Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

Wimmie

Line&Liam&Milan skriver:

Jeg sætter skam slet ikke spørgsmålstegn ved debatten, nok nærmere spørgsmålstegn ved hvorfor det er nødvendigt at have den hver uge

Måske jeg bare er blevet for gammel, trist og sur til at være her Så er det godt jeg ikke kommer så tit mere

Hmmmm.... Du kommer her ikke så tit, men alligevel irriterer det dig at debatten bliver oprettet hver uge?

Jeg har været herinde i 3 mdr. og er endnu ikke stødt på denne debat - jo én ryger-debat, men ikke en "rygning og graviditet"-debat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

L-Mortil3

Wimmie skriver:

Hmmmm.... Du kommer her ikke så tit, men alligevel irriterer det dig at debatten bliver oprettet hver uge?

Jeg har været herinde i 3 mdr. og er endnu ikke stødt på denne debat - jo én ryger-debat, men ikke en "rygning og graviditet"-debat.

Åh ja, skal vi ikke bare takke af for idag

Er ikke i humør til unødige provokationer, så inden jeg føler hårene vender den helt forkerte vej, så må du vist have god aften, og så kan jeg vende tilbage til de huslige sysler.

Anmeld

12. juni 2011

ano14316

ahh jeg sidder her og får herre dårlig samvittighed

jeg stoppede med at ryge d. 06-06-2010 men fortsatte med at fest ryge. d.v.s. røg nok max 2 gange om måneden de måneder det gik vildt for sig. og så kommer det jeg får dårlig samvittighed over. for i den måned jeg blev gravid, røg jeg meget mere. 

først fordi jeg var på kursus (hvor jeg muligvis var gravid i den ene uge) og havde bare mega meget lyst til at ryge, så der røg jeg nok 4-5 dage ud af 14 dage. så holdte jeg housewarming, hvor jeg både drak og røg (altså jeg vidste stadig ikke jeg var gravid!!) og så testede jeg positiv i starten af februar, og fordi hele situationen var totalt kaos og jeg var sikker på at vi ikke skulle have det barn, så røg jeg enkelte smøger i de dage lige efter jeg havde testet positiv. Gud hvor kan det egentlig irritere mig!

Nåhh men har så selvfølgelig ikke røget siden!  SKÅÅÅL  på det!

Anmeld

12. juni 2011

Wimmie

Åh ja, skal vi ikke bare takke af for idag

Er ikke i humør til unødige provokationer, så inden jeg føler hårene vender den helt forkerte vej, så må du vist have god aften, og så kan jeg vende tilbage til de huslige sysler.

Forstår nu ikke hvorfor du mener at jeg provokerer - tror du misforstod mit indlæg - jeg forstår bare ikke sammenhængen og det var bare et spørgsmål med "glimt i øjet" (deraf smiley'en)

Men helt ok, du har jo givet udtryk for at du synes diskussionen er overflødig, så fortsat god aften

Anmeld

12. juni 2011

ano14316

ano14316 skriver:

ahh jeg sidder her og får herre dårlig samvittighed

jeg stoppede med at ryge d. 06-06-2010 men fortsatte med at fest ryge. d.v.s. røg nok max 2 gange om måneden de måneder det gik vildt for sig. og så kommer det jeg får dårlig samvittighed over. for i den måned jeg blev gravid, røg jeg meget mere. 

først fordi jeg var på kursus (hvor jeg muligvis var gravid i den ene uge) og havde bare mega meget lyst til at ryge, så der røg jeg nok 4-5 dage ud af 14 dage. så holdte jeg housewarming, hvor jeg både drak og røg (altså jeg vidste stadig ikke jeg var gravid!!) og så testede jeg positiv i starten af februar, og fordi hele situationen var totalt kaos og jeg var sikker på at vi ikke skulle have det barn, så røg jeg enkelte smøger i de dage lige efter jeg havde testet positiv. Gud hvor kan det egentlig irritere mig!

Nåhh men har så selvfølgelig ikke røget siden!  SKÅÅÅL  på det!

hmm hvorfor kan jeg ikke rette mit indlæg.. 

Nåhh glemte lige hvad min holdning egentlig er.. på trods af mine egne handlinger mener jeg at hvis man ikke er "klar" til at kvitte smøgerne, så er man ikke klar til at få børn. 

Og jeg synes bare ikke "jeg havde tænkte mig at stoppe når jeg blev gravid, men kunne ikke" er en undskyldning, fordi hvis man planlægger at blive gravid, så synes jeg man bør stoppe, for ikke at stå i situationen og ikke kunne stoppe. Men også fordi at det stresser kroppen at stoppe med at ryge, og der er ingen grund tila t udsætte barnet for den stress faktor.

Men okay.. både min bror og jeg har også begge født med astmatisk bronkitis, som kan kædes direkte sammen med at vores mor røg under graviditeten.

Jeg mener at det sværeste ved at stoppe med at ryge er at tage beslutningen, og mene det overfor sig selv.

Og så er det faktisk ikke sværere at stoppe med at ryge, end at lade være med at tænde den næste smøg, det er jo den eneste cigerat man ikke skal ryge, herre gud, kan man ikke undvære den ene smøg..

Jeg  for alle rygere der forsøger at stoppe! 
Og jeg håber at alle en dag vil opdage hvor let det faktisk er at stoppe med at ryge.  

Anmeld

13. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Line&Liam&Milan skriver:

Jeg har et behov for at udtrykke min frustration omkring den der headhunting attitude der bare bliver ved med at blive bragt op hver og hveranden dag...

Headhunting attitude?? Risikerer man at få job af at deltage i debatten?

Anmeld

13. juni 2011

Thalia

Jeg har aldrig røget. Jeg forsøgte dengang jeg var 17, men det var bare ligesom ikke mig.

Og ret hurtigt gik det op for mig hvor umådeligt usejt det er at ryge og så mistede det ligesom interessen.

Jeg ryger derfor ikke under graviditeter, og undgår generelt passiv rygning.

Anmeld

13. juni 2011

mulle7430

har røget under alle graviditeter og gør det stadig...

Anmeld

13. juni 2011

mulle7430

kiwilouise skriver:

jeg er 32 uger henne og har røget i hele min graviditet. jeg har også drukket en øl i ny og næ. det er mit valg og jeg vil ikke dømmes fordi jeg ikke lige er med på det sundhedstrip der kører lige nu   

var til jordemoder hvor jeg fik en lang liste ove hvad der er forbudt når man er gravid. jeg smed sedlen ud og nyder nu min graviditet istedet for at være bange for alt omkring mig.

sådan  

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

Stjernestøv skriver:

Rygning under graviditeten øger risikoen for:
Fertilitetsproblemer: Par, der ryger, har sværere ved at blive gravide. Rygning påvirker både ægløsning og sædkvalitet.
Spontan abort: Kvinder, der ryger, har større risiko for at abortere.
Misdannelser: Rygning under graviditeten øger risikoen for misdannelser hos fosteret, f.eks. læbe-ganespalte.
Dårlig moderkagefunktion: Det betyder, at dit fosters hjerte slår hurtigere, og fosteret får mindre ilt og næringsstoffer. Det giver lavere fødselsvægt. Risikoen for moderkageløsning og forliggende moderkage øges.
For tidlig fødsel: Rygning øger risikoen for for tidlig fødsel. Det øger barnets skrøbelighed og modtagelighed over for sygdom.
Lav fødselsvægt: Børn af rygere vejer mindre og har mindre organer end børn af ikke-rygere. Det øger barnets modtagelighed for sygdom.
Dødfødsel: Du øger din risiko for, at dit barn dør før, under eller efter fødslen, hvis du ryger under graviditeten.
Vuggedød: Hvis du ryger under graviditeten og efter fødslen øges risikoen for vuggedød.
Sygdom: Rygning under graviditeten og efter fødslen øger risikoen for kolik, adfærdsforstyrrelser, astma, allergi og andre sygdomme. Børn af rygere græder ofte mere.

Vil du virkelig udsætte dit barn for det??

Tænk engang, det er der nogle der vil...fordi deres afhænighed vinder over børnenes bedste-.... kan slet ikke forstå hvis man er et normalt begavet menneske at man kan udsætte sine børn for alle de risici..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.