Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

CiSo

Loa skriver:

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive, uden at få 20 kvindemennesker på nakken.

Fint nok at i/de har det bedst med at være op ad jeres barn 24/7 fra den dag det bliver født, men derfor kan det godt være det fungere for andre, at gøre det anderledes.

Jeg er selv jordens dårligste mor, hvis man spørger herinde. Jeg har været væk i en nat da hun var 3 måneder, en nat da hun var 4 måneder og en nat da hun var 6 måneder..... Fy da føj, gud ved om mit barn nogensinde får en normal opvækst  

Ej jeg syntes det er overdrevet så over over OVER pylret nogen er med deres børn. Men man bestemmer jo heldigvis selv hvordan man er overfor sine børn.

Til TS, jeg tror det er rigtig svært at sætte sig ind i om du kan undvære jeres barn i 10 dage. Jeg tror det er lang tid. I kunne ikke gøre det til en forlænget weekend? 2-4 dage evt.? Uden kunne vide det, så tror jeg du får svært ved at undvære i hele 10 dage i hvert fald. Men gør hvad der føles rigtigt for jer.

Jeg er helt enig her.. Min dreng var 3 uger første gang.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

lilledittemor

Frøken J. skriver:

Det er desværre en helt helt forkert opfattelse Det er nærmere omvendt. Jeg kan godt anbefale dig at læse noget udviklingspsykologi - Det er ikke ondt ment, men jeg tror du vil få meget gavn af det ift. at forstå et kommende barn. Nærhed med mor er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vigtig for barnet det første lange stykke tid, ellers kan det få udviklingsmæssige konsekvenser for den lille. Så please lad være at rejs fra sådan en lille baby i 10 dage.. 

Jeg vil prøve at finde noget jeg kan læse i - synes ikke rigtig at Politikens Baby Bog giver mig det som jeg søger..

Anmeld

21. juni 2011

lilledittemor

ciepige skriver:

Hejsa.. 

Jeg hopper lige mde på den her.. Vi havde snakket om at tage et par dage til le mans næste år, og derefter et par dage i Paris, men det bliver vist heller ikke til så meget var ellers begyndt at glæde mig

Jeg ved at vi skal nok komme på ferie
Det er bare længden af den vi snakker om..

Håber da også at i kommer afsted

Anmeld

21. juni 2011

Loa

CiSo skriver:

Jeg er helt enig her.. Min dreng var 3 uger første gang.. 

Ja lige præcis. Gør hvad der føles rigtigt for en selv.

Syntes bare ikke der er grund til at angribe TS, men kom med noget konstruktivt i stedet for   

Hvor skal man vide tingene fra før man har stået i det.  

Og jeg føler mig da ikke som en dårlig mor fordi hun bliver passet ind i mellem... Tror da hun ville blive mere ked af det fordi hendes forældre gik fra hinanden fordi de aldrig havde alenetid.....

Anmeld

21. juni 2011

lilledittemor

Loa skriver:

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive, uden at få 20 kvindemennesker på nakken.

Fint nok at i/de har det bedst med at være op ad jeres barn 24/7 fra den dag det bliver født, men derfor kan det godt være det fungere for andre, at gøre det anderledes.

Jeg er selv jordens dårligste mor, hvis man spørger herinde. Jeg har været væk i en nat da hun var 3 måneder, en nat da hun var 4 måneder og en nat da hun var 6 måneder..... Fy da føj, gud ved om mit barn nogensinde får en normal opvækst  

Ej jeg syntes det er overdrevet så over over OVER pylret nogen er med deres børn. Men man bestemmer jo heldigvis selv hvordan man er overfor sine børn.

Til TS, jeg tror det er rigtig svært at sætte sig ind i om du kan undvære jeres barn i 10 dage. Jeg tror det er lang tid. I kunne ikke gøre det til en forlænget weekend? 2-4 dage evt.? Uden kunne vide det, så tror jeg du får svært ved at undvære i hele 10 dage i hvert fald. Men gør hvad der føles rigtigt for jer.

Tak for dit indlæg
Puha - du er en dårlig mor

Jeg synes at det er sejt - og at du også "tør" at sige det højt.
Jeg kan slet ikke se noget problem i den måde du har kørt det på

Vi skal helt sikkert afsted - men vi snakker om en forlænget weekend nu, i stedet for en uge eller ti dage

Anmeld

21. juni 2011

CiSo

Loa skriver:

Syntes bare ikke der er grund til at angribe TS, men kom med noget konstruktivt i stedet for   

Og jeg føler mig da ikke som en dårlig mor fordi hun bliver passet ind i mellem... Tror da hun ville blive mere ked af det fordi hendes forældre gik fra hinanden fordi de aldrig havde alenetid.....

Nemlig, man kan jo ikke vide det.. 

Og det tror jeg bestemt også, jeg kan i hvert fald ikke se det er jordens undergang og at man er en dårlig mor fordi man lader sit barn passe.. Det er godt for alle parter i en familie.

Anmeld

21. juni 2011

lilledittemor

CiSo skriver:

Jeg syntes du skal se tiden an lidt.. Jeg syntes 10 dage er mange dage, men det kunne være i bare skulle nøjes med 5 dage i stedet for.. Jeg syntes i denne tråd, der er mange der overreagere.. Siden min lillemand var 3 uger har han overnattet ude, og jeg syntes ikke det er forkert, hverken for ham eller mig.. 

Eks, blev han passet ude sidste weekend og skal igen i denne weekend.. Og det syntes jeg da ikke der er noget forkert i.. 

Selv ville jeg ikke kunne uden min søn i 10 dage, men måske bare tage mindre dage, hvis det er en ferie uden barn i ønsker.. 

Og der findes ingen dumme spørgsmål, så jeg syntes det er helt okay du spørger.. 

Håber du finder ud af det. 

tak for dit indlæg

jeg synes bestemt heller ikke at det gør noget at baby bliver passet ude.
h*n kan jo godt have flere "primære" personer som den vænner sig til.

tusind tak for at du deler det

Anmeld

21. juni 2011

CiSo

Ditte_Marie skriver:

tak for dit indlæg

jeg synes bestemt heller ikke at det gør noget at baby bliver passet ude.
h*n kan jo godt have flere "primære" personer som den vænner sig til.

tusind tak for at du deler det

lige præcis!  og det var da så lidt.

Anmeld

21. juni 2011

lilledittemor

Loa skriver:

Det handler vel også om mors og fars indstilling til pasning - eller om de hele tiden er nervøse for det? det kan baby jo mærke.

Jeg tror også at det er svært for de børn som aldrig er blevet passet ude..

Anmeld

21. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Frøken J. skriver:

Én overnatning er en ting, men 10 døgn væk fra en baby, så handler det altså ikke længere om pylrede mødre, der ikke kan undvære deres babyer, men om babyens behov og babyens udvikling. Hvilket er bevist af et utal af teoretikere og undersøgelser. Det er fra det synspunkt JEG debatterer. Barnets tarv - ikke moderens babysavn. Baby har brug for en fast omsorgsperson, som er stabil og er der vedvarende, og det er da ikke nogen hemmelighed, at skift i primær omsorgsperson og manglende primær omsorgsperson i så lang en periode har konsekvenser

Enig, jeg vil faktisk mene, at det tangerer omsorgssvigt at forlade et så lille barn i 10 dage. Og TS jeg er sikker på (håber) at du end ikke vil tænke tanken, når først du holder din lille guldklump i dine arme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.