Abort!?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.808 visninger
136 svar
0 synes godt om
22. januar 2009

Frk. Mig.

Hej alle skønne mødre!

jeg er 20 år gammel og har lige fundet ud af jeg er gravid i 5+2...

Ved ikke hvadjeg skalgøre, min kæreste på 28 år vil rigtig gerne at vi beholder barnet. 'Vi har været sammen i 1½ år nu. i lang tid har han, når vi fx har ligget på sofaen lagt en hånd på min mave og sagt :" skal der ligge verdens smukkeste baby her snart skat?"

Jeg føler ikke jeg er klar til at få et barn, men alligevel kunne jeg ikke bærer tanken om at slå vores kærlighedsbarn ihjel Er man nogensinde klar til at få et barn? Er jeg bare nervøs nu? Jeg skal have en samtale med min læge imorgen om hvad jeg skal gøre. jeg var inde i dag og få en ekstra test fra lægen, da begge hjemmeteste viste positiv med det samme!!! jeg var overtid uden at havetænkt særlig meget over det....

Men jeg ryster og græder pt. bare af forvirring og det at få det skrevet ned herinde.... hvad skal jeg gøre? i kan selvfølgelig ikke fortælle migdet,men har i nogen råd? var i også i tvivl (henvendt til mødre der ikke have planlagt gravilitet)

Men har nu rigtig meget lyst til at beholde barnet selvom alle er imod jeg gør det....

Mvh Elisabeth..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2009

starsofheaven

Hej

puhh sikke en situation du sidder i, da præsic i det samme dengang jeg blev gravid med min datter, alle var i mod det og det tog os et stykke tid inden vi var fast besluttet på det. Og da vi så endelig fortalte hele familien det var det med povitive og meget negative reaktioner, men jo længere hen jeg kom og maven voksede blev alle elle vilde, så du skal gøre hvad dit hjerte siger og ik lytte til andre du ved bedste selv om du vil det her og vil du skal du gå efter det. Ønsker dig alt mulig held og lykke!

Fødte Josephine 31 maj 08.

Anmeld

22. januar 2009

Diana...

Ja den er svær. Jeg ville personlig beholde det om det var ønsket el ikke. Men du skrive jo os nederst at du gerne vil beholde det men andre er i mod... Hvad andres meninger er Kan være lige meget det skal du lukke ørene for, det er din beslutning du får ikke noget ud af at høre på dine venner el familie det gør det kun være hvis i ønsker dette barn skal du beholde det...

Det bare min mening...

Knus Diana 37+5 som er lige glad med andres meninger om min graviditet...

Anmeld

22. januar 2009

charlottekri

Selvfølgelig er du forvirret!! det er jo en stor ting. Men jeg vil sige, at i selvfølgelig skal være enige om at beholde barnet; der er ingen der skal presses til noget, for det er ikke fair for nogen parter. Det gælder også alle dem omkring dig!!! De kan faktisk ikke være bekendt at fortælle dig hvad du skal gøre!!! Jeg kan fornemme at du er lidt ude i tovene pga af dem allerede nu, og det gør mig lidt arrig
Du er nødt til at lytte til dit hjerte og så sørg for at få talt med din kæreste om hvad i skal gøre. Hvad med at tage væk en weekend og få talt det hele igennem, og bliv enige om hvad i skal gøre, for der er jo meget at tage stilling til (uddannelse, job, hverdagen osv). Jeg håber at i finder en løsning!!!
stort herfra

Anmeld

22. januar 2009

Frk. Mig.

tak alle sammen, der har besvaret mit indlæg...

Min kæreste siger at han nu ikke vil have barnet og vi altid kan få et nyt!
Det er altså bare rigtig hårdt, for jeg har lyst til at beholde det, og nu er det her nu! i MIN mave!!

Jeg har rigtig meget lyst til at beholde det, men min kæreste er nu imod, selvom det er det eneste han har snakket om de sidste mange mange måneder...

Jeg ved at det er ham jeg vil have en familie med, og ham jeg skal blive gammel sammen med - og nej jeg har ikke travlt nu er jeg ligesom bare gravid, og kan ikke holde tanken ud om at slå vores kærlighedsbarn ihjel....

Skal nok vende tilbage når jeg ved mere...

Jeg skal til lægen på mandag, og have bestilt en abort idet lægen siger jeg altid kan bakke ud i sidste øjeblik....

Anmeld

22. januar 2009

bette

måske har han trukket sig, fordi han selv er lidt bange for at være far...
altså man kan jo gerne ville det helt vildt, men når man så står i det så er det hele jo faktisk lidt skræmmende..

jeg var heller ikke planlagt gravid.. men jeg viste også med mig selv at jeg kunne klare det og ville aldrig få en abort.. ! og manden var med på den.. jeg var kun 19 men jeg har klaret det fantastisk..
manden blev også meget nervøs gennem graviditeten.. men det skal jo nok gå alt sammen

Anmeld

22. januar 2009

Mca<3

ElisabethLennert skriver:

tak alle sammen, der har besvaret mit indlæg...

Min kæreste siger at han nu ikke vil have barnet og vi altid kan få et nyt!
Det er altså bare rigtig hårdt, for jeg har lyst til at beholde det, og nu er det her nu! i MIN mave!!

Jeg har rigtig meget lyst til at beholde det, men min kæreste er nu imod, selvom det er det eneste han har snakket om de sidste mange mange måneder...

Jeg ved at det er ham jeg vil have en familie med, og ham jeg skal blive gammel sammen med - og nej jeg har ikke travlt nu er jeg ligesom bare gravid, og kan ikke holde tanken ud om at slå vores kærlighedsbarn ihjel....

Skal nok vende tilbage når jeg ved mere...

Jeg skal til lægen på mandag, og have bestilt en abort idet lægen siger jeg altid kan bakke ud i sidste øjeblik....

Øv trist trist ,,
Min historie ..
Blev gravid som 19 årig med min barndoms kæreste Overvejede slet ikke i starten at jeg skulle have barnet .. Min kæreste var umoden og ville slet ikke høre tale om et barn .. Klart han var 18 år gammel Pludselig begyndte min mor at tale om at der jo også var muligheden for at beholde barnet ... Tænkte det rigtigt godt igennem og valgte barnet med eller uden kæreste . Det var min krop det drejede sig om ....Kæresten valgte selfølgelig at blive og har i dag verdens dejligeste datter på 16 år .. Jeg er ung mor og hvor har det dog været dejligt .. Ville aldrig lave det om .. 2 År efter kom lillebror til verden ,, helt planlagt og det blev faktisk til et familie liv på 17 år ,, Vi blev skilt for 3 år siden Tænk dig godt om , vælg hva der er bedst for dig ,, ikke hvad andre ønsker Mange knus .

Anmeld

22. januar 2009

Diana...

Jeg tror os han er nervøs, os når i får lidt pres fra siden af at de er i mod andres meninger kan godt påvirke ens egen meninger lidt.
Jeg synes i skal tage væk lidt som en anden skrev og nyde det lidt og hinanden lidt så i kan få klaret hoved lidt og tage en beslutning som KUN jer har taget. for det lyder jo som om i gerne begge vil have det barn men hvis i så bliver påvirket til at gøre det modsatte så er det først det går galt og i vil fortryde og det ikke sjovt.

Anmeld

22. januar 2009

Diana...

3 gangs mor skriver:

Øv trist trist ,,
Min historie ..
Blev gravid som 19 årig med min barndoms kæreste Overvejede slet ikke i starten at jeg skulle have barnet .. Min kæreste var umoden og ville slet ikke høre tale om et barn .. Klart han var 18 år gammel Pludselig begyndte min mor at tale om at der jo også var muligheden for at beholde barnet ... Tænkte det rigtigt godt igennem og valgte barnet med eller uden kæreste . Det var min krop det drejede sig om ....Kæresten valgte selfølgelig at blive og har i dag verdens dejligeste datter på 16 år .. Jeg er ung mor og hvor har det dog været dejligt .. Ville aldrig lave det om .. 2 År efter kom lillebror til verden ,, helt planlagt og det blev faktisk til et familie liv på 17 år ,, Vi blev skilt for 3 år siden Tænk dig godt om , vælg hva der er bedst for dig ,, ikke hvad andre ønsker Mange knus .

Ja sådan tænkte jeg os med el uden kæreste... og han lyder jo som om han gerne vil alligevel...

Anmeld

22. januar 2009

Frk. Mig.

Det er det jeg gør! kidnapper min kæreste i weekenden op til min mosters sommerhus, så kan han og jeg få snakket det hele igennem...

så lad os se hvad han / jeg kommer frem til. Tror dog ikke han er klar på barnet aelvom vi tager os sådan en weekend... nu må vi se!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.