Milla-Victoria's mor skriver:
Hej Elisabeth.
Det er selvfølgelig en svær situation du står i. Og jeg kan som alle andre heller ikke fortælle dig hvad du skal gøre (gav lidt op i at læse alle svarene).
Men i stedet har jeg lyst til at fortælle dig om dengang jeg stod i samme situation!!
Jeg fandt ud af på min 19 års fødselsdag at jeg var gravid. Og jeg må indrømme at selv om det var tideligt var jeg ikke i tvivl om at jeg ønskede at beholde det barn. Faren og jeg havde kun været sammen et halvt års tid. Men jeg var sikker på at det var ham jeg skulle have børn med. Jeg var lykkelig for mit positive resultat. Jeg har altid elsket børn, og ville gerne være ung mor.
Jeg fortalte faren om vores lille vidunder. Han "freakede" helt ud, og gik i panik. Vores fælles venner ringede alle og fortalte mig, at han virkeligt ikke ønskede det barn. Han sagde han ville støtte mig uanset hvad jeg ville vælge. Men at han virkeligt mente det ville være bedst for barnet at jeg fik det fjernet. Vi bestilte aborten, for man kunne jo altid aflyse!!!!
1 uge før den bestilte abort, fik jeg vældigt svunget i hovedet at hvis ikke jeg fjernede barnet ville han forlade mig, og det eneste jeg ville se til ham, var de påtvungne børnepenge.
Jeg valgte desværre at følge hans bøn, i stedet for mit hjerte. Dagen for aborten kom. Og han var, som lovet ved min side (nok mest for at sørge for at jeg gennemførte det). Da jeg vågnede op på operationsbordet efter det overståede indgreb, skreg jeg alt mine lungers kraft, og gik helt i panik. Jeg råbte mordere efter lægerne og skreg alle mulige forfærdelige ting efter dem. Jeg var helt ude af den. Jeg blev ved med at spørge dem "er i klar over hvad i har gjort".
Det er simpelthen det værste jeg nogensinde har været igennem. "faren" kørte mig hjem. Og jeg hørte aldrig fra ham igen!!!!! (så meget for at være der for en).
Jeg er i dag enlig mor til en skøn pige, det samme skete igen. Og jeg valgte at beholde min prinsesse selv om faren ville det modsatte. Men jeg lærte at følge mit hjerte.
Jeg kunne i dag have haft et barn på 4½ år. Jeg tuder stadig hvert år på den dag jeg kunne have haft termin, den dag jeg fik aborten, hver gang jeg ser/hører/læser om aborter. Jeg er stadig meget påvirket af det. og fortryder det så inderligt. Jeg tror det er en af de ting jeg aldrig vil komme over!!!
Jeg er ikke ude på at skræmme dig fra at få en abort. Sådan må du endeligt ikke tage det. Jeg vil bare fortælle dig at det er EKSTREMT VIGTIGT at du følger dit hjerte!! For hvis du fortryder kan du ikke bare tage det tilbage, det gælder selvfølgelig også den anden vej.
Men jeg har flere veninder der var i tvivl om de kunne klare det da de blev gravide. Men de er alle vokset med rollen.
Man bliver bare klar til det. Man glæder sig og forbereder sig (ubevist) i 9 mdr. Og lige det sekund man får sin baby oppe på maven. Bliver hele ens verden bare forandret. Det er så vildt og så stort. Tro mig, du behøver ikke tvivle på om i bliver klar, for det gør i.
Men jeg synes det er en god ide at hive ham væk til en weekends afslapning, så i kan få det snakket igennem 
Held og lykke, og lad os høre fra jer 

(jeg håber ikke mit indlæg er for kludrede, eller at det falder i dårlig smag)
Knus Pernille. Mor til den skønneste lille pige 
Jeg vil bare så gerne beholde mit barn....
Men nu gider han slet ikke hører tale om at beholde barnet.. Vi har ikke været sammen i to dage nu, fordi han ikke kan klarer at være sammen med mig, uden at skælde mig ud og skræmme mig, fordi jeg gerne vil beholde det.....
Vi kan ikke engang snakke i telefon de her dage uden jeg begynder at græde også bliver han sur, fordi han åbenbart syntes jeg græder meget for tiden...
Tror ikke jeg vil kunne leve med mig selv hvis jeg får lavet den abort, og det har jeg forklaret ham... Men han syntes bare jeg er latterlig at hører på og gerne vil have opmærksomhed... Nu lyder det som om jeg og ham har det af helvede til sammen, men det har vi virkelig ikke. Der er så meget kærlighed mellem Thomas og jeg når vi er sammen, men de her dage er han bare helt ude af den og bliver rasende over ingenting....
Det lyder som en rigtig hård omgang du har været igennem - og ihhhh hvor bliver jeg bare
RASENDE når man hører om din eks-kæreste's handling!!!
Tak for dit indlæg - tror jeg vil reagere på samme måde som du hvis jeg får fortaget den abort her....
Stort