Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Majbriteriksen

mortilflere skriver:

Hvad med at tage mormor og baby med ???

Og det med du er umoden , men at du jo heller ikke er mor i nu , ja moden hed for man med opgaven , men for pokker bare lidt skulle der komme før...

Det er en rigtig god løsning, set med mine øjne. Så kunne de hygge imens kampen spilles og så kan der hygges igennem hele weekenden med baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

sbs78

Jeg ville venet med at tage stilling til ferien til du har født. For når babyen først er her, vil dine følelser ændre sig RIGTIG meget. Da det er dit første barn, kan jeg sagtens forstå at du spør om hvordan det vil blive. For du kender jo ikke de følelser som du får  Man har rigtig mande forstillinger omkring hvordan tingene skal være når man har født, men det bliver sjælden sådan. Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at når du først har født, vil du ikke kunne tage fra din baby så lang tid  Jeg har selv 3 piger og har aldrig været væk fra dem i mere end max 2 døgn. Selvfølgelig er det stadig vigtig at have kæreste tid, når babyen er født. 

Anmeld

22. juni 2011

henh01

Åh som pædagog smerter det mine øre at høre om at tage væk fra så lille en baby - også selvom det kun bliver en forlænget weekend. Det er så og simpelt stadig for længe

Ganske kort uddrag fra en almen teoretiker-  Erikson - der beskæftiger sig med mennesket udvikling: Det første leveår er en kritisk periode for udviklingen af fundamental tillid til omverdenen. Det spædbarn, der ikke får tilstrækkelig varme og kærlighed i denne periode, får svært ved at udvikle denne følelse af tillid og udvikler måske i stedet en mistillid til omverdenen.

Anmeld

22. juni 2011

elvital

Frøken J. skriver:

Armen altså, det der med bare at afvise ting, fordi "en eller anden ekspert siger det", den holder bare ikke Det handler altså om barnets psykiske udvikling som er bevist af utallige forskere, teoretikere mm. gennem mange år. Jeg kan blive så harm, når folk siger: "Jamen der er så meget man ikke må" - Det er fint, men det her er altså noget der er belæg for, og det skal man altså ikke tage forgivet! Bare før du støtter op om det

Jeg synes også folk skal tale pænt til dig, det er ikke det Konstruktiv snak er bedst. Men jeg synes helt klart, at du skal låne nogle bøger om barnets psykiske udvikling. Faktisk synes jeg at et grundkursus i børneudviklingspsykologi burde være obligatorisk, men det er det desværre ikke

Jeg afviser heller ikke alt det eksperterne sige! Jeg siger bare at fordi at Lola siger at et barn må sove ude samme antal natter som barnet er gammel så passer det nødvendigvis ikke. Det passer ikke hjemme hos os hvertfald. Og det passede heller ikke på min egen barndom hvor min mor var meget alene med os pga min far arbejdede i udlandet (hun havde kun barsel i 3 mdr dengang)...vi sov hos min momme, og vi hr haft en skøn og mén-fri barndom!

-og mht til eksperter på tv2 så har jeg lidt tillid til dem. -hvertfald hvis alle deres såkladte eksperter ved lige så lidt om deres område som deres fitness ekspret gør! Jeg arbejder selv i fitness branchen og det hun fortæller det er direkte forkert! Det ved alle, for det er banale ting som hvilke muskelgrupper der arbejder under forskellige øvelser.så alle eksperter har ikke altid ret!

men jeg giver dig ret i at læse bøger er godt... det er slet ikke det jeg afviser!

Anmeld

22. juni 2011

DenHeldige

sbs78 skriver:

Jeg ville venet med at tage stilling til ferien til du har født. For når babyen først er her, vil dine følelser ændre sig RIGTIG meget. Da det er dit første barn, kan jeg sagtens forstå at du spør om hvordan det vil blive. For du kender jo ikke de følelser som du får  Man har rigtig mande forstillinger omkring hvordan tingene skal være når man har født, men det bliver sjælden sådan. Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at når du først har født, vil du ikke kunne tage fra din baby så lang tid  Jeg har selv 3 piger og har aldrig været væk fra dem i mere end max 2 døgn. Selvfølgelig er det stadig vigtig at have kæreste tid, når babyen er født. 

Anmeld

24. juni 2011

Mauser.

Hejsa (: .. 

Jeg forstår da godt at du gerne vil på kæreste ferie, og det er jo SUPER svært at skulle forholde sig til sin baby og følelserne til dit kommende barn når du endnu ikke har født .. 

- Men, jeg vil HELT SIKKERT sige søde at du slet ikke har lyst til at rejse væk fra baby på det tidspukt, og det vil komme helt naturligt når dit moder hjerte vil begynde at slå så snart du har født (; så tror jeg ikke at du tager nogen steder .. - En baby på den alder er en del af dig, baby er vandt til at hører din stemme og kan med et hundrede mærke at du er dens mor og vil uden tvivl føle sig meget efterladt og vil være meget ulykkelig og kan sagtens mærke at det ikke er "mor" der holder om det osv. 

- Ja uanset hvor gammel barnet er tror jeg at det er hårdt at rejse fra sit barn, men hvis du venter til barnet bliver ældre vil barnet have en forståelse af at du kommer altså tilbage, hvorimod barnet ikke har en ærlig chance for at vide om du kommer tilbage hvis du efterlader det har mormor eller farmor, og kan mærke at du ikke er tilstede og vil derfor blive meget ulykkelig  

-Vent med at bestille rejse til du har født søde, giv lige dig selv en chance for at blive mor inden du tager sådanne beslutninger.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.