Ditte_Marie skriver:
Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.
Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre 
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.
SÅ FORTÆL FORTÆL 
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid? 
Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede 
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.
Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.
du må se hvordan, du har med det når du har født, om du stadig har lyst til, at tage på ferie uden baby, og du skal også tænke på om du stadig ammer til den tid, og ønsker at afbryde dit ammeforløb. Jeg måtte selv afbryde mit ammeforløb, da jeg blev nød til at starte på job igen, da min datter var 3 måneder. Og jeg havde det elendigt med ikke at kunne amme hende mere, og følte mig virkelig som en ravne mor, da hun startede i dagpleje 3 månder gammel.
Men tingene kommer af sig selv, og du må se hvordan du har det til den tid.
parforholdet skal også plejes, men man kan starte i det små, med en overnatning på hotel eller kro, og stadig få en god dag ud af det.
men vendt med at bestille jeres ferie til du har født, måske har du slet ikke overskud til, at tage på ferie, og i kan altid komme afsted senere.
Min datter er selv hos sin far, hver anden weekend, og jeg havde det elendigt med at skulle aflevere hende de første gange, og når hun er på ferie hos ham i 14 dage af gangen, det var virkeligt svært.
vores forhold gik ikke i stykker, fordi vi ikke plejede det, men det viste sig, at vi bare ikke passede sammen, og jeg var træt af, at leve sammen med en som var dominerende, så jeg valgte, at flytte efter flere forsøg på at få, det til at fungere.
Føl efter i dig selv når du har født.