Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

KamillaT

kiwilouise skriver:

jeg er 32 uger henne og har røget i hele min graviditet. jeg har også drukket en øl i ny og næ. det er mit valg og jeg vil ikke dømmes fordi jeg ikke lige er med på det sundhedstrip der kører lige nu   

var til jordemoder hvor jeg fik en lang liste ove hvad der er forbudt når man er gravid. jeg smed sedlen ud og nyder nu min graviditet istedet for at være bange for alt omkring mig.

jeg gjorde det samme

er ryger, og ind imellem røg jeg måske nok flere smøger end da jeg ikke var gravid, fordi jeg kedede mig

min jm sagde igen og igen og IGEn dit barn er lille, dit barn følger ikke udviklingen, MEN hun fejlede INTET og havde en rigtig fin vægt.

Og jeg gider heller punkes har sgu hørt for meget på sådan noget og i grunden, hvorfor hakke ned på andre... jeg hakker heller ikke på dem der har andre mindst ligeså skadelige laster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
kiwilouise skriver:

jeg vil ikke dømmes fordi jeg ikke lige er med på det sundhedstrip der kører lige nu   

var til jordemoder hvor jeg fik en lang liste ove hvad der er forbudt når man er gravid. jeg smed sedlen ud og nyder nu min graviditet istedet for at være bange for alt omkring mig.

Det "sundhedstrip" kørte også, da jeg ventede mit ældste barn for 18 år siden - så "lige nu"? Alt er selvfølgelig relativt

I øvrigt synes jeg ikke, det handler om at være bange, men om at tage ansvar - som minimum ved at erkende, at man faktisk foretager sig noget, der er skadeligt for fosteret, og så træffe sit valg ud fra det.

Anmeld

12. juni 2011

Wimmie

Jeg har bare aldrig helt forstået "jeg røg under graviditeten og mit barn har det fint"-argumentet. Bare fordi barnet ikke har nogle synlige misdannelser kan det sagtens have taget skade på måder der kan vise sig senere; astma, bronkitis, koncentrationsbesvær og generelt dårligt immunforsvar.

Og ja, folk skal vel have lov til at tage de valg de vil, men jeg har min mening om de der ryger, drikker og tager stoffer mens de er gravide. Og efter min mening (og ja, jeg er klar til at tage imod de slag jeg sikkert får nu), så burde man ikke kunne komme i fertilitetsbehandling hvis man gør nogle af ovenstående ting og man ikke stopper inden.

Anmeld

12. juni 2011

L.J.L

Wimmie skriver:

Jeg har bare aldrig helt forstået "jeg røg under graviditeten og mit barn har det fint"-argumentet. Bare fordi barnet ikke har nogle synlige misdannelser kan det sagtens have taget skade på måder der kan vise sig senere; astma, bronkitis, koncentrationsbesvær og generelt dårligt immunforsvar.

Og ja, folk skal vel have lov til at tage de valg de vil, men jeg har min mening om de der ryger, drikker og tager stoffer mens de er gravide. Og efter min mening (og ja, jeg er klar til at tage imod de slag jeg sikkert får nu), så burde man ikke kunne komme i fertilitetsbehandling hvis man gør nogle af ovenstående ting og man ikke stopper inden.

Enig!

Anmeld

12. juni 2011

SSL

Wimmie skriver:

Jeg er faktisk ret enig, men det er jo en helt anden snak - for så kan man sige, skal stærkt overvægtige så have lov?! Det er jo egentlig det samme.. Men en anden snak.. Men jeg kan godt følge dig

Anmeld

12. juni 2011

L.J.L

SSL skriver:

Jeg er faktisk ret enig, men det er jo en helt anden snak - for så kan man sige, skal stærkt overvægtige så have lov?! Det er jo egentlig det samme.. Men en anden snak.. Men jeg kan godt følge dig

Men barnet tager jo ikke skade af at mor er overvægtig under graviditeten på samme måde som hvis man ryger, drikker, tager stoffer?

Anmeld

12. juni 2011

Wimmie

Nej, stærkt overvægtige får ikke lov at komme i fertilitetsbehandling - man skal have et BMI under et vis krav først (i hvert fald ved det offentlige - ved ikke om det er anderledes i privaten uden henvisning fra egen læge)

Anmeld

12. juni 2011

L-Mortil3

Jubiiii lad os endelig tærske langhalm på DEN debat........................

............ IGEN!

Anmeld

12. juni 2011

Wimmie

Line&Liam&Milan skriver:

Jubiiii lad os endelig tærske langhalm på DEN debat........................

............ IGEN!

Hvem tvinger dig?

Der kommer jo altså hele tiden nye herinde på Baby, hvorfor skal vi ikke have lov til at tage den diskussion også bare fordi folk der har været herinde længere allerede har taget den?

Anmeld

12. juni 2011

SSL

Lauritz skriver:

Men barnet tager jo ikke skade af at mor er overvægtig under graviditeten på samme måde som hvis man ryger, drikker, tager stoffer?

Nej, men det var udfra at en anden skrev omkring fertillitetsbeh., og det er jo samme problem.. Hvis man er overvægtig kan det hæmme en graviditet og hvis man ryger.. Det var mere sådan jeg tænker Men det vil jeg slet ikke tage stilling til, for det er jo meget kompleks og meget individuelt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.