youngone skriver:
Hejsa!
Jeg er 17år, og gravid. Jeg er 6 uger henne ca, plus 4- 5 dage.
Jeg fik for et års tidsiden en abort, og det var ikke en sjov oplevelse på nogenmåde, faktisk også en ret uprofessionel abort af ''lægerne''.
Sagen er den, jeg er blevet gravid igen, og væmmes ved tanken om endnu en abort, dg siger min læge jeg ikke må lade skrækken tage over hånd, så det resultere i jeg ikke får en abort pga af det.
Problemet er det, at.. Hvis jeg vælger en abort har jeg den fulde opbakning fra familien og min kæreste, men hvis jeg vælger at få Barnet, så vil min kæreste intet have med mig at gøre, og heller ikke barnet.. Han vil gå fra mig, og han vil aldrig nogensinde se det her barn, og vil heller ikke kaldes faderen for det. Han siger det vil ødelægge hans liv, og at han ikke er klar til at blive far..
Derudover er min mor i nærmest samme bås som min kæreste.
Har nogle dejlige veninder der er det for mig, og på mandag skal jeg snakke med en bekendt om det at være ung mor, hun er 18 og har en søn på 2½ år..
what to do?
Allerførst et stort 
Det er sgu en hård situation at stå i.
Jeg fik en abort kort tid efter jeg var fyldt 18 år, netop fordi min kæreste ikke syntes det var en god idé, og at han havde regnet med at vente.
Senere røg han på porten, måske fordi det efter aborten tog overhånd med at han ville "bestemme alt", inc. over mit liv og mine valg - dvs. ikke længere at kunne snakke med "drengevenner" samt nogle bestemte piger..
Vi var sammen i to år efter aborten, og jeg fortrød aborten hver evig eneste dag. Da sværgede jeg også, at jeg aldrig ville igennem en abort igen, netop fordi det tog så psykisk hård på mig.
Sidste år mødte jeg en skøn og spontan fyr på en ny uddannelse, og vi begyndte at snakke sammen. Han fik mig til at indse hvor dybt skørt det var at lade en anden styre mine valg, og han hjalp mig igennem den hårde tid, hvor jeg gik fra min x. Kort tid efter -som du nok næsten kan regne ud - fandt jeg sammen med denne fyr, og jeg fortalte ham om min holdning til at skulle igennem en abort. Han forstod mig, og på trods af han ønskede, at han først skulle være forældre i en alder af 25 eller mere, fortalte han, at han ville være der for mig, hvis jeg pludselig stod med en positiv graviditetstest.
Siden har jeg kunne lægge aborten bag mig, og slappe meget mere af en længe. - jeg vil lige sige, at jeg altså ikke er imod abort, det er bare ikke "svaret" for mig..
Og her i sommers skete det - jeg stod med 5 positive graviditetstest og min kæreste er 20 og jeg 21, og det var virkelig ikke planlagt.
Han har lige skulle vende tanken om, at skulle være far som 20 årig, men nu er han glad og lykkelig over min efterhånden tykke mave.
Og jeg har ikke haft det bedre.
Det er nok her min historie skiller sig en del fra din, for min kæreste støtter mig, min mor har i flere år hungret efter børnebørn ( min moster er ti år ældre end min mor, og har 4 børnebørn..) og min far har tidligere sagt til mig, at jeg skulle lige tage at vente med at få børn til jeg var over 21.. Og ja, det er så der jeg er nu, 21 år og venter mit første barn.
Størstedelen af familien er der også og støtter os begge, selvom der selvfølgelig er et par stykker, der synes det er alt for tidligt.
Min kærestes forældre var blandt dem i starten, men efter de så et af de finde scanningsbilleder har de været solgt, og støtter også op om det.
Det jeg sådan set vil sige er, at du bør tænke dig om. Er kæresten virkelig ham du regner med, at dele livet med?
Er der andre i familien og vennekredsen som betyder meget for dig, som du ved vil kunne støtte dig, og som du ved vil være der for dig?
Ønsker du barnet ELLER ønsker du at undgå aborten?
(Der er alligevel en forskel, men kærligheden kan altså indfinde sig efterhånden som graviditeten skrider frem)
Er DU klar til en så stor ændring i dit liv, og er du klar til at sige fester og lignende fra for at kunne være hos dit barn?
Vil DU komme til at fortryde aborten, fx hvis du og kæresten går fra hinanden om en måned?
Forresten: At få et barn under uddannelse er jeg ret sikker på, giver én noget mere tid til at være sammen med den lille, fordi man selv kan planlægge den tid, der skal bruges på lektier..
Følg DIT hjerte, og gør det, du mener er bedst.
Er man ikke klar kan man blive klar, og kvinder er sgu seje. Jeg tager hatten af for de, der tør og kan opdrage et barn alene.
Og husk, at nye venskaber også opstår med en graviditet...
Håber du kan bruge det til noget.
Jeg sender et par kærlige tanker til dig. Følg dit hjerte, og lad dig ikke kure af hvad andre mener. Om ikke andet, så ved jeg der er en masse herinde, der vil støtte dig, UANSET hvad du vælger.
Og du er velkommen til at skrive til mig hvis du har brug for at snakke videre om det