Zeus skriver:
Jeg synes du skal tænke på, hvor du er i dit liv lige nu.. Er du klar til at skulle op 4 gange hver nat + være klar hele dagen også? Alene? Hvad hvis barnet har kolik, og skriger 6 timer hver dag? Er du så også klar til at stå med det alene, i flere måneder? Har du økonomi til at købe tøj hver 2-3 måned, hvor barnet har ALT hvad det skal bruge af body'er, trøjer, bukser, overtøj? Bleer? Hvem skal forsørge jer, dig?
Der er utroligt mange praktiske ting i det at have et barn, og JEG kunne ikke klare det alene.. Det er ikke kun lyserødt det hele, og når man står d.15 i måneden, og pengekassen er tom, hvad gør man så? Når den lille har skreget hele natten pga. sygdom, tænder, rød hale, whatever, så er det ikke sjovt længere..
Min ældste er 6 år idag, jeg fik hende da jeg lige var fyldt 20. Hun har været i pleje siden hun var 2 mdr gammel, og er først lige flyttet hjem igen, for 4 mdr siden. Jeg var IKKE klar til det ansvar der lå i det, og det har min datter betalt prisen for..
Andre igen, overvejer heller ikke arbejdet i have børn, eller undervurderer at man er på 24/7 uden pauser, og så kan det ende som Tobias-sagen..
Man skal ikke få børn, før man er 120% klar til det, for i sidste ende, er det ALTID barnet der betaler prisen!
Og er man ung mor, så har man immervæk brug for sit netværk, hvis man skal klare det første år 
Og ja, jeg maler et skrækscenarie, men det skal man være forberedt på, for ér vigtigt at have med i sine overvejelser, hvad der kan ske, hvis man ikke magter opgaven..
Lige så meget som du skal lytte til dit hjerte, skal du lytte til dit hoved - er du klar til ansvaret?
Jeg har selv været igennem 2 spontane aborter, hvor jeg aborterede hjemme på min mors sofa, og den anden gang, vil jeg ikke komme ind på, men der flød klumper ud i flere dage, så det lå i dynger af håndnæve størrelse (så det er ikke sikkert, at din "klump" nr 2 var et foster).. Og nej, det var bestemt ikke sjovt, men hellere en abort, end et barn som jeg ikke kunne tage ansvaret for!
Idag har jeg 2 børn, min ældste på 6, og min yngste på 10 mdr.. Idag er jeg klar til det, min yngste har altid boet hjemme, og den store er som sagt lige flyttet hjem.. Det haster ikke, du har hele livet til at få børn 
Nu sidder jeg har og kigger med hvad I alle sammen skriver... Jeg siger ikke det er forkert det du skriver men der er noget der lige undrede mig
Hvornår er man 100% (120%) klar til at få barn??? Jeg tror aldrig man kan blive helt klar for man ved ikke med sikkerhed hvad der venter en, du kan ikke som en kvinde uden barn stå og sige at du ved hvordan andre med børn/barn har det...