Jeg mener ligesom Najasmor at man skal være to, til at vælge et barn.
Egentlig ville jeg gerne kunne sidde her og male det rosenrødt for dig, at du da skal have det barn, for jeg tror ikke at nogen kvinder decideret fortryder at have fået et barn, de vil jo elske det grænseløst for evigt.
Men for at være helt ærlig, så er du jo selv kun et barn - du har ikke engang stemmeret endnu. Jeg er sikker på at du garanteret ville yde dit allerbedste, og være der 100 % for dit barn, men jeg tror også at der er en grund til at der skal være to forældre til at lave barnet.
Jeg var selv tæt på at blive ung mor i en alder af 19 år, jeg havde fast kæreste på 25 år og boede i hus og havde arbejde - jeg havde afsluttet handelsskolen men uddannelsen var jo reelt set ikke færdig endnu. Jeg elskede min kæreste og troede at at han var den eneste ene, han ville gerne have børn og jeg gad slet ikke at gå i byen - jeg ville bare gerne stifte min egen familie.
Men min kloge mor sagde til mig (og Gud ved at hun har haft ret i alle de gode råd, som hun har givet mig gennem tiden), at hvis jeg fik det barn så ville hun støtte mig i beslutningen, hun ville elske at blive mormor, men hun ville ikke elske det højere end hun elsker mig.
Derpå så bad hun, om jeg ikke nok ville gøre hende den tjeneste at gøre min uddannelse færdig, så jeg ikke alene ville få en højere løn, men også mere perspektiv og livserfaring. Hvilket jeg lovede hende.
5 måneder senere var jeg startet i en virksomhed som elev og et helt nyt kapitel af mit liv startede, jeg fandt ud af at min kæreste var en enorm egotripper og skred fra ham.
Så skal jeg ellers lige love for, at mit liv tog en drejning, da jeg mødte nogle fantastiske piger, der hurtigt blev veninder. For jeg gik fra "aldrig-i-byen" til partypige og det forsatte jeg med igennem 6 år.
Nu sidder jeg så her - nogle år senere. Nu som 29 årig, og hvor ville det barn have taget mig i en komplet anden retning end den jeg sidder i den dag i dag. Jeg har været gennem yderligere uddannelser, boet i andre byer, mødt hundredevis af mennesker, haft flere kærester og kærestesorger, kæmpet for at holde næsen ovenvande da det gik skidt og mange andre erfaringer rigere.
Set i bakspejlet, så ville jeg ikke have undværet noget af det i dag, selvom at jeg af og til syntes at livet var noget skod. Og tak for finanskrisen og min fightervilje, det skaffede mig et (ikke mit drømme) job, hvor jeg mødte min nuværende kæreste, som jeg aldrig ville have faldet for, hvis ikke at jeg havde haft mange af mine erfaringer med i rygsækken!
Jeg har været naiv og troet at livet var nemt og ligetil. Det er det bare ikke altid, der skal kæmpes kampe og regningerne skal betales.
Den dag i dag er jeg bare glad for, at alt dette ikke skulle gøres med en baby på armen.
Jeg siger ikke at det er dårligt at få et barn tidligt, for det er en vurderingssag, jeg er bare glad for at jeg selv blev rådet til at vente 
Det er ikke i min natur at fortælle andre, hvordan de skal leve deres liv, jeg vil hellere fortælle hvorfor jeg er lykkelig for at jeg ventede.
I dag, 10 år efter at jeg kunne have haft mit første barn, er jeg nu 16+3, og skal til at bygge nyt hus når vores gamle er solgt, og har en mand, der lige så sikker i sin sag som jeg, vi venter vores ønskebarn og vores familier glæder sig så meget

Held og lykke!