Jeg må sige, at jeg synes, det er voldsomt egoistisk at fortsætte med at ryge under en graviditet samt at ryge i lokaler, hvor børn opholder sig. Det er bevist, at der er stor sandsynlighed for, at det kan være skadeligt for barnet, så selvom man så siger....jeg røg og jeg fik alligevel et "normalt" barn, så kan der vise sig konsekenser for barnet senere i livet i form af lungeproblemer, astma, indlæringsvanskeligheder. Så nej jeg fatter ikke at nogle kan få sig til at gamble med deres barns liv på den måde. Jeg ved, det lyder hårdt, men det er min helt klare mening.
Jeg selv må afstå fra at spise rigtig mange almindelige madvarer lang tid inden planlagt graviditet og under hele graviditeten, da mit kommende/ufødte barn ikke vil udvikle sig normalt, hvis mit indtag af protein er for højt. Så jeg vejer ALT med protein i af og lever faktisk næsten 100 procent som vegetar og spiser i det hele taget meget restriktivt. Det er hårdt, men jeg har intet valg, så jeg SKAL bare gennemføre det, hvis jeg ønsker et normaltfungerende barn. Jeg har heldigvis set, at det er muligt, da vi har en fantastisk datter på snart to. Min medfødte sygdom hedder PKU (følingssyge), og det er bl.a. den alle spædbørn testes for ved hæleprøven et par dage efter fødslen.
Anmeld