Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

Tulle28

Jeg synes det er lang tid at være væk fra dit barn, når h*n kun er 4-5 mdr. Og hvad hvis du stadig ammer på det tidspunkt?

Vi skal være væk 4 dage fra vores datter til sommer, men der er hun også 1½. Og det bliver forfærdeligt (og dejligt på samme tid)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Ditte_Marie skriver:

Men det er jo her at voksne mennesker skal kunne tænke sig om og beherske sig

Der er godt nok også mange gange jeg har måtte "bide mig selv i tungen" herinde, men vi er voksne mennesker og der kommer INTET godt ud af at skrive sådan.

Orrrrr tak!

Anmeld

17. juni 2011

Ditte_Marie skriver:

Nu ville det så være sådan - igen, at hvis du havde læst de ting jeg havde skrevet, så er vi i tvivl om længden på ferien.

Jeg går ikke lige nu op i resten af hvad der er skrevet i den hertråd, jeg læser emnet og svarer . Længere er den ikke

Anmeld

17. juni 2011

Ditte_Marie skriver:

"OMG. Håber det er en syg joke, tror du skulle have ventet med at blive gravid, til du var ældre, mere ansvarsbevidst og kunne sætte barnets behov først! Du er endda os ligeglad med hvad folk siger til dig, når de forklarer, at barnet har brug for MOR & FAR i den alder. . . Man må håbe dine forhåbentlige kommende moderfølelser træder mere i kræft når du har født. korser mig..."

Haha - kalder du det et svar på mit spørgsmål???!
Det der er jo ikke andet end at nedgøre mig og svine mig til og har INTET med mit spørgsmål at gøre.

Det er helt i orden at nogle bliver forargede - men jeg regner også med at folk er så voksne, at undlade at svare hvis de ikke har noget nyttigt at sige. For hvad skal jeg bruge dit indlæg til? Dét er en joke.

Ja, du har læst de første indlæg - men nu er der faktisk 10 sider med indlæg, så lad vær med at udtale dig om mig når du ikke engang har læst de ting jeg skriver.

Soooom sagt læser jeg emnet og svarer ! Slut færdig

Anmeld

17. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Som en anden skrev: Læs nogle bøger om små børn, deres udvikling og behov. Der er masser at tage af, og det er vigtigt, du forbereder dig grundigt. Når reaktionerne her er så voldsomme, er det jo netop fordi, dine planer/tanker virker så urealistiske og stik mod, hvad et lillebitte barn kan bære.

Jeg synes ikke, det er så vigtigt, hvordan du og din kæreste vil have det med adskillelsen. Det er dit barns reaktioner, der er vigtige, og som kommer i første række. Du kan skade dit barn ved så lang en adskillelse, og det er langt mere alvorligt end de "skader", jeres parforhold kan få, hvis I ikke sørger for at pleje det. Kærestetid, når man har et barn i den alder, er måske en tur i biografen - ikke en rejse til udlandet.

Når man taler om mødre, der - som du frygter - bliver alt for opslugte af barnet og pylrer for meget om det, er det ikke mødre til så små børn, der er tale om. Det er et faktum - og helt basal viden for de fleste - at så små børn SKAL sættes før alt andet og have deres primære kontaktperson lige "ved hånden" det første år. Der er jo også en grund til, at man har barselsorlov så længe - det er netop, fordi ens altoverskyggende opgave er at være MOR.

Skynd dig i boghandlen eller på biblioteket.

Anmeld

17. juni 2011

Frøken J.

Ditte_Marie skriver:

Jamen de er jo altid tæt knyttet til forældrene...
Det er vel bedst når de er så små og ikke rigtig bevidste om det.

Åh, den første tid er SÅ afgørende, og tro mig. Sådanne små er meget mere bevidste end du tror! Det er så vigtigt, at de er sammen med deres primære omsorgspersoner, ISÆR den første tid, for det betyder vildt meget for deres udvikling Jeg synes 10 dage er ALT for lang tid væk fra en baby

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

**Mor til Prinsesserne, Malou & Vanessa <3** skriver:

Soooom sagt læser jeg emnet og svarer ! Slut færdig

Så skal du jo nok ikke skrive at jeg ikke er villig til at høre på hvad andre har at sige til det..

Anmeld

17. juni 2011

Ditte_Marie skriver:

Så skal du jo nok ikke skrive at jeg ikke er villig til at høre på hvad andre har at sige til det..

Det er du så begyndt på efter der hvor jeg nåede at læse til. prøv evt at læse alle dine første svar til folk. uuups hva. men ja det er ikke mig som får dårlig somvittighed, go ferie til den tid .

Har sagt slut så nu det slut. Vil tage en hyggrtur i byrn med  min familie!

Anmeld

17. juni 2011

inpe

Ditte_Marie skriver:

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

du må se hvordan, du har med det når du har født, om du stadig har lyst til, at tage på ferie uden baby, og du skal også tænke på om du stadig ammer til den tid, og ønsker at afbryde dit ammeforløb. Jeg måtte selv afbryde mit ammeforløb, da jeg blev nød til at starte på job igen, da min datter var 3 måneder.  Og jeg havde det elendigt med ikke at kunne amme hende mere, og følte mig virkelig som en ravne mor, da hun startede i dagpleje 3 månder gammel.

Men tingene kommer af sig selv, og du må se hvordan du har det til den tid.

parforholdet skal også plejes, men man kan starte i det små, med en overnatning på hotel eller kro, og stadig få en god dag ud af det.

men vendt med at bestille jeres ferie til du har født, måske har du slet ikke overskud til, at tage på ferie, og i kan altid komme afsted senere.

Min datter er selv hos sin far, hver anden weekend, og jeg havde det elendigt med at skulle aflevere hende de første gange, og når hun er på ferie hos ham i 14 dage af gangen, det var virkeligt svært.

vores forhold gik ikke i stykker, fordi vi ikke plejede det, men det viste sig, at vi bare ikke passede sammen, og jeg var træt af, at leve sammen med en som var dominerende, så jeg valgte, at flytte efter flere forsøg på at få, det til at fungere.

Føl efter i dig selv når du har født.

Anmeld

17. juni 2011

miinimeal

jeg ville slet ikke have samvittighed til det, ærligt så syntes jeg det er svinerig ret ud sagt, et barn i den størrelse burde man slet ikke tage fra og slet ikke så længe!

lola (sundhedsplejesken) var i go morgen eller aften danmark, og snakkede om at et barn på 8 måneder burde man ikke engang tage fra i 3 dage,så et barn på 4-5 måneder burde man slet slet ikke tage fra så længe,

min mening(:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.