Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

Lotte14

Ditte_Marie skriver:

Nu er det sådan at den kamp kun er der én gang om året, så vi kan ikke tage afsted før - desværre, for ellers havde vi gjort det.

Og vil ikke lade kæresten tage med en kammerat, da det er vores første ferie alene sammen

Så vidt jeg ved er kampprogrammet ikke lagt endnu?! Madrid er et af de bedste hold, så er sikker på at den kamp mod det hold som det lige præcis er at du og din kæreste gerne vil se også finder sted om et par år? Så jeg vil råde jer til at vente et år eller to og så kun være af sted en forlænget weekend?

Men jeg tror nu også at når du først får dit barn, så kunne du aldrig drømme om at tage væk fra det i 10 dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

piadas

Min datter 4 mdr. og 6 dage idag, og jeg ville ALDRIG kunne rejse væk fra hende, så lang tid. Nu er vi jo også forskellige og måske, som nogle af de andre også skriver, er det fordi du ikke har oplevet de følelser endnu, som det er at blive forælder.

Jeg tror, at når først du har født, finder du ud af, at du ikke har lyst til at være væk fra dit barn i så lang tid. Jeg har en veninde, som var i Australien i 3 uger lige inden hendes datter blev 1 år, og hun savnede hende hæsligt!

Min datter har jo samme alder lige nu, som jeres barn ca. vil have, når I planlægger at tage afsted. Min mand arbejder rigtig meget, og jeg kan se, at hvis hun bliver rigtig ked af det, er det kun mig, der dur, fordi hun er mest vant til mig - og jeg er slet ikke sippet med, at andre ikke må holde hende osv. - tvært imod forsøger jeg nemlig at undgå, at hun bliver et barn, der kun vil sin mor, hvis du forstår, hvad jeg mener.

Jeg synes, det ville være synd, hvis I bare "efterlader" hende hos din mor. Hun vil jo ikke være i stand til at forstå, hvor du er, når hun bliver ked af det. Det ville i hvert fald kræve, at du vænner hende til din mor lige så meget, som hun er vant til dig.

Hvad med amning forresten - planlægger du ikke at amme? Hvad nu hvis h*n ikke vil tage en flaske?

Håber I gør, det der er rigtigt for jer, men jeg ville ikke bestille billetter, før efter fødslen, så I ikke kommer til at stå med nogle dyre billetter, I har fortrudt, I har købt.

Ps. Hvis det er Real Madrid - FC Barcelona, I skal ned at se, ramler de sammen som minimum to gange om året, så der sker vel ikke noget ved at udskyde rejsen et år eller to?

Anmeld

21. juni 2011

lilledittemor

Charlotte89 skriver:

Så vidt jeg ved er kampprogrammet ikke lagt endnu?! Madrid er et af de bedste hold, så er sikker på at den kamp mod det hold som det lige præcis er at du og din kæreste gerne vil se også finder sted om et par år? Så jeg vil råde jer til at vente et år eller to og så kun være af sted en forlænget weekend?

Men jeg tror nu også at når du først får dit barn, så kunne du aldrig drømme om at tage væk fra det i 10 dage.

Det er Real Madrid mod Barcelona på Bernabeu stadion..
Den kamp spilles kun én gang om året i ca. april måned.

Vi ville have været afsted i dette forår, men fik vi desværre ikke råd til, da billetterne koster 7.000kr stk.

Jeg er ret sikker på at det bliver til at vi tager en forlænget weekend i Madrid.

Anmeld

21. juni 2011

Loa

Ditte_Marie skriver:

Tak for dit indlæg
Puha - du er en dårlig mor

Jeg synes at det er sejt - og at du også "tør" at sige det højt.
Jeg kan slet ikke se noget problem i den måde du har kørt det på

Vi skal helt sikkert afsted - men vi snakker om en forlænget weekend nu, i stedet for en uge eller ti dage

Lyder som en rigtig god idé

Vores datter er simpelthen så tillidsfuld og har ingen problemer med nye/fremmede mennesker, så kan simpelthen ikke tro det har skadet hende at blive passet tidligt.....

Anmeld

21. juni 2011

Bshizzle

Nu har jeg ikke læst alle siderne igennem im hva folk har skrevet..

Men.. Jeg ville heller ALDRIG forlade mit barn i en alder af kun 4 mdr i 10 dage!..
- og end da i et helt andet land.. og ikke liiiiige kunne komme inden for kort tid hvis der nu skete noget, eller hvis barnet bare ikke kan undvær forældrerne..!!

Undskyld.. men "drømme-fodbold-kampen" kan da ikke være vigtigere?
Om ikke andet.. ka din Mor som nu har givet penge til den kamp (mener jeg læste) ikke ta med på den ferie og bare bo på sit eget værelse og passe Babyen den tid kampen nu er???

Dette har vi gjort i familien hvis vi skulle noget.. så var svigermor/mor med på ferien og passede den lille nogle timer.
- ingen siger man skal hænge op af hende vel  

Anmeld

21. juni 2011

Lotte14

Loa skriver:

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive, uden at få 20 kvindemennesker på nakken.

Fint nok at i/de har det bedst med at være op ad jeres barn 24/7 fra den dag det bliver født, men derfor kan det godt være det fungere for andre, at gøre det anderledes.

Jeg er selv jordens dårligste mor, hvis man spørger herinde. Jeg har været væk i en nat da hun var 3 måneder, en nat da hun var 4 måneder og en nat da hun var 6 måneder..... Fy da føj, gud ved om mit barn nogensinde får en normal opvækst  

Ej jeg syntes det er overdrevet så over over OVER pylret nogen er med deres børn. Men man bestemmer jo heldigvis selv hvordan man er overfor sine børn.

Til TS, jeg tror det er rigtig svært at sætte sig ind i om du kan undvære jeres barn i 10 dage. Jeg tror det er lang tid. I kunne ikke gøre det til en forlænget weekend? 2-4 dage evt.? Uden kunne vide det, så tror jeg du får svært ved at undvære i hele 10 dage i hvert fald. Men gør hvad der føles rigtigt for jer.

Enig! Min søn har skam også "allerede" sovet ude.

MEN, der er forskel på om det er én nat eller en forlænget weekend (min mening )!

Anmeld

21. juni 2011

lilledittemor

piadas skriver:

Min datter 4 mdr. og 6 dage idag, og jeg ville ALDRIG kunne rejse væk fra hende, så lang tid. Nu er vi jo også forskellige og måske, som nogle af de andre også skriver, er det fordi du ikke har oplevet de følelser endnu, som det er at blive forælder.

Jeg tror, at når først du har født, finder du ud af, at du ikke har lyst til at være væk fra dit barn i så lang tid. Jeg har en veninde, som var i Australien i 3 uger lige inden hendes datter blev 1 år, og hun savnede hende hæsligt!

Min datter har jo samme alder lige nu, som jeres barn ca. vil have, når I planlægger at tage afsted. Min mand arbejder rigtig meget, og jeg kan se, at hvis hun bliver rigtig ked af det, er det kun mig, der dur, fordi hun er mest vant til mig - og jeg er slet ikke sippet med, at andre ikke må holde hende osv. - tvært imod forsøger jeg nemlig at undgå, at hun bliver et barn, der kun vil sin mor, hvis du forstår, hvad jeg mener.

Jeg synes, det ville være synd, hvis I bare "efterlader" hende hos din mor. Hun vil jo ikke være i stand til at forstå, hvor du er, når hun bliver ked af det. Det ville i hvert fald kræve, at du vænner hende til din mor lige så meget, som hun er vant til dig.

Hvad med amning forresten - planlægger du ikke at amme? Hvad nu hvis h*n ikke vil tage en flaske?

Håber I gør, det der er rigtigt for jer, men jeg ville ikke bestille billetter, før efter fødslen, så I ikke kommer til at stå med nogle dyre billetter, I har fortrudt, I har købt.

Ps. Hvis det er Real Madrid - FC Barcelona, I skal ned at se, ramler de sammen som minimum to gange om året, så der sker vel ikke noget ved at udskyde rejsen et år eller to?

Tak for at du deler dine erfaringer

Forstår godt det du siger med, at du prøver at hun ikke skal blive et "mor-barn"

Jeg havde tænkt at h*n selvfølgelig skal vænnes rigtig godt til min mor, og passes hos hende flere gang, i kortere tid, så min mor også kan lære baby's signaler osv.
Jeg "er gået med til" at amme det første stykke tid, men er ikke interesseret i det mere end højest nødvendigt..
Men hvis baby ikke vil tage flaske, så er der jo selvfølgelig ikke noget at gøre.

Det ER Real - Barca kampen men det SKAL være på Bernabeu, så kæresten er KÆMPE Real fan - og min mor har givet ham penge til han billet Og det er desværre kun den ene gang om året.

Anmeld

21. juni 2011

Lotte14

Ditte_Marie skriver:

Det er Real Madrid mod Barcelona på Bernabeu stadion..
Den kamp spilles kun én gang om året i ca. april måned.

Vi ville have været afsted i dette forår, men fik vi desværre ikke råd til, da billetterne koster 7.000kr stk.

Jeg er ret sikker på at det bliver til at vi tager en forlænget weekend i Madrid.

Præcis. 2 af verdens bedste hold, de kommer også til at spille imod hinanden år efter. og lur mig om de ikke kommer til det år efter igen igen og så videre nogle år frem. Så der er tid nok.

Undskyld mig, men hvis i allerede nu har så meget brug for en ferie alene uden barn, så burde i måske have ventet med at få et barn.

Anmeld

21. juni 2011

piadas

Ditte_Marie skriver:

Tak for at du deler dine erfaringer

Forstår godt det du siger med, at du prøver at hun ikke skal blive et "mor-barn"

Jeg havde tænkt at h*n selvfølgelig skal vænnes rigtig godt til min mor, og passes hos hende flere gang, i kortere tid, så min mor også kan lære baby's signaler osv.
Jeg "er gået med til" at amme det første stykke tid, men er ikke interesseret i det mere end højest nødvendigt..
Men hvis baby ikke vil tage flaske, så er der jo selvfølgelig ikke noget at gøre.

Det ER Real - Barca kampen men det SKAL være på Bernabeu, så kæresten er KÆMPE Real fan - og min mor har givet ham penge til han billet Og det er desværre kun den ene gang om året.

Jamen, kan rejsen så ikke bare udskydes 1 år? De mødes jo på Bernabeu mindst en gang hvert år!

Forøvrigt gad jeg godt med, men skulle nok sidde på udebanetribunen, hvis skal være på Bernabeu! Og så venter jeg lige til min datter er lidt ældre!

Anmeld

21. juni 2011

Mette+Mathias

Ditte_Marie skriver:

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

Jeg har ikke læste debatten igennem, men vil bare lige give min mening med.

Man rejser bare IKKE fra en 4-5 mdr gammel baby i 10 dage!! Jeg ville ikke engang lade barnet sove hos andre 1 nat, men det er der mange som vil, men 10 dage er fuldstændigt vanvittigt.

Desuden tror jeg også du vil komme til at savne babyen forfærdeligt, og ikke være i stand til at nyde turen.

Hvorfor ikke udskyde turen et par år, og så tage afsted en forlænget weekend?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.