Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

CiSo

Jeg ryger ikke, det vil jeg ikke udsætte mine børn for.. Ikke kun mens de ligger i maven men også ellers, og det er ikke kun pga de skadelig stoffer der i o.s.v. 

Men også fordi, som barn til en ryger forældre medfølger der en masse bekymringer når man bliver ældre.. Min mor ryger, og jeg er så bange for jeg snart skal miste hende og for hver gang jeg er sammen med hende syntes jeg hun hoster mere og mere, og ville sådan ønske hun ville stoppe. Og de bekymringer vil jeg ikke give mine børn.. Men selvfølgelig er det også pga det er rigtig usundt og skadeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

SSL

ano14316 skriver:

Jeg vil gerne have lov til at   og 

For jeg er så enig, ingen fortjener skulderklap for at fortsætte med at ryge under en graviditet!

Tilgengæld dem der forsøger at stoppe, dem der trapper ned og dem der gør havd de kan og bliver ved med at prøve de fortjener

Til dem der læner sig tilbage og synes det er "for svært" 

Altså hvis man er gravid i 40 uger og ryger 10 smøger om dagen så har man 2800 forsøg til at stoppe med at ryge! for hver cigerat man ikke ryger er der en gang 

Så her har man jo muligheden for 2800 klap på skulderen!!! 

og bliv ved med at sige til dig selv: Det er jo ikke sværere end at lade være med at tænde den næste smøg.. 
og når trangen så melder sin ankomst, så må man altså godt blive sur på sig selv og sige "helt ærligt jeg skal sq da ikke være underlagt en eller anden skide tobaks industri, de kan da rande mig i *øven, gu vil jeg røv tænde den cigaret!" 

Jeg synes bare det er primitivt at man giver thumps up for at ryge under en graviditet, ret ubegavet.. men du har ret, flot at folk prøver at holde op, men bare ikke flot nok! Undskyld, jeg ved det lyder barskt.. Jeg synes det er skide primitivt at ryge under graviditeter..

Jeg synes det er flot når folk stopper, og så fortjener man  he he, men at man prøver og ikke kan er bare ikke 'god nok' i mine øre, i forhold til hvor skadeligt det er..

Jeg har aldrig mødt en, været veninder med én der ikke er stoppet, så det er så underligt i min verden.. Men det er nok fordi det er så uvant, fordi det er så naturligt at det ikke hænger sammen nogen steder.. Og så bliver jeg bare stødt af at folk synes det er  at ryge..

Anmeld

15. juni 2011

ano14316

SSL skriver:

Jeg synes bare det er primitivt at man giver thumps up for at ryge under en graviditet, ret ubegavet.. men du har ret, flot at folk prøver at holde op, men bare ikke flot nok! Undskyld, jeg ved det lyder barskt.. Jeg synes det er skide primitivt at ryge under graviditeter..

Jeg synes det er flot når folk stopper, og så fortjener man  he he, men at man prøver og ikke kan er bare ikke 'god nok' i mine øre, i forhold til hvor skadeligt det er..

Jeg har aldrig mødt en, været veninder med én der ikke er stoppet, så det er så underligt i min verden.. Men det er nok fordi det er så uvant, fordi det er så naturligt at det ikke hænger sammen nogen steder.. Og så bliver jeg bare stødt af at folk synes det er  at ryge..

Jeg vil give dig ret, men i en debat som denne, vil jeg rigtig gerne motivere nogen af dem der stadig ryger, til at stoppe.. derfor jeg skriver mine indlæg som jeg gør i denne forbindelse.. 

Anmeld

15. juni 2011

SSL

ano14316 skriver:

Jeg vil give dig ret, men i en debat som denne, vil jeg rigtig gerne motivere nogen af dem der stadig ryger, til at stoppe.. derfor jeg skriver mine indlæg som jeg gør i denne forbindelse.. 

Ja, det er da også den bedste motivation!!

Anmeld

7. marts 2012

Isaac's mor

Jeg er i uge 27 og ryger desværre stadig..

Har aldrig synes det har været fedt, men det simpelthen for svært at stoppe, men er da trappet ned til 5-10 om dagen (Hvor jegg røg 20-30 før og har gjort i omk. 7 år)..

Synes faktisk det vigtigere jeg har det godt og er glad under min graviditet, og ikke stresset og sur..
Tilgengæld har jeg så kvittet "alt andet" som parfume, hårfarvning, make up (med parabener), shampoo (med parfume og parabener) også spiser jeg sundt, tager piller osv..

Så jeg kan lige "leve med det"... Men synes helt klar ikk rygning og graviditet er en god kombi må jeg ærligt indrømme, så hvis man kan stoppe uden af blive et monster, så gørrrrr det!

Anmeld

7. marts 2012

L&V

Syntes det er frygtelig når gravide ryger bliver harm over det

Anmeld

7. marts 2012

Linea

Jeg må sige, at jeg synes, det er voldsomt egoistisk at fortsætte med at ryge under en graviditet samt at ryge i lokaler, hvor børn opholder sig. Det er bevist, at der er stor sandsynlighed for, at det kan være skadeligt for barnet, så selvom man så siger....jeg røg og jeg fik alligevel et "normalt" barn, så kan der vise sig konsekenser for barnet senere i livet i form af lungeproblemer, astma, indlæringsvanskeligheder. Så nej jeg fatter ikke at nogle kan få sig  til at gamble med deres barns liv på den måde. Jeg ved, det lyder hårdt, men det er min helt klare mening.

Jeg selv må afstå fra at spise rigtig mange almindelige madvarer lang tid inden planlagt graviditet og under hele graviditeten, da mit kommende/ufødte barn ikke vil udvikle sig normalt, hvis mit indtag af protein er for højt. Så jeg vejer ALT med protein i af og lever faktisk næsten 100 procent som vegetar og spiser i det hele taget meget restriktivt. Det er hårdt, men jeg har intet valg, så jeg SKAL bare gennemføre det, hvis jeg ønsker et normaltfungerende barn. Jeg har heldigvis set, at det er muligt, da vi har en fantastisk datter på snart to. Min medfødte sygdom hedder PKU (følingssyge), og det er bl.a. den alle spædbørn testes for ved hæleprøven et par dage efter fødslen.

Anmeld

7. marts 2012

morethanperfect

Begge gange er jeg stoppet forholdsvis tidligt i mine graviditeter ..

Første gang omkring uge 6 , og 2 gang omkring uge 8 ..

Anmeld

7. marts 2012

AnonymMor

Jeg stoppede med at ryge da vi gik i gang med baby projekt for halv andetsår siden og er bare så glad for jeg gjorde det!! Det var spild af penge og skadeligtfår både mig og mine med mennesker !! Og da vi besluttede vi ville igang med babyprojekt tænkte jeg " jeg skal alligevel stoppe når jeg blirgravid, så hvorfor ikke bare stoppe NU !! Og siden da har jeg ikke røget :-) 

Nu er jeg endelig gravid og kan kun sige at jeg virkelig er glad for jeg ikke ryger mere!! Derudover holder jeg mig også fra alt make up , parfume, hårfarve, alkohol og bruger KUN neutral sæbe til både krop , hår , hænder osv :-) 

Jeg kan heller ikke lade være med at blive en smule harm når jeg ser gravide ryge eller drikke :-( men jeg vil ikkedrømme nogen overhoved da det er folks eget valg !! Jeg er bare glad for mit valg :-) 

Anmeld

7. marts 2012

TeamRocket

Jeg har røget. Men er stoppet, vi har altid boet 100% røgfrit. Og jeg bliver dybt forarget når jeg ser en gravid med en smøg- i min verden kunne de ligeså godt gå med en bajer i hånden. Vi besøger ikke folk der ryger. Jeg kan slet ikke forstå nogle har samvittighed til at ryge når de er gravide eller inden for hvor børnene er, når man ved hvor meget passiv rygning skader. Det sætter sig jo i alt det røg der, og også på børnenes legesager, tøj og hud! Ad ad ad! Jeg har droppet en veninde fordi hun konstant røg sin lille datter ind i hovedet og jeg kunne slet ikke holde ud at se på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.