I bund og grund er jeg egentlig ligeglad med hvad folk gør, bare det ikke går ud over mig og mine.
Men lige med rygning må jeg indrømme, at jeg ikke forstår at man ikke kan slippe cigaretterne mens man er gravid (og gerne før, da det jo sidder i kroppen længe).
Der er i dag så mange undersøgelser som viser, at rygning under graviditeten kan give skader på længere sigt.
Alle rygere burde lytte til deres fosters hjertelyd, mens de ryger, så de kan høre hvor belastet det bliver.
I dag ved man jo også at rygning under graviditeten kan skade barnets evne til at få børn, og vil man virkelig udsætte sit eget barn for det? Der er så utrolig mange i dag, der har svært ved at få børn, og for mange skyldes det højst sandsynligt at mor røg under graviditeten, plus alle de andre kemikalier vores mødre blev udsat for dengang. Men da vidste de ikke bedre, og det gør vi trods alt i dag.
Jeg vil ikke lyde hellig, jeg har / gør sikkert også nogle ting som folk undrer sig over, og jeg kan også finde på at ryge, hvis vi er til fest, men jeg stoppede, da vi gik i gang med PB, og rørte hverken cigaretter, alkohol, parfume osv. i et stykke tid før og efter.
Anmeld