Hej.
først vil jeg bare sige. Puha nogen store sko du har på lige nu med alle de tanker osv.
Husk altid på at du har dine meninger og holdninger uanset om det gælder børn, uddannelse osv, og det er vigtigt at tage hensyns til dine egne behov.
Min historie er at jeg blev gravid hvilket overhovedet ikke var planlagt, da jeg var startet på uddannelse og var i et nyt forhold dog med min bedste ven gennem 5år forinden forholdets start. Vi finder ud af det er tvillinger og vi fatter virkelig intet af hele situationen, men vi tog hurtigt beslutningen om at vokse med opgaven. Jeg havde ENORM meget modgang fra min families side samt fra min kærestes side, og alle veninderne forstod mig ikke. Vi mister dem desværre da jeg er 5½ månede henne, og lige da vi mistede dem var vi så indstillet som vi nu kunne være på at blive forældre og leve som en familie.
Kort tid efter bliver jeg gravid igen og vi er super lykkelige og igen bliver vi mødt med modstand og foredomme. 5 dage før vores 20 års fødselsdag ( vi har fødselsdag samme dag ), tager vi til nf scanning hvor vi opdager babyen i maven ikke har udvilket hjerneskal så vi kunne vælge at stoppe graviditeten eller fuldfører den og få et dødt barn. Vi vælger at stoppe graviditeten.
Jeg er idag gravid igen og er 37+2 idag og har aldrig været mere lykkelig..
Jeg kender til den tanke om hvad man dog skal gøre osv, men husk bare at tænk på at man hver evigt eneste dag tænker på livet før, og tænk dig godt og grundigt om.
Det jeg vil frem med er nok bare, at du skal huske at uanset hvad så er du ikke alene, og føler du den beslutning du og kæresten tager sammen virker forkert på din krop, så lyt til din krop med det samme.. Mange her i livet er blevet positivt overrasket over ens reaktion på diverse ting som sker i livet.
Husk dig selv..
Held og lykke fremover.
Mvh Maria ( 20år )
Anmeld