. Under sidste graviditet, sidder jeg og skal venter i venteværelset, på at få en scanning, og der sidder så 3 gutter som skal besøge den enes kone, som lige har født. de blabrer op, og taler langt fra lavt, og sidder og snakker om hun aldrig bliver sig selv igen, grensakse og hvad ved jeg, og den siger noget i stil med, ja det bliver sgu ikke sjovt at knalde med sådan en flækfisse hun nu har fået efter at ha presset sådan en unge ud..... var simpelthen så chokeret, og var dælme ikke fedt at høre på, når man selv er godt gravid, og i forvejen lidt nærvøs for fødslen. Desværre har heller ikke alle mænd lige stor pli hvad angår ammerum, og det går jo selvfølgelig ud over de andre, men synes da også man skulle lave pusle rum for sig selv, med stole osv og et rum med gardiner for, til de kvinder der vil sidde selv og amme, og dem som så gerne vil have mændende med, kan jo så bruge det "åbne" ammerum. Ville jo være mere ideelt

Men er det ikke altid sådan, at de få ødelægger det for de mange?

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Maja88 skriver:

ja men nu er det jo ikke det de fleste herinde pointerer... altså det med bedstemødre og veninder..

men de pointerer det er grænseoverskridende at de er MÆND!

jeg synes da også det er træls hvis det bliver ren børnehave niveau støj derinde, men sidder der et forældre par lige så stille og nærmest hvisker så kan jeg ikke se problemet i han er det... eller en mormor..

man ved jo ikke altid hvorfor de er det jo

nej, men derfor er jeg ikke glad ved tanken om at amme foran mænd alligevel uanset hvordan man vender og drejer den, ammerummene er desværre ikke indrettet til at man kan sidde for sig selv, og skærme sig for mændende også kommer med, men hvis man ikke er så blufærdig, hvorfor er ammerummene så, så vigtige for de par, hvis de så gerne vil sidde sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.