-Sigrid- skriver:
Jeg kan ikke ige hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle dig hvad jeg har gjort (17 år og gravid)...
Tja... Det med din mor; Min mor var nogenlunde samme sted som din, ført prøvede hun at betale mig til en abort, så svinede hun mig til og kaldte mig uansvarlig og jeg ville aldrig kunne tage mig af et barn (men sjovt nok betragter kommunen mig som en hver anden gravid, fordi jeg er så ansvarlig som jeg er?

og så snakkede vi ikke sammen i en go måned... Så blev hun god igen, og så viste jeg hende et scanningsbilled og så flippede hun skråt, jeg tog til lægen et par dage senere akut og dét syntes hun var forkert, så vi har ikke snakket sammen siden, det er vel en lille måneds tid siden??
Min point: Din mor behøver du egentlig ikke... Jeg har min far, og han er dobbelt så meget forældre som han var før
Mange unge forældre/gravide kommer ud for at den ene forældre bliver hysterrisk mht graviditeten, og så kommer den anden forældre ofte og er fantastisk 
Din kæreste; Dén kan jeg dog ikke sige med sikkerhed hvad jeg ville have gjort ved, da min kæreste elsker vores datter lige så højt som jeg selv gør, men til en nær veninde ville jeg have sagt; Giver du virkelig have en kæreste som siger sådan? Helt ærlig, fyren truer dig til en abort ved at sige han ikke vil være i nærheden af Jer - så er han heller ikke værd at være i nærheden af ellers! :O
Det var dine to store problemer mht at beholde barnet... Men egentlig syntes jeg du skal kigge på dig selv og overveje om det gør dig glad at røre maven, selvom du ikke kan mærke det endnu? Eller føler du bare en flad mave uden nogen egentlig værdi...
Sidst; Måske skulle du snakke med en eller anden om den abort du havde, for det lyder som om den virkelig plager dig?
Sidst sidst; Du skal være velkommen til at skrive til mig, om ikke andet er jeg rigtig god til at fortælle dig at de folk der prøver at køre dig ned, ikke er det værd 
Held og lykke 
Tusind tak for dejligt svar.. 
Det sætter tanker igang.
Men du beholdte så barnet, ik?