Megafon meddelelse til Alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Kløver

M (: skriver:

Fordi der mange steder er forbud mod at amme (ex. i Illums cafe Spisehuset ) - og man kan godt have brug for, at der ikke ligefrem er hektisk shoppen omkring en selvom man godt kan sidde og hviske/snakke med barnets far under amningen. (:

Kan man ikke udvise andre den hensyn så at man venter med hyggesnakken, så andre også kan amme, det er jo nødvendigt at få ammet, ikke en nødvendighed at få snakket, jeg kan godt forstå man gerne vil snakke, men hvis man selv ønsker ro, er det vel også ok andre ønsker ro til deres amning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Wimmie

Maja84 skriver:

Kan man ikke udvise andre den hensyn så at man venter med hyggesnakken, så andre også kan amme, det er jo nødvendigt at få ammet, ikke en nødvendighed at få snakket, jeg kan godt forstå man gerne vil snakke, men hvis man selv ønsker ro, er det vel også ok andre ønsker ro til deres amning

Må de så gerne være der hvis de ikke snakker?

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Maja84 skriver:

nej, men derfor er jeg ikke glad ved tanken om at amme foran mænd alligevel uanset hvordan man vender og drejer den, ammerummene er desværre ikke indrettet til at man kan sidde for sig selv, og skærme sig for mændende også kommer med, men hvis man ikke er så blufærdig, hvorfor er ammerummene så, så vigtige for de par, hvis de så gerne vil sidde sammen

God pointe. Alle der mener at mænd er velkomne kan da bare sætte sig i udstillings-sofaerne i bilka 
Ej, nu er jeg vist for træt. Jeg går i seng inden jeg kommer længere ud

Anmeld

13. december 2011

M (:

Wimmie skriver:

Haha, godt spørgsmål

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Wimmie skriver:

Nej min pointe er at det vel ikke er livsnødvendigt man snakker den tid det lige tar at amme, far kan være med alle andre steder, så hvorfor ikke vise lidt hensyn, så andre kvinder også kan få ammet, uden at føle sig ubehageligt til mode

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

M (: skriver:

Det jeg siger er, at jeg synes der skal være plads til alle der har et ærinde i det ammerum, og at man skal tage hensyn til hinanden.

Men har man så et reelt ærinde i et AMME-PUSLE-FLASKE-rum hvis man er en mand/mormor/nabo/osv der følges med en mor?

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Fru Hansen skriver:

Men har man så et reelt ærinde i et AMME-PUSLE-FLASKE-rum hvis man er en mand/mormor/nabo/osv der følges med en mor?

thumbs up

Anmeld

13. december 2011

M (:

Fru Hansen skriver:

Det kan være forskelligt fra familie til familie. Og vil til hver en tid mene, at forældre (det sig være mor, far eller far og mor) har RET til at opholde sig i det rum i forbindelse med plejen af deres barn, hvorimod veninder og bedsteforældre ikke har et ærinde på samme måde som forældrene har.

Anmeld

13. december 2011

M (:

Nej min pointe er at det vel ikke er livsnødvendigt man snakker den tid det lige tar at amme, far kan være med alle andre steder, så hvorfor ikke vise lidt hensyn, så andre kvinder også kan få ammet, uden at føle sig ubehageligt til mode

Men det er heller ikke livsnødvendigt at amme i enrum/i et rum propfyldt med andre kvinder uden mænd.

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

D-Micka skriver:

Tja, men nu lever jeg altså i 2011.. Der findes så fine ''ammerum'' de såkaldte familerum/puslerum mange steder, så hvorfor stå og vente 20 min. på at den skal køle efter man har hældt op fra termokanden ??? Tja, og så kan man jo købe de fine smarte flasker med patroner hvis man skal en tur i skoven .. sådan gør vi det her

Jeg lever vist nok også i 2011 Selv om vi vælger at gøre tingene forskelligt.
Og undres så over at du selv snakker om din mands store behov for en microovn når i bruger iiamo flasker?
Jeg er ved at være træt nu, så måske husker jeg helt forkert. Men skrev du ikke i et andet indlæg hvor vi snakkede om microovn, at hvis i ikke kunne få varmet flasken kunne knægten ikke få mad?

Da jeg beskrev mulighederne for at få varmet flasker uden en microovn var det fordi jeg havde fået opfattelen at det var et reelt problem for jer hvis din mand ikke kunne komme til en microovn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.