Der utrolig mange hårde ord og formaninger i denne tråd.
Jeg vil "nøjes" med at fortælle dig, hvordan jeg oplevede at blive mor.
Jeg har altid været lidt træt af dem der kun kunne tale om deres børn, men er altså selv blevet én nu 
Når man bliver gravid, kan man slet ikke forestille sig de følelser man får for et lille barn. Og uanset hvilke intentioner man har, så kommer barnet helt automatisk i første række, men det gælder ikke kun for moren, faren prioriterer også anderledes.
I takt med at maven vokser, og du begynder at kunne mærke den lille sparke, så vokser kærligheden til det lille væsen stille og roligt.
Det er rigtigt at det ikke vil være særlig godt at tage væk fra den lille i 10 dage, men hvis I virkelig gerne vil alene afsted, kunne det så begrænses til 2 overnatninger? eller som andre foreslår, tage barnepigen med, så I stadig kan få lidt hygge- og alenetid?
Vi havde Daniel med til USA, da han var 7-8 mdr., og det gik fint. Vi havde selvfølgelig ikke som sådan kærestetid, men det var en dejlig familieferie. Vores allerførste, som en lille familie.
Selvfølgelig sætter det sine begrænsninger, men for os, var det helt naturligt at lytte og mærke efter, hvor meget Daniel kunne holde til, og det gik ud over al forventning.
Daniel var 10 mdr. første gang han sov ude en enkelt nat. Før var jeg ganske enkelt ikke klar. Jeg havde ellers altid troet at jeg ville være en cool mor, der sagtens kunne få passet mit barn, også om natten. Men det er jeg så ikke, jeg er så knyttet til ham, og ham til mig, at det bare ikke ville føles naturligt eller godt, at skulle være fra hinanden i længere tid.
Jeg håber at I enten vil vente med at bestille billetterne, eller i hvert fald med afbuds forsikring (men tjek lige forsikringen - nogen vil have en "gyldig" grund, som f.eks. sygdom), så I kan undlade at tage afsted, hvis I ikke føler jer klar til det.
Den bedste løsning synes jeg faktisk er den med barnepigen, den gør alle glade, som jeg ser det.
Tillykke med din graviditet, og held og lykke med rejsen