ano14316 skriver:
ahh jeg sidder her og får herre dårlig samvittighed
jeg stoppede med at ryge d. 06-06-2010 men fortsatte med at fest ryge. d.v.s. røg nok max 2 gange om måneden de måneder det gik vildt for sig. og så kommer det jeg får dårlig samvittighed over. for i den måned jeg blev gravid, røg jeg meget mere.
først fordi jeg var på kursus (hvor jeg muligvis var gravid i den ene uge) og havde bare mega meget lyst til at ryge, så der røg jeg nok 4-5 dage ud af 14 dage. så holdte jeg housewarming, hvor jeg både drak og røg (altså jeg vidste stadig ikke jeg var gravid!!) og så testede jeg positiv i starten af februar, og fordi hele situationen var totalt kaos og jeg var sikker på at vi ikke skulle have det barn, så røg jeg enkelte smøger i de dage lige efter jeg havde testet positiv
. Gud hvor kan det egentlig irritere mig!
Nåhh men har så selvfølgelig ikke røget siden!
SKÅÅÅL
på det!
hmm hvorfor kan jeg ikke rette mit indlæg..
Nåhh glemte lige hvad min holdning egentlig er.. på trods af mine egne handlinger mener jeg at hvis man ikke er "klar" til at kvitte smøgerne, så er man ikke klar til at få børn.
Og jeg synes bare ikke "jeg havde tænkte mig at stoppe når jeg blev gravid, men kunne ikke" er en undskyldning, fordi hvis man planlægger at blive gravid, så synes jeg man bør stoppe, for ikke at stå i situationen og ikke kunne stoppe. Men også fordi at det stresser kroppen at stoppe med at ryge, og der er ingen grund tila t udsætte barnet for den stress faktor.
Men okay.. både min bror og jeg har også begge født med astmatisk bronkitis, som kan kædes direkte sammen med at vores mor røg under graviditeten.
Jeg mener at det sværeste ved at stoppe med at ryge er at tage beslutningen, og mene det overfor sig selv.
Og så er det faktisk ikke sværere at stoppe med at ryge, end at lade være med at tænde den næste smøg, det er jo den eneste cigerat man ikke skal ryge, herre gud, kan man ikke undvære den ene smøg..
Jeg
for alle rygere der forsøger at stoppe!
Og jeg håber at alle en dag vil opdage hvor let det faktisk er at stoppe med at ryge.