17 år, gravid - forvirret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

baby012

youngone skriver:

Hejsa!

Jeg er 17år, og gravid. Jeg er 6 uger henne ca, plus 4- 5 dage.

Jeg fik for et års tidsiden en abort, og det var ikke en sjov oplevelse på nogenmåde, faktisk også en ret uprofessionel abort af ''lægerne''.

Sagen er den, jeg er blevet gravid igen, og væmmes ved tanken om endnu en abort, dg siger min læge jeg ikke må lade skrækken tage over hånd, så det resultere i jeg ikke får en abort pga af det.

Problemet er det, at.. Hvis jeg vælger en abort har jeg den fulde opbakning fra familien og min kæreste, men hvis jeg vælger at  få Barnet, så vil min kæreste intet have med mig at gøre, og heller ikke barnet.. Han vil gå fra mig, og han vil aldrig nogensinde se det her barn, og vil heller ikke kaldes faderen for det. Han siger det vil ødelægge hans liv, og at han ikke er klar til at blive far..

Derudover er min mor i nærmest samme bås som min kæreste.

Har nogle dejlige veninder der er det for mig, og på mandag skal jeg snakke med en bekendt om det at være ung mor, hun er 18 og har en søn på 2½ år.. 

what to do? 

Uha, alt for bekendt et emne  

for det første .. UD med kæresten ! uanset hvad, han lyder da til at være noget af en vatpik ! hvis han ikek kan være der for dig og støtte dig, så han da bare på ingen måde det værd, og tror du så han mener det når han siger han elsker dig ?? 

Det er KUN dig der kan træffe den her beslutning.. det er dig, og kun dig der skal leve med valget, det bliver jo ikke ligefrem nemmere at få børn efter en abort.. eller 2 for den sags skyld.. men hvis du er i tvivl, så syns jeg du skal vælge at kontakte  http://www.abortlinien.dk/

Jeg var selv MEGET i tvivl.. mene forældre ville slet ikek bryde sig om at jeg blev mor nu, og men kæreste som jeg boede sammen med dengang, ville ikke have noget at gøre med mig hvis jeg beholdte hende.. Jeg er nu 5½ måned henne, og har på ingen måde fortrudt min beslutning, at være alene og ung er ikke det værste . kender MANGE som er det .. Kender ikek nogen som har fortrudt at de har fpet et barn, men kender rigtig mange som har fortrudt en abort.. deriblandt mig selv.. 

men man skal selvf. ikek have et barn hvis man ikke er klar til det, og ikke kan klare det selv.. men prøv at ring og snak med dem, de er rigtig søde, og forstående. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Zeus

Jeg synes du skal tænke på, hvor du er i dit liv lige nu.. Er du klar til at skulle op 4 gange hver nat + være klar hele dagen også? Alene? Hvad hvis barnet har kolik, og skriger 6 timer hver dag? Er du så også klar til at stå med det alene, i flere måneder? Har du økonomi til at købe tøj hver 2-3 måned, hvor barnet har ALT hvad det skal bruge af body'er, trøjer, bukser, overtøj? Bleer? Hvem skal forsørge jer, dig?

Der er utroligt mange praktiske ting i det at have et barn, og JEG kunne ikke klare det alene.. Det er ikke kun lyserødt det hele, og når man står d.15 i måneden, og pengekassen er tom, hvad gør man så? Når den lille har skreget hele natten pga. sygdom, tænder, rød hale, whatever, så er det ikke sjovt længere..

Min ældste er 6 år idag, jeg fik hende da jeg lige var fyldt 20. Hun har været i pleje siden hun var 2 mdr gammel, og er først lige flyttet hjem igen, for 4 mdr siden. Jeg var IKKE klar til det ansvar der lå i det, og det har min datter betalt prisen for..

Andre igen, overvejer heller ikke arbejdet i have børn, eller undervurderer at man er på 24/7 uden pauser, og så kan det ende som Tobias-sagen..

Man skal ikke få børn, før man er 120% klar til det, for i sidste ende, er det ALTID barnet der betaler prisen!

Og er man ung mor, så har man immervæk brug for sit netværk, hvis man skal klare det første år

Og ja, jeg maler et skrækscenarie, men det skal man være forberedt på, for ér vigtigt at have med i sine overvejelser, hvad der kan ske, hvis man ikke magter opgaven..

Lige så meget som du skal lytte til dit hjerte, skal du lytte til dit hoved - er du klar til ansvaret?

Jeg har selv været igennem 2 spontane aborter, hvor jeg aborterede hjemme på min mors sofa, og den anden gang, vil jeg ikke komme ind på, men der flød klumper ud i flere dage, så det lå i dynger af håndnæve størrelse (så det er ikke sikkert, at din "klump" nr 2 var et foster).. Og nej, det var bestemt ikke sjovt, men hellere en abort, end et barn som jeg ikke kunne tage ansvaret for!

Idag har jeg 2 børn, min ældste på 6, og min yngste på 10 mdr.. Idag er jeg klar til det, min yngste har altid boet hjemme, og den store er som sagt lige flyttet hjem.. Det haster ikke, du har hele livet til at få børn

Anmeld

15. september 2011

Hasselnødden

-Sigrid- skriver:

Jeg kan ikke ige hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle dig hvad jeg har gjort (17 år og gravid)...

Tja... Det med din mor; Min mor var nogenlunde samme sted som din, ført prøvede hun at betale mig til en abort, så svinede hun mig til og kaldte mig uansvarlig og jeg ville aldrig kunne tage mig af et barn (men sjovt nok betragter kommunen mig som en hver anden gravid, fordi jeg er så ansvarlig som jeg er? &nbsp og så snakkede vi ikke sammen i en go måned... Så blev hun god igen, og så viste jeg hende et scanningsbilled og så flippede hun skråt, jeg tog til lægen et par dage senere akut og dét syntes hun var forkert, så vi har ikke snakket sammen siden, det er vel en lille måneds tid siden??

Min point: Din mor behøver du egentlig ikke... Jeg har min far, og han er dobbelt så meget forældre som han var før  Mange unge forældre/gravide kommer ud for at den ene forældre bliver hysterrisk mht graviditeten, og så kommer den anden forældre ofte og er fantastisk

Din kæreste; Dén kan jeg dog ikke sige med sikkerhed hvad jeg ville have gjort ved, da min kæreste elsker vores datter lige så højt som jeg selv gør, men til en nær veninde ville jeg have sagt; Giver du virkelig have en kæreste som siger sådan? Helt ærlig, fyren truer dig til en abort ved at sige han ikke vil være i nærheden af Jer - så er han heller ikke værd at være i nærheden af ellers! :O

Det var dine to store problemer mht at beholde barnet... Men egentlig syntes jeg du skal kigge på dig selv og overveje om det gør dig glad at røre maven, selvom du ikke kan mærke det endnu? Eller føler du bare en flad mave uden nogen egentlig værdi...

Sidst; Måske skulle du snakke med en eller anden om den abort du havde, for det lyder som om den virkelig plager dig?

Sidst sidst; Du skal være velkommen til at skrive til mig, om ikke andet er jeg rigtig god til at fortælle dig at de folk der prøver at køre dig ned, ikke er det værd 

Held og lykke 

Havde jeg stået i hendes position, ville jeg blive rigtig glad for det indlæg du lige har skrevet, så selvom det aldrig sker, så tak fra en situation der aldrig opstod i fortiden - hverken på den ene eller den anden måde

Anmeld

15. september 2011

Mikkel's mor <3

youngone skriver:

Hejsa!

Jeg fik for et års tidsiden en abort, og det var ikke en sjov oplevelse på nogenmåde, faktisk også en ret uprofessionel abort af ''lægerne''.

Sagen er den, jeg er blevet gravid igen, og væmmes ved tanken om endnu en abort, dg siger min læge jeg ikke må lade skrækken tage over hånd, så det resultere i jeg ikke får en abort pga af det.

Problemet er det, at.. Hvis jeg vælger en abort har jeg den fulde opbakning fra familien og min kæreste, men hvis jeg vælger at  få Barnet, så vil min kæreste intet have med mig at gøre, og heller ikke barnet.. Han vil gå fra mig, og han vil aldrig nogensinde se det her barn, og vil heller ikke kaldes faderen for det. Han siger det vil ødelægge hans liv, og at han ikke er klar til at blive far..

Har nogle dejlige veninder der er det for mig, og på mandag skal jeg snakke med en bekendt om det at være ung mor, hun er 18 og har en søn på 2½ år.. 

what to do? 

først et stort  til dig.
følg dit hjerte, er sikker på at når din mor ser/mærker bebs (hvis det er du væler) så bliver hun god igen..
og med hensyn til din kæreste, er så så det værd når han truer dig til en abort, vil han så også støtte dig efter den ? eller der det blot en undskyldning.?
self. skal han være med til at træffe beslutningen men IKKE med trusler, det er trods alt DIG der mærker det og DIN krop..

nu er jeg selv ung mor, var næsten lige blevet 18 da jeg blev gravid og min søn er født en uge efter min fødselsdag så nåede lige at blive 19.
jo det er da skræmmende at man er gravid, uanset om det er planlagt eller ej. men man kan så meget mere end man tror og det er det bedste valg jeg/vi har truffet om at blive unge forældre.
skriv endelig privat hvis du har brug for det. 

Anmeld

15. september 2011

Hasselnødden

Zeus skriver:

Jeg synes du skal tænke på, hvor du er i dit liv lige nu.. Er du klar til at skulle op 4 gange hver nat + være klar hele dagen også? Alene? Hvad hvis barnet har kolik, og skriger 6 timer hver dag? Er du så også klar til at stå med det alene, i flere måneder? Har du økonomi til at købe tøj hver 2-3 måned, hvor barnet har ALT hvad det skal bruge af body'er, trøjer, bukser, overtøj? Bleer? Hvem skal forsørge jer, dig?

Der er utroligt mange praktiske ting i det at have et barn, og JEG kunne ikke klare det alene.. Det er ikke kun lyserødt det hele, og når man står d.15 i måneden, og pengekassen er tom, hvad gør man så? Når den lille har skreget hele natten pga. sygdom, tænder, rød hale, whatever, så er det ikke sjovt længere..

Min ældste er 6 år idag, jeg fik hende da jeg lige var fyldt 20. Hun har været i pleje siden hun var 2 mdr gammel, og er først lige flyttet hjem igen, for 4 mdr siden. Jeg var IKKE klar til det ansvar der lå i det, og det har min datter betalt prisen for..

Andre igen, overvejer heller ikke arbejdet i have børn, eller undervurderer at man er på 24/7 uden pauser, og så kan det ende som Tobias-sagen..

Man skal ikke få børn, før man er 120% klar til det, for i sidste ende, er det ALTID barnet der betaler prisen!

Og er man ung mor, så har man immervæk brug for sit netværk, hvis man skal klare det første år

Og ja, jeg maler et skrækscenarie, men det skal man være forberedt på, for ér vigtigt at have med i sine overvejelser, hvad der kan ske, hvis man ikke magter opgaven..

Lige så meget som du skal lytte til dit hjerte, skal du lytte til dit hoved - er du klar til ansvaret?

Jeg har selv været igennem 2 spontane aborter, hvor jeg aborterede hjemme på min mors sofa, og den anden gang, vil jeg ikke komme ind på, men der flød klumper ud i flere dage, så det lå i dynger af håndnæve størrelse (så det er ikke sikkert, at din "klump" nr 2 var et foster).. Og nej, det var bestemt ikke sjovt, men hellere en abort, end et barn som jeg ikke kunne tage ansvaret for!

Idag har jeg 2 børn, min ældste på 6, og min yngste på 10 mdr.. Idag er jeg klar til det, min yngste har altid boet hjemme, og den store er som sagt lige flyttet hjem.. Det haster ikke, du har hele livet til at få børn

Anmeld

15. september 2011

chael

youngone skriver:

Hejsa!

what to do? 

Du skal følge dit hjerte!

Og ud fra hvad jeg kan læse, så vil du gerne have det her barn.

Du har før gået igennem en abort, kan du det igen??

Jeg tænker at de mennesker der støtter op om livet ikke er velkommen, må være nogen ufattelig små mennesker. Alle vil da gerne se er liv blomstre op.

Selvfølgelig kommer der en masse udfordringer i forbindelse med sådan et lille barn, men det hører med.

Der kommer måske nogle begrænsninger på ens liv, men at det ligefrem bliver ødelagt, det passer jo, så langt fra. Med børn i livet, der bliver livet fyldt op af kærlighed og glæde.

Jeg er ikke modstander af abort, tværtimod, så går jeg ind for det frie valg. Og jeg syntes, at hvis du gerne vil have en abort, kan jeg sagtens forstå dig, pga din unge alder.

Men du skal ikke lade dig PRESSE til en abort, det skal være DIT EGET VALG!!! For ellers kommer du til at fortryde.

*Camilla 38+1, med nummer 3.

Anmeld

15. september 2011

Anette&Sophia

youngone skriver:

Hejsa!

what to do? 

synes personligt at du ihvert fald også skal lytte til din kæreste. han har også noget at skulle have sagt. Og så skal du også nok nå at blive mor engang, du har masser af år foran dig. - & så beskyt jer lidt bedre, og der er det begges ansvar :-)

Anmeld

15. september 2011

FogL

youngone skriver:

Tak for svaret

Han er 21 år. Og jeg tager ppiller ( ikke nu selvf)

Men han mener at det vil ødelægge vores liv, og at vi ikke kan tage vare på et barn. hverken fysisk eller økonomisk  

Jeg synes ellers, at du indtil videre har virket som en rimeligt moden 17-årig. 

Jeg går ikke ind for aborter med mindre der er noget galt med barnet. Så vil ikke råde dig til det. Men lyt til dit hjerte og tænk over, om du ville kunne klare det, det vil sige, at have barn - på godt OG på ondt. 

Stort knus herfra 

Anmeld

15. september 2011

-Sigrid-

Havde jeg stået i hendes position, ville jeg blive rigtig glad for det indlæg du lige har skrevet, så selvom det aldrig sker, så tak fra en situation der aldrig opstod i fortiden - hverken på den ene eller den anden måde

Tak, hvor er du sød 

Og dejligt du aldrig kommer til at stå i siturationen  den er ikke lige til 

Anmeld

15. september 2011

inpe

Kan godt forstår din tvivl.

Men det er helt in egnen beslutning, hvad du vælger.

Men mon ikke din mor vil støtte dig i din graviditet, hvis du vælger at få barnet og være der for dig, det er måske en stor kammel at sluge at ens barn i en ung aldre skal være mor.

Nu kender jeg dig jo ikke personligt, og ved ikke hvor moden du er af din alder, men hvis du er en moden pige, og føler at det her kan jeg godt klare uanset opbakning eller ej. Og når man først står med sit barn i armene vil man ikke være foruden.

Det du skal huske er at du kommer til at står alene med den lille og at der kun er dig, også om natten og når den lille bliver syge, og når du selv bliver syg og den lille er frisk (den er hård ) Og hvis nu den lille få kolik, og mange timers gråd får man stort set intet kan gøre andet end at være der, og går op og ned ad gulvet i håb om at nu falder barnet snart til ro.

det er ikke fordi jeg vil skramme dig på nogen måde, men det er ikke altid rosenrødt, at være enlig mor. Og jeg ved at man finder løsningen på tingene og klare sig igennem også selv om økonomien er lille. Men hvis du føler dig parat og også føler du kan tage den lidt mere tralse ting, og er klar til at ligge dine egne behov på hylden og kan prioritere det lille barn, så er du vil klar til det.

Jeg kan fortælle dig, at jeg i en alder af 28, valgte at få en abort, det var ikke fordi jeg ikke ønskede barnet, men forholdet til min daværende kærste var bare rigtig dårligt, og han boede langt væk, og han blev ved med at presse på, med at jeg skulle få barnet, og hvis jeg ikke selv ville have det kunne jeg jo give ham det. Nu er børn jo ikke noget man forhandler med, så på trods at stort pres fra ham, valgte jeg en abort også fordi jeg viste, at jeg ville komme til at kæmpe en brav kamp  med ham, omkring forældremyndighed og samvær osv. Har været der engang, men min ældste datter, hvor jeg til tider må kæmpe med hendes far og hans dårlig opførelse overfor mig, på trods af at det er 8 år siden vi gik fra hinanden. Og det orkede jeg bare ikke igen. Har nok i at en eks skaber sig tosset. Og har aldrig fortrudt det valg jeg tog

men det problem har du vist ikke.

Men i dag har jeg fundet mig en sød kæreste, som jeg fik barn med her i juli, men i en alder af 33.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din kæreste er, men hvis han ikke bakker dig op nu, hvornår gør han så, og du skal også vide, at hvis han ikke er paret til at blive far, og at i vælger at give jeres forhold en change, er det også dig der kommer til, at sidde alene hjemme, mens han er ude med gutterne.

Du er ung og har hele livet for dig, og hvis du har ønsker om at komme ud og rejse mens du er ung, eller andre ting du gerne vil, så skal du tænke dig rigtig godt om. Men hvis drømme bare er famlie, villa og volvo, så er det sådan det er.  Men jeg håber at du finde et svar hos din evt. bekendt, som er ung mor.

sender dig lige en Husk at jeg på ingen måde ønsker at skramme dig, men jeg ønsker at du skal tænke dig godt om, og tage dine drømme med i din overvejelse.    

Jeg fik mit første barn da jeg var 24, og havde også en masse jeg gerne ville opleve, men da jeg ingen opbakning havde hjemmefra og ingenting måtte, har jeg egentlig spildt mine ungdomsår, på dumme kærester og prøve at skabe det jeg ikke fik der hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.