Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Thalia

Sim skriver:

For at jeg ikke lige skal til at kopiere sætte ind og citere mig selv.
Så kan du læse grunden til at jeg skulle have været med i på side 11 indæg nummer 2. Det burde være det svar du kigger efter.

Jeg sådet godt lige, og i mine øjne gør det jeres situation meget uniq, og din hjælp er selvsagt nødvendig. Det forstår jeg så ikke hvorfor i ikke bare forklarede damen der brokkede sig.

Mine svar i tråden har været rettet mod ammerum generelt. Jeg mener ikke at sunde raske ammende mødre har behov for deres mænds hjælp konstant, og derfor synes jeg godt at de kan tage hensyn til andre mennesker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Ansemusen

Thalia skriver:

Men selv hvis det er flaske eller mos kan det da klares af en forælder - begge behøver ikke være til stede?

Jeg synes slet ikke amning er unaturligt eller pinligt. Jeg synes bare det er rimeligt nok at man skal tage hensyn til andre i ammerummene.

Jo men hvis faren er på barsel og moren ikke er med i eksempelvis et center, så er der jo netop kun HAM til at give flaske. Og så synes jeg det er synd, hvis han skal være forvist fra ammerummet, som i øvrigt ofte hedder et puslerum eller et familierum, og ikke er lavet specielt til kvinder, men til forældre med små børn!

Anmeld

13. december 2011

M (:

Ansemusen skriver:

Eksempelvis give flaske eller mos????!!!!! Flere og flere fædre går på barsel, skal de ikke have lov til at gå i ammerummet for at give deres barn flaske under rolige forhold frem for i centrets øvrige larm?

Det er trist at amning pludselig skal blive til noget unaturligt og pinligt! Jeg tror de fleste fædre, ser det som den mest naturlige ting i verden at kvinder ammer og ikke som noget seksuelt. Og så kan man heldigvis også dække sig lidt til, hvis man er blufærdig

Anmeld

13. december 2011

Maja88

Maja88 skriver:

men tror måske folk ligger for meget i ordet AMME rum.. det skulle jo være en baby lounge som i Bruuns..

et amme rum er både beregnet til kvinder selvf. kan amme, men også så barnet kan pusles.. få mad(bryst/flaske/ske) og bare få ro...

så reelt set burde folk så også blive forargede over dem som kommer og giver flaske eller bare skifter en ble.. for det er jo et AMME rum

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Ansemusen skriver:

Jo men hvis faren er på barsel og moren ikke er med i eksempelvis et center, så er der jo netop kun HAM til at give flaske. Og så synes jeg det er synd, hvis han skal være forvist fra ammerummet, som i øvrigt ofte hedder et puslerum eller et familierum, og ikke er lavet specielt til kvinder, men til forældre med små børn!

Jeg synes nu heller ikke jeg har sagt at han skal forvises fra ammerummet hvis han er alene afsted med barnet.

Mit argument har været at der ikke er behov for at begge forældre går i ammerummet.

Anmeld

13. december 2011

Thalia

M (: skriver:

Jeg synes egentlig følgende link giver et godt bud på, hvor vigtig faderens deltagelse i amningen kan være: 

"I forhold til amningen er faderen af allerstørste vigtighed. Det føler du måske ikke selv, fordi det er mor, der har brysterne og rent fysisk er den eneste, der kan amme, men der er al mulig grund til at du som far er er dig din rolle bevidst. Faderens støtte, omsorg og opbakning er særdeles vigtig for, at amningen bliver en succes (...) 

I forhold til amningen kan det give ro på hjemmefronten, hvor moderen kan have brug for megen opbakning i starten. Bare det at huske at få et glas vand eller saft med hen til ammestolen kan være svært, især hvis man har et utålmodigt og sultent barn, og hvis man så også har glemt gylpekluden og telefonen ringer – ja, så er det dejligt med en mand, der lige kan klare det praktiske, mens man koncentrerer sig om at få barnet til brystet."

https://www.baby.dk/videnom/7p338/familieliv-far-og-amning.aspx

Jeg er så slet ikke enig i at faderens rolle er så vigtig at man skal tilsidesætte hensynet til alle andre mennesker for at han kan få lov at holde en vandflaske.

Anmeld

13. december 2011

M (:

Maja84 skriver:

Det kommer helt an på hvor god du er til amningen, jeg brugte suttebrikker, og dte var enormt svært at få ham til at ligge ved, jeg kunne ikke dække min søn med stofble eller andet, da jeg havde konstant behov for at kunne lægge ham rigtigt ind til igen, hvilket gjorde mit bryst var synligt under hele amningen hver gang. og det er ikke ret sjovt, så at skulle sidde sammen med en masse fremmede mænd.
Hvis vi snakker behov, så er behovet jo at få stillet barnets sult, far kan være med på ALLE andre områder, og være med til amningen hjemme eller hvor man nu befinder sig, hvorfor ikke vise den hensyn, de få gange man har behov for at bruge et ammerum, for hvor stort er behovet så for at far kan få en hyggesludder med mor under amningen, bare for at vende den
Jeg forventer ikke andre forstår hvordan det er, men man kunne bare håbe på lidt forståelse for at man ikke ønsker at amme foran andre mænd, og netop derfor benytter ammerummene

Jeg forstår bare fortsat ikke forskellen på at amme foran en far der er med for at støtte mor, og en far der giver flaske - for han må vel gerne være der?

Og ligeledes forskellen på en fremmed kvindes (det være sig den fremmede ammende mor, den fremmede veninde eller den fremmede bestemor) blik på dine bryster, og en fremmed mands? 

Anmeld

13. december 2011

M (:

Thalia skriver:

Jeg er så slet ikke enig i at faderens rolle er så vigtig at man skal tilsidesætte hensynet til alle andre mennesker for at han kan få lov at holde en vandflaske.

Men hvis alternativet er, at mor ikke kan amme, så er det vel nødvendigt?

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Maja88 skriver:

men hvis du nu læser mit tidlige indlæg om hvad jeg brugte faderen til..

så skulle jeg jo have ophold mig hjemme den første LANGE tid... er jo heller ikke rimeligt..

nu ved jeg ikke hvordan det er indrettet i Kolding, men i Herning er der sådan et lille indhak med en stol i,.. kan man så ikke benytte sådan noget lignende..

men du har ikke noget imod kvinder ser på det??

Jeg ville helst amme alene, men har ikke så meget imod kvinder, da de jo selv har et behov for at amme, og er stadig noget andet, jeg går jo også i svømmehallen og klæder om sammen med kvinder, men gør ejg ikke med mændende.
Jeg tænker her generelt, og er der et andet behov, lidt specielt må man jo tage den derfra. men hvordan ville du have det, hvis jeg skulle sige jeg så aldrig kunne komme ud fordi der ikke var plads til os der ikke bryder sig om mænd, eller at du jo så bare kunne amme på en alm stol som ikke var i ammerummet hvis du ikke havde problemer med der var andre?
Der kan jo være unikke situationer, man må tage hensyn til, eller tage med i det, men jeg tænker generelt i ammerummene, tvivler på alle mænd der kommer med ind og div andre veninder, bedstemødre osv osv, som nogle også finder forstyrrende, er nogle som er med for at hjælpe

Anmeld

13. december 2011

Thalia

M (: skriver:

Men hvis alternativet er, at mor ikke kan amme, så er det vel nødvendigt?

Jeg har aldrig hørt om en mor der ikke kunne amme hvis ikke far stod ved siden af med en vandflaske - har du?

De mødre jeg kender har en vandflaske i pusletasken som de har indenfor rækkevidde når de knapper barnet på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.