Abort!?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2009

Frk. Mig.

charlottekri skriver:

Han lyder godt nok lidt panikken i mine ører . Han modsiger lidt sig selv så jeg tror bare at han er super forvirret. Jeg tror nu nok at i skal finde en løsning på det hele!! Og i er jo slet ikke så unge igen

Hehe... nej han er ihvertfald ikke så ung som jeg han er 29 til februar, og alle hans venner har fået børn og familie.... han har tit brokket sig over at alle i hans omgangskreds har fået børn, og den eneste "han havde tilbage" venter sig en dreng til marts.... Det gør ham måske også lettere at overtale.

Mn mor var selv 18 da hun fik mig, og jeg når da at blive 21 ( selvom det er ungt) inden barnet kommer hvis det er...

Gad bare godt have barnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2009

Frk. Mig.

Diana/Claus skriver:

Altså du vil gerne beholde barnet ikk? før du blev gravid var det ham der gerne ville have et barn? nu han i tvivl? og alle er i mod det? Kan du ikke godt se hvor hans tvivl er?
Jeg tror han er panikken og intet andet, jeg tror i fortryder det hvis i får en abort.
især dig når du gerne vil ha det...

Jeg er gravid med mit første barn og 100% et ønske barn har ville have børn i mange år. men jeg kan ikke tælle på alle baby.dk medlemmer hvor mange gange jeg har fortrudt under min graviditet er det nu det rigtige burde vi ha ventet lidt kan jeg nu klare det, jeg har tudet jeg har været sur osv. Min kæreste har os haft tvivl flere gange og vi har bare lige slået os i hoved og vend den om selvfølgelig vil vi det selvfølgelig kan vi klare det osv bare tanken om at jeg snart ligge med en lille baby i armene som mig og min vidunderlige kæreste har lavet er en fantastisk tanke.
det klart han går lidt i panik for lige pludselig er det jo virkeligt og ikke blot en tanke...
Hvis han siger han vil støtte dig lige meget hvad og du gerne vil have det lille vidunder inde i maven så ville jeg ikke være en dag i tvivl hvis det var mig og der går ikke mere en nogen få uger så er det det i begge ønsker jer meget...
og det tror jeg allerede det er der er bare godt lidt panik i det og + det fra sidelinjen som er imod det aldrig sjovt når nogen er i mod men de ændre os mening så snart den lille spir ligger i jeres arme og nok os før...

jo jeg kan sagtens se hvorfor hans tvivl er så stor... Men igen, jeg ved at han gerne vilhave et barn men nu hvor det er han trækker det i land, Men der må jo være en grund til at jeg blev gravid selvom jeg har taget alle minp piller til tiden! ?

SUK

Anmeld

22. januar 2009

SaNiNa

Har ikke slet prøvet at få en abort, men gar tabt 2 gang... Det var utrolig hård nu venter jeg vores første barn, og det er så ønsket som det kunne blive...

Til at starte med tænkte jeg osse meget over hvad andre tænke men det gøre jeg på ingen måder mere...

Tror du/i vil fortryde meget at af en abort... og i sær dig kan læse i dine indlæg at du ønsker dig barnet og tror dine kæreste ønsker sig det lige så meget... som Diana skrive så er han panikket over hvad andre mener og siger...
Men føl i jeres hjerter hvad er det i ønsker...

Håber i finder en fælles løsning...

Anmeld

22. januar 2009

Diana...

ElisabethLennert skriver:

jo jeg kan sagtens se hvorfor hans tvivl er så stor... Men igen, jeg ved at han gerne vilhave et barn men nu hvor det er han trækker det i land, Men der må jo være en grund til at jeg blev gravid selvom jeg har taget alle minp piller til tiden! ?

SUK

Du ikke i tvivl om hvad du ønsker og det er han heller ikke snart...
når du gerne vil have det lille vidunder i din mave skal du virkelig tænke godt over om en abort er det rigtig, for husk det dig det kommer til at påvirke mest...

Anmeld

22. januar 2009

Mca<3

det er bare så forvirrende når ens elskede bare vil have en abort nu hvor jeg har et barn i maven!!!
Syntes det er virkelig stærkt af dig at du valgte at beholde barnet selvom faren var bange og skræmt....

Men alle omkring mig vil have jeg får foretaget en abort. Der er mange ting jeg også skal tage stilling til, fordi jeg er model. Det bliver jeg nød til at stoppe, hvis jeg valger barnet.. Men det er jeg også helt klar på, så længe min kæreste bare gad støtte op om at vi skal beholde det...

Skal nok vende tilbage når jeg har snakket med ham... igen igen...

Øv ... vil lige sige at min kærestes forældre blev dybt foraget og sure . De syntes bestemt heller ikke vi skulle have barn ... Du skal være parat og føle at du også kunne stå med det alene ... Fordelen ved at få sine børn unge er at kroppen hurtigt bliver sig selv igen Så måske du kunne fortsætte model jobbet igen kort tid efter .. Min krop har slet ikke ændret sig ... Men tænk det godt igennem . Har du ikke en søster el. veninde som har børn ?? Tænkte det ville være godt at snakke det grundigt igennem med en der har prøvet det før ,

Anmeld

22. januar 2009

LauraLW

Det er jo altid meget svært at stå i sådan en situation... Har næsten lige stået i noget lign, og så alligevel ikke.

Da jeg havde været sammen med min kæreste i 3 måneder fandt jeg ud af at jeg var gravid. Det var bestemt ikke planlagt, og jeg var ca ligeså bange og forvirret som du beskriver i dit indlæg. - Vi havde for sjovt snakket om inden jeg tog testen, at det bestemt var for tidligt og at jeg skulle have en abort. - men ligeså snart jeg stod med testen i hånden smuldrede den tanke fuldstændig. Jeg fandt ud af med mig selv (gennem mange snakke og tårer) at jeg ikke var typen der kunne få en provokeret abort (respekterer dem der kan, det er deres helt egen sag), mit hjerte kunne bare ikke være med til sådan en løsning. - Man skal tænke på at en abort efterlader mange men, som man ikke kan forholde sig til før man står med det. Min mor mindede mig om at måske jeg skulle tænke på at det at jeg var gravid var en gave... det hjalp mig meget at tænke sådan, da jeg jo ellers tænkte meget på at det var for tidligt og om vi nu kunne klare det med økonomi og plads etc. - Tænkte også på om jeg kunne klare det alene, da der jo ikke er nogen garentier (især ikke i så nyt et forhold), og alt i alt besluttede jeg at ja det kunne/ville vi/jeg, og jeg var sikker på at min kæreste (som også var meget bange) ville blive en fantstisk far, også selvom vi ikke blev sammen.

Det endte så desværre med at jeg kun nåede at være glad gravid i halvanden uge inden jeg havde en spontan abort - som jeg stadig kæmper meget med rent psykisk, det har taget meget hårdere på mig end jeg nogen sinde har drømt om.

Held og lykke med jeres beslutning, håber i ka få en god snak om det. Husk det er ok at være bange, for hvis man ikke har børn i forvejen så er det jo pludselig en meget surrealistisk situation at stå i. - Men man kan vokse med opgaven, og det gør i nok på hver jeres måde, og i hvert jeres tempo (mænd især skal jo nogen gange ha det i hænderne før de kan forholde sig til det.)

Mange tanker fra Laura

Anmeld

22. januar 2009

Frk. Mig.

LauraLW skriver:

Det er jo altid meget svært at stå i sådan en situation... Har næsten lige stået i noget lign, og så alligevel ikke.

Da jeg havde været sammen med min kæreste i 3 måneder fandt jeg ud af at jeg var gravid. Det var bestemt ikke planlagt, og jeg var ca ligeså bange og forvirret som du beskriver i dit indlæg. - Vi havde for sjovt snakket om inden jeg tog testen, at det bestemt var for tidligt og at jeg skulle have en abort. - men ligeså snart jeg stod med testen i hånden smuldrede den tanke fuldstændig. Jeg fandt ud af med mig selv (gennem mange snakke og tårer) at jeg ikke var typen der kunne få en provokeret abort (respekterer dem der kan, det er deres helt egen sag), mit hjerte kunne bare ikke være med til sådan en løsning. - Man skal tænke på at en abort efterlader mange men, som man ikke kan forholde sig til før man står med det. Min mor mindede mig om at måske jeg skulle tænke på at det at jeg var gravid var en gave... det hjalp mig meget at tænke sådan, da jeg jo ellers tænkte meget på at det var for tidligt og om vi nu kunne klare det med økonomi og plads etc. - Tænkte også på om jeg kunne klare det alene, da der jo ikke er nogen garentier (især ikke i så nyt et forhold), og alt i alt besluttede jeg at ja det kunne/ville vi/jeg, og jeg var sikker på at min kæreste (som også var meget bange) ville blive en fantstisk far, også selvom vi ikke blev sammen.

Det endte så desværre med at jeg kun nåede at være glad gravid i halvanden uge inden jeg havde en spontan abort - som jeg stadig kæmper meget med rent psykisk, det har taget meget hårdere på mig end jeg nogen sinde har drømt om.

Held og lykke med jeres beslutning, håber i ka få en god snak om det. Husk det er ok at være bange, for hvis man ikke har børn i forvejen så er det jo pludselig en meget surrealistisk situation at stå i. - Men man kan vokse med opgaven, og det gør i nok på hver jeres måde, og i hvert jeres tempo (mænd især skal jo nogen gange ha det i hænderne før de kan forholde sig til det.)

Mange tanker fra Laura

Det lyder godt nok som en hård omgang

Men tror jeg beholder det, det er det jeg vil - så kan resten af verden forholde sig til det som de vil

Anmeld

22. januar 2009

Diana...

Det lyder godt nok som en hård omgang

Men tror jeg beholder det, det er det jeg vil - så kan resten af verden forholde sig til det som de vil

det ændre os mening de skal bare have tid. man at få en abort når man gerne selv vil beholde det er en fejl synes jeg tror man vil fortryde det så meget...

Anmeld

22. januar 2009

Frk. Mig.

Diana/Claus skriver:

det ændre os mening de skal bare have tid. man at få en abort når man gerne selv vil beholde det er en fejl synes jeg tror man vil fortryde det så meget...

Jeg ved jeg kommer til at fortryde det sååå meget.,......

Det værste er jo at jeg allerede har en masse tegn på at der er liv i maven, udover at have været ved lægen og nu taget 5 gravilitetteste fordi jeg ikke kunne tro det..

Jeg mener, jeg skal tisse meget mere end normalt, troede først jeg havde blærebetændelse ( haha)
Så spiser jeg appelsiner som bare pokker og kan ikke klarer lugten af kanel og rødvin!! Mega mærkeligt...

Anmeld

22. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej

Jeg er ked af, at du er havnet i denne situation. Det er bestemt ikke rart at skulle tage stilling til, hvorvidt man skal beholde det barn, der nu engang er der. Det optimale er da at vente et planlagt barn, man vil jo gerne selv styre så store ting i livet og kunne nyde glæden ved at blive planlagt gravid sammen med den mand, man elsker.

Du virker nu meget afklaret og som om, du har besluttet at beholde barnet. Jeg har aldrig hørt om nogen, der har fortrudt et tilvalgt barn. Det er måske lidt overrumplende men bestemt en gave. Jeg har selv fået et uplanlagt barn, men det er da det mest tilvalgte og velovervejede barn af de tre, jeg har.

Jeg kender ikke dig eller din kæreste, men langt de fleste mænd kommer til at elske barnet, når det først er der - nogle skal bare bruge lidt længere tid end andre. Generelt kan mænd have svært ved at forholde sig til graviditeten, og måske især når den kommer uplanlagt. Måske skal han bare have lidt tid til at vænne sig til tanken om at skulle være far. Det håber jeg for jer begge.

Måske er det en ide at ringe til en rådgiver fra Mødrehjælpen? De kan hjælpe dig med at træffe den beslutning, der er rigtig for DIG. For det er DIG, der skal leve med beslutningen resten af livet, om du så vælger at beholde barnet, og alt ender lykkeligt, om han vælger at gå, eller om du vælger at få en abort. De kan evt. give gode råd til, hvordan du kan gøre det lettere for din kæreste at forholde sig til, at han skal være far.

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=676

Held og lykke med din beslutning.

Mvh
Karoline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.