Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

NinaNymannMadsen

stopped med at ryge for 5 år siden. kunne ikk tåle det fant jeg ud af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

channie-g

kiwilouise skriver:

jeg er 32 uger henne og har røget i hele min graviditet. jeg har også drukket en øl i ny og næ. det er mit valg og jeg vil ikke dømmes fordi jeg ikke lige er med på det sundhedstrip der kører lige nu   

var til jordemoder hvor jeg fik en lang liste ove hvad der er forbudt når man er gravid. jeg smed sedlen ud og nyder nu min graviditet istedet for at være bange for alt omkring mig.

Anmeld

12. juni 2011

channie-g

Baby-støv skriver:

Helt enig.....

TS:

Blander mig ikk i hva andre gør og ser ikk ned på dem, hvis de ryger. Det gør dem ikk til et dårligere menneske.

Anmeld

12. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvad er dit forhold til rygning og graviditet?

Jeg har aldrig røget mens jeg var gravid og i de første måneder efter.
Så jeg er altid holdt op, så snart jeg blev gravid.

Min holdning er, at man ikke bør ryge når man er gravid, men jeg slår ikke nogen oven i hovedet fordi de gør...det må være op til folks egen samvittighed og evne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. juni 2011

channie-g

jeg er selv ryger og er pisse træt a at få mine øre tudet fuld med at det er for dårligt og jeg er for dum og jeg ved ikke hvad... kender godt risikonen ved det... jeg har forsøgt at stoppe men det er simpelthen for svært... synes folk skal stoppe med at blande sig i andres graviditet, hvis det kun er for at rette på dem... der er også rigtig meget forskel på hvordan og hvor meget man ryger eller drikker for den sags skyld...

Anmeld

12. juni 2011

TineA

Ååååh nej!! Please ikke flere ryge-debatter. Jeg orker det ikke igen det går ALTID over gevind!!

Anmeld

12. juni 2011

Angelspot

Jeg har aldrig røget, og kan slet ikke forstå de mødre, som gerne lader deres spædbørn gå igennem den nikotinafvænning de selv synes er for svær

Har selv røget i 13 år, men har nu været ikke ryger i 3 år. Har lige fået en søn for knap 4 mdr siden og vil ALDRIG tillade at han blev udsat for passiv rygning. Er officielt nu blevet en af de skide irriterende ikke rygere, som jeg ikke kunne fordrage, da jeg var ryger. Men hul i det, jeg tænker på mit barn, hvilket indebærer at hans onkel og morfar må komme hos os og besøge ham, da jeg ikke vil have min søn hjem i deres tilrøgede hjem. BOM!

Anmeld

12. juni 2011

Nessie

I bund og grund er jeg egentlig ligeglad med hvad folk gør, bare det ikke går ud over mig og mine.

Men lige med rygning må jeg indrømme, at jeg ikke forstår at man ikke kan slippe cigaretterne mens man er gravid (og gerne før, da det jo sidder i kroppen længe).

Der er i dag så mange undersøgelser som viser, at rygning under graviditeten kan give skader på længere sigt.
Alle rygere burde lytte til deres fosters hjertelyd, mens de ryger, så de kan høre hvor belastet det bliver.

I dag ved man jo også at rygning under graviditeten kan skade barnets evne til at få børn, og vil man virkelig udsætte sit eget barn for det? Der er så utrolig mange i dag, der har svært ved at få børn, og for mange skyldes det højst sandsynligt at mor røg under graviditeten, plus alle de andre kemikalier vores mødre blev udsat for dengang. Men da vidste de ikke bedre, og det gør vi trods alt i dag.

Jeg vil ikke lyde hellig, jeg har / gør sikkert også nogle ting som folk undrer sig over, og jeg kan også finde på at ryge, hvis vi er til fest, men jeg stoppede, da vi gik i gang med PB, og rørte hverken cigaretter, alkohol, parfume osv. i et stykke tid før og efter.

Anmeld

12. juni 2011

millesofie

xryger, stoppede da jeg var 20 år (altså for 6 år siden)

jeg fik en lillebror som ikke kunne tåle røg, så jeg satte mig lige ind i hvad det betød  og det synes jeg var en hård omgang

men holdte op, fordi det gik op for mig HVOR skadeligt det er

har aldrig røget siden og kommer heller aldrig til det og da SLET ikke under graviditet eller amme perioden

jeg er typen der går væk fra folk der ryger og især hvis mine børn er med...

Anmeld

12. juni 2011

Fenja09

Jeg har røget i mange år efterhånden og meningen har bestemt også været at jeg skulle stoppe da jeg blev gravid - det kan jeg så ikke, så istedet har jeg skåret kraftigt ned og prøver stadig at ryge mindre.

Jeg kender alle risicierne ved rygning - og kunne jeg stoppe så gjorde jeg det. Vi (kæresten ryger også) ryger kun udenfor og aldrig i bilen. Vi er begge indstillet på, at forsøge rygestop igen og igen indtil det en dag lykkedes.

Når det er sagt, så har jeg valgt at nyde min graviditet istedet for at gå og være evig bekymret og ked af ikke at kunne stoppe - derudover er der så ting jeg ikke gør, som andre gravide vælger at gøre, som også er et NO GO.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.