Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

morethanperfect

**Mor til Prinsesserne, Malou & Vanessa <3** skriver:

Jaa det gir jeg dig ret i, men kvinder er kvinder nogle gange, og når man lige hurtigt bliver taget af en hård vind af forargelse så trykker tasterne løs  Har dog selvf stadig sammen mening, men jo kunne siges pænere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

lilledittemor

Or hold dog op, du søgte svar og jeg kom med et, så stop det der! Det kan ikke komme bag på dig at nogle af os reagere lidt skrådt over det emne, men kommer alligevel med svar, for et kommende barns skyld, det er vores pligt her i DK, ellers skal andre nok søre for det.

Så du skal skam ikke fortælle mig at jeg skal blande mig uden om, bruger da tid på at svare dig, så kan du selv lade værd at oprette emner hvis du ikke vill høre forskellige svar

Og har læst dit emne og de første indlæg, emnet i sig selv er krav nok til at komme med et svar..

Go dag

"OMG. Håber det er en syg joke, tror du skulle have ventet med at blive gravid, til du var ældre, mere ansvarsbevidst og kunne sætte barnets behov først! Du er endda os ligeglad med hvad folk siger til dig, når de forklarer, at barnet har brug for MOR & FAR i den alder. . . Man må håbe dine forhåbentlige kommende moderfølelser træder mere i kræft når du har født. korser mig..."

Haha - kalder du det et svar på mit spørgsmål???!
Det der er jo ikke andet end at nedgøre mig og svine mig til og har INTET med mit spørgsmål at gøre.

Det er helt i orden at nogle bliver forargede - men jeg regner også med at folk er så voksne, at undlade at svare hvis de ikke har noget nyttigt at sige. For hvad skal jeg bruge dit indlæg til? Dét er en joke.

Ja, du har læst de første indlæg - men nu er der faktisk 10 sider med indlæg, så lad vær med at udtale dig om mig når du ikke engang har læst de ting jeg skriver.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Det har er MIN mening, alle har deres mening, og lov til at ydre sig, vi er vel på et debat forum?? Godt så..

Og jeg sidder ikke alene med den holdning, og vi snakker ikke en uge, 10 dage..

Go dag

Nu ville det så være sådan - igen, at hvis du havde læst de ting jeg havde skrevet, så er vi i tvivl om længden på ferien.

Anmeld

17. juni 2011

lilledittemor

Jaa det gir jeg dig ret i, men kvinder er kvinder nogle gange, og når man lige hurtigt bliver taget af en hård vind af forargelse så trykker tasterne løs  Har dog selvf stadig sammen mening, men jo kunne siges pænere.

Men det er jo her at voksne mennesker skal kunne tænke sig om og beherske sig

Der er godt nok også mange gange jeg har måtte "bide mig selv i tungen" herinde, men vi er voksne mennesker og der kommer INTET godt ud af at skrive sådan.

Anmeld

17. juni 2011

Rosa

Ditte_Marie skriver:

Tak for dit indlæg
Dét kan bruges - og vi vil overveje at tage babysitter med, eller at tage den "store" ferie inden baby kommer til verden

Rigtig god ide! Jeg ville have haft det fuldstændigt rædselsfuldt hvis jeg skulle have været væk fra baby så længe dengang, og selv i dag er 2-3 dage ikke afprøvet. Til gengæld overnatter han ofte en enkelt nat hos Mormor. 

Anmeld

17. juni 2011

maria_wlt

Ditte_Marie skriver:

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

Jeg har ikke læst hvad alle andre har skrevet, så det kan nemt være at det er skrevet før...

EN BABY PÅ 4-5 MDR ER SLET IKEK KLAR TIL AT UNDVÆRE MOR I 10 DAGE...

Så det ville jeg da på ingen måde overveje.. Mit barn er alt for vigtig end en rejse

Anmeld

17. juni 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

Nu har jeg ikke læste hele debatten igennem, men en baby må max være væk fra sine forældre, antal dage den er i år. det vil sige 1år 1 dag.  3 år tre dage.

10 dage er meget lang tid. Du skal nok regne med at babyen ikke kan genkende dig og vil afvise dig når du henter den igen. Tag babyen med eller bliv hjemme

Anmeld

17. juni 2011

lotte32

Jeg kunne aldrig rejse fra mine børn så længe, ikke engang nu hvor de er 13 og 7 år det bliver max til en weekendtur..

Intet kan beskrive den kærlighed man føler første gang man ser sit lille barn og den kærlighed vil med årene bare vokse sig større og stærkere..

Jeg kan godt følge dig i at det kan være svært at sætte sig ind i hvor meget sådan et lille væsen vil fylde i jeres verden men det finder i ud af, og jeg tror/håber at til den tid vil i overhovedet ikke engang overveje at tage afsted, heller ikke i kortere tid.. 

Og når din kæreste allerede nu udtrykker bekymring over at det vil være svært at være væk fra den lille, så syntes jeg virkelig at i skal overveje andre muligheder.. tage ferien nu, udskyde ferien til baby kan komme med, eller tage baby og evt. babysitter med 

Nej baby får ikke noget ud af at være på ferie i et andet land... og så alligevel, for den vil jo så sammen med jer, og det er altså det aller-aller vigtigste

Nu er du jo heller ikke så langt henne endnu, og jeg oplevede da selv at mine følelser for mine børn, voksede støt igennem graviditeten, i takt med at man mærkede mere og mere til dem man føler man kommer til at kende den lille allerede mens den ligger i maven

Når det er sagt vil jeg dog også sige at hvis i trods følelser og kærlighed til den lille stadig beslutter at i vil afsted, så overvej meget kraftigt om det ikke bare skal være max 1-2 dage.. for baby har brug for jer i den alder.. og så må i være kærester om aftenen når baby sover

Held og lykke med det hele

Lotte Ø.

Anmeld

17. juni 2011

JeNoVa

Ditte_Marie skriver:

Kæresten skal ikke afsted alene - så kan det være at det bare bliver en meget kort tur vi tager på..

Amning er noget jeg stopper med hurtigst muligt - sådan som jeg har det nu.

Vent ihvertfald med at bestille rejsen til sidste øjeblik. Dine følelser for dit kommende barn vil nok ændre sig i løbet af graviditeten, og måske skifter du mening.

Ærgeligt at du allerede har besluttet dig for at slutte amningen hurtigst muligt. Fordelene ved amning er så mange for både dig og dit barn, at det ville være synd at holde op, hvis du nu er i stand til at amme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.