Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

tazz

kiwilouise skriver:

den der var godt nok under bæltestedet  

jeg kunne aldrig drømme om at nedgøre nogen fordi de har valgt anerledes end mig. forstår ikke at du har samvittighed til det

I mine øjne er at ryge under graviditeten det samme som, at køre i bil uden at have spændt sine børn fast. Så jeg er enig med Eva.

Min mor bonker sig i hvert tilfælde i hovedet over sin manglende omtanke, hver gang jeg skal ind og opereres, fordi hun ikke gad stoppe mens hun ventede sig. Hvergang jeg får en ny positiv celleprøve, så ved hun, at det var hendes fejl at jeg skal under kniven og i sidste ende risikerer at det bliver alvorligt og livsfarligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Camillee

Jeg stoppede med at ryge den dag jeg testede positiv!

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

tazz skriver:

I mine øjne er at ryge under graviditeten det samme som, at køre i bil uden at have spændt sine børn fast. Så jeg er enig med Eva.

Min mor bonker sig i hvert tilfælde i hovedet over sin manglende omtanke, hver gang jeg skal ind og opereres, fordi hun ikke gad stoppe mens hun ventede sig. Hvergang jeg får en ny positiv celleprøve, så ved hun, at det var hendes fejl at jeg skal under kniven og i sidste ende risikerer at det bliver alvorligt og livsfarligt.

Åhh, det må også være hårdt for din mor at opleve...det hun må tænke er at dengang havde man slet ikke den viden som man har i dag...men de rygende gravide i dagens danmark endnu mere sørgelige...de har viden om risikofaktorer og alle muligheder for hjælp og støtte til at stoppe...for mig at se handler det om kvinder vægter egen afhængighed højere end barnets og det kan jeg virkelig ikke have andet end foragt over for...

Kram til dig og hvor er det trist at du skal leve med disse konsekvense af rygning, håber der er nogle gravide rygende kvinder der vil tage det ind du lever med og stoppe.

Anmeld

13. juni 2011

Wimmie

den der var godt nok under bæltestedet  

jeg kunne aldrig drømme om at nedgøre nogen fordi de har valgt anerledes end mig. forstår ikke at du har samvittighed til det

Så du ville ikke tænke dårligt om forældre der f.eks. smækker deres børn én på siden af hovedet på åben gade, giver dem alkohol i sutteflasken eller som tazz siger; køre bil uden at spænde børnene fast?

For at at se er rygning under graviditet lige så skadeligt for børn som ovenstående ting, og personligt er jeg ligeglad med hvem jeg "rammer" med min mening herinde - jeg tænker barnets tarv frem for moderens følelser.

Så jeg er helt enig med Eva

Anmeld

13. juni 2011

kiwilouise

tazz skriver:

jeg læste godt tidligere i tråden at du havde fået nogen sygdomme og lægerne mente at det måske var fordi din mor røg i graviditeten. der var en chance for det i hvert fald. det er jeg ked af at høre selvom der også kunne være andre grunde til at du har fået de sygdomme.

uanset hvor enig du er så kan jeg ikke se at jeg skulle være mindre begavet fordi jeg er afhængig.

jeg fik at vide på hospitalet at de så hellere at man røg sine cigaretter under graviditeten end at man gik og fik stress over at man ikke kunne stoppe og så til sidst miste barnet. 

Anmeld

13. juni 2011

kiwilouise

Wimmie skriver:

Så du ville ikke tænke dårligt om forældre der f.eks. smækker deres børn én på siden af hovedet på åben gade, giver dem alkohol i sutteflasken eller som tazz siger; køre bil uden at spænde børnene fast?

For at at se er rygning under graviditet lige så skadeligt for børn som ovenstående ting, og personligt er jeg ligeglad med hvem jeg "rammer" med min mening herinde - jeg tænker barnets tarv frem for moderens følelser.

Så jeg er helt enig med Eva

du kan da ikke sammenligne rygning med at tæske børn og hvad du ellers har skrevet  hvem er det nu der er mindre begavet  hehe

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

jeg læste godt tidligere i tråden at du havde fået nogen sygdomme og lægerne mente at det måske var fordi din mor røg i graviditeten. der var en chance for det i hvert fald. det er jeg ked af at høre selvom der også kunne være andre grunde til at du har fået de sygdomme.

uanset hvor enig du er så kan jeg ikke se at jeg skulle være mindre begavet fordi jeg er afhængig.

jeg fik at vide på hospitalet at de så hellere at man røg sine cigaretter under graviditeten end at man gik og fik stress over at man ikke kunne stoppe og så til sidst miste barnet. 

Kan du ikke give mig et link til bare en fagperson som udtaler at det er bedre at ryge end lade være...for mig at høre er det århundredets dårligste undskyldning for ikke at have nosser til at vægte barnets helbred frem for egen afhængighed.

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

du kan da ikke sammenligne rygning med at tæske børn og hvad du ellers har skrevet  hvem er det nu der er mindre begavet  hehe

Hvorfor kan man ikke det...du skader dit barn bevidst ved begge dele omend en røvfuld ikke er dødelig som rygning kan være.

Anmeld

13. juni 2011

Sof

Har stoppet ved positiv test hver gang 

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

kiwilouise skriver:

Her: http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/Graviditet_rygning/Rygning_graviditet_og_foedsel.pdf

og så lige taget fra siden 15:

MYTE:

Barnet bliver påvirket af morens

abstinenser

FAKTUM:

Mange tror, at abstinenser i forbindelse

med rygestop påvirker barnet negativt. Der findes

ikke nogen dokumentation for, at dette er tilfældet.

Der er derimod klare beviser for, at rygning i

graviditeten er skadeligt for barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.