17 år, gravid - forvirret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

MigSS

Skriv Update

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

mor til 2 skønne piger .

jeg mener personligt at man skal være 2 til at vælge et lille barn .
men hvis han siger sådan så havde jeg smidt ham ud af vagten .. så han da bare en RIGTIG skod kæreste hvis han ved de største beslutninger stikker halen mellem benene .

( jeg er ung mor og jeg klare det storartet og min mand arbejder nat i en uge af gangen så er alene med min datter den uge næsten , fordi man er ung / alene kan man godt få det til at virke ) ..

Anmeld

15. september 2011

merle2010

først en stor

det er self hårdt at få et barn, men synes mange herinde sætter det op som et skrækscenarie ja der er søvnløse nætter, og det er hårdt når man selv er syg, men når man kigger på den lille og han/hun smiler, så er det det hele værd....

jeg var godt nok 24 da jeg fik min datter, men var midt i en uddannelse og havde en depression... det lykkedes mig at tage min uddannelse færdig og komme ud af min depression selvom jeg havde et lille barn...

min mand skulle også vænne sig til tanken om vores datter, da hun ikke var planlagt, men elskede hende mere og mere for hver dag der gik fra min side var hun et ønskebarn planlagt eller ikke planlagt

man mister altså ikke alt når man bliver gravid eller får barn... jo nogle veninder skrider i svinget, men man møder nogle som er mere modne eller evt også mødre.. man kan tage på cafe og gå lange tur MED baby og MED veninderne...

man kan stadig tage i byen og skabe sig åndsvagt engang imellem, når den lille bliver passet....

så ens sociale liv slutter altså ikke fordi man får et barn

jeg synes du skal følge dit hjerte, sæt dig ned og nus maven og føl efter om det er det du kan og VIL..

stort

Anmeld

15. september 2011

N&J

BinaMor skriver:

Min far ønskede ikke mig før jeg var der.

og jeg har ikke taget skadet og er blevet elsket fra den dag jeg blev født.

og ja jeg vil hellere vide min far ikke ønskede mig da jeg var en søhest end at jeg ville have været en abort.

bare en indskydelse. upsér kan  også blive velkomne!!!!!

Tak for indlægget.. 

Anmeld

15. september 2011

Dansker I Holland

merle2010 skriver:

først en stor

det er self hårdt at få et barn, men synes mange herinde sætter det op som et skrækscenarie ja der er søvnløse nætter, og det er hårdt når man selv er syg, men når man kigger på den lille og han/hun smiler, så er det det hele værd....

jeg var godt nok 24 da jeg fik min datter, men var midt i en uddannelse og havde en depression... det lykkedes mig at tage min uddannelse færdig og komme ud af min depression selvom jeg havde et lille barn...

min mand skulle også vænne sig til tanken om vores datter, da hun ikke var planlagt, men elskede hende mere og mere for hver dag der gik fra min side var hun et ønskebarn planlagt eller ikke planlagt

man mister altså ikke alt når man bliver gravid eller får barn... jo nogle veninder skrider i svinget, men man møder nogle som er mere modne eller evt også mødre.. man kan tage på cafe og gå lange tur MED baby og MED veninderne...

man kan stadig tage i byen og skabe sig åndsvagt engang imellem, når den lille bliver passet....

så ens sociale liv slutter altså ikke fordi man får et barn

jeg synes du skal følge dit hjerte, sæt dig ned og nus maven og føl efter om det er det du kan og VIL..

stort

Lige mine ord søde

Anmeld

15. september 2011

SjeBets

jeg mener så der er himmelvidt forskel på en ungkvinde på 24 med en mand, og en ung teenager på 17 med en kæreste der IKKE vil have et barn

Anmeld

15. september 2011

N&J

Ditte_Marie skriver:

Men barnet skal jo stadig en dag have af vide at faren ikke ønskede det..
Og selvom folk selvfølgelig vil elske det lille barn - så er det fra start uønsket, og den tanke bryder jeg mig, personligt, ikke om.

Ligesom jeg ikke bryder mig om tanken at et barn er en "ups'er"...
Uanset hvor elsket det barn er.

Men så er det jo godt du ikke er alene mor pt eller skal have et barn der er en ups'er.. 

ville godt nok være ked af hvis nogen sagde til mig at de havde det svært med min søster men ikke mig og min bror fordi vi var jo planlagt, hun var ikke, som sagt verden er ikke sort/hvid, men du har jo ret til din holdning og din mening, men du vil aldrig kunne forstå hvordan det er at stå hvor jeg har stået, hvor ts står og hvor mange andre står/har stået, og alles vilkår er forskellige og vores forudsætninger er forskellige, derfor vil vores valg også være forskellige.. 

Anmeld

16. september 2011

Rockertand

Baby_girl2011 skriver:

Hej..

først og fremmeste får du lige en krammer..

Meen jeg sys du skal lytte til din krop.. Det vil sige, følge dit hjerte..

Det skal nok fortælle dig hvad du har brug for..

Jeg fødte min datter da jeg var 21, og der ville faren ikke ha noget med barnet af gøre. Men jeg kunne selv klare det. Havde en rigtig go støtte fra venner. og jeg har aldrig fortrudt at jeg fik hende...

Nu ville det klæde dig rigtigt meget, hvis du fortalte sandheden i stedet for at gradbøje den.....

Anmeld

16. september 2011

Rockertand

youngone skriver:

Hejsa!

Jeg er 17år, og gravid. Jeg er 6 uger henne ca, plus 4- 5 dage.

Jeg fik for et års tidsiden en abort, og det var ikke en sjov oplevelse på nogenmåde, faktisk også en ret uprofessionel abort af ''lægerne''.

Sagen er den, jeg er blevet gravid igen, og væmmes ved tanken om endnu en abort, dg siger min læge jeg ikke må lade skrækken tage over hånd, så det resultere i jeg ikke får en abort pga af det.

Problemet er det, at.. Hvis jeg vælger en abort har jeg den fulde opbakning fra familien og min kæreste, men hvis jeg vælger at  få Barnet, så vil min kæreste intet have med mig at gøre, og heller ikke barnet.. Han vil gå fra mig, og han vil aldrig nogensinde se det her barn, og vil heller ikke kaldes faderen for det. Han siger det vil ødelægge hans liv, og at han ikke er klar til at blive far..

Derudover er min mor i nærmest samme bås som min kæreste.

Har nogle dejlige veninder der er det for mig, og på mandag skal jeg snakke med en bekendt om det at være ung mor, hun er 18 og har en søn på 2½ år.. 

what to do? 

Der er så mange problematikker i det her, at det kan du slet ikke overskue på nuværende tidspunkt - og jeg synes måske, at du skulle lytte lidt til de, som blev mødre i en meget ung alder og nu er omkring de 30, der er rigtig mange, der kigger tilbage og meget gerne ville have ventet. 

Der sker mange positive ting i en graviditet, men hvem vil du dele oplevelserne med?

Alle de grimme oplevelser starter lige om lidt: Undersøgelser hos læge og jordemoder, hvor du er under ekstra observation, fordi du er uden ressourcer og meget ung, nedstirren i venteværelset, fordi du sidder der ung og gravid og alene (jeg gør det selv og har meget ondt af de unge piger, og vi er nok mange, der stempler med et meget grimt ord, selvom vi forsøger at lade være). Når du har født, bliver der vurderet - hvad enten du er oplyst om det eller ej - om du skal have tilsyn fra kommunen (det afhænger af dine ressourcer og netværk), og du skal nu have et liv til at hænge sammen, som bliver krydret med "nåå, har du fået en lillesøskende?", du skal have en hverdag til at gå op, hvad enten du er syg, træt, gerne vil i byen eller synes, at det er træls, at ungen skriger, fordi der er tænder på vej.

Du kan se frem til, at de fleste veninder står af, og hvad tænker du omkring dit fremtidige sociale liv? Hvad tænker du om uddannelse? Skal du bare være på kontanthjælp og få alt det, du kan hive ud af kommunen?

Det var bare lige nogle hurtige tanker, der er mange flere aspekter i det her, men beslutningen er din og din alene, desværre har faderen ikke noget at sige, selvom han bliver tvangsindlagt til at betale i 18 år og dermed mindes om, at du har taget en beslutning - alene - som påvirker manges liv i negativ retning.

Må jeg til sidst lige minde om, at du jo var på p-piller, og at han derfor ikke er en vatpik og hvad der har været fremme af grimme ord, han tænker både praktisk og logisk, og han skal nok få sig en uddannelse og yde sit til både dig og samfundet, så det er jo en yderst positiv ting.

Held og lykke med det hele, det får du brug for.

Anmeld

16. september 2011

Mikkel's mor <3

SjeBets skriver:

jeg mener så der er himmelvidt forskel på en ungkvinde på 24 med en mand, og en ung teenager på 17 med en kæreste der IKKE vil have et barn

Skal lige forstå den rigtig
du mener at der er stor forskel på at blive mor som 24-årig og
17-årig ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.