Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Talbutikken

nielsen80 skriver:

Hahaha det skal du ikke. Kender det alt for godt, man kommer til at læse lidt for hurtigt. Ligesom man engang imellem er lidt for hurtig på tasterne......Havde jeg skrevet hvad du troede, havde du alt mulig grund til at råbe

tak kom af med lidt gas og dejligt du er så overbærende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

maria_wlt

kiwilouise skriver:

jeg vil også gerne indrømme at jeg efter den her debat vil prøve at få noget hjælp med at holde op. ikke fordi folk kommer med nogen mærkelige kommentarer men at jeg godt kan se at det vil da helt sikkert være det bedste for bebsen.

Det kan nemt la sig gøre. Bare du er 100 procent besluttet, og virkelig tror på at du gør noget godt. Husk at du ikke kun gør noget godt for den bebs du går rundt med, men også alle andre i din familie.

Du passer på deres mor

Anmeld

13. juni 2011

Vinker

Jeg synes det er uansvarligt at ryge mens man er gravid og også at ryge indenfor hvis man har børn.

Jeg har aldrig selv røget så min mening er nok typisk for en ikke ryger!

Anmeld

13. juni 2011

Wimmie

nielsen80 skriver:

Det er jeg glad for Ville helst ikke fremstå som en der mente, at nogle var bedre mødre end andre på baggrund af røg. Tror måske bare det er en brandfarlig debat, hvor man hurtigt kan misforstå hinanden, netop fordi linjerne er trukket så hårdt op.

Jeg tror bestemt heller ikke at man bliver en dårlig mor fordi man ryger (tror jeg faktisk ikke at nogen herinde gør), men jeg synes man som gravid tager nogle seriøst forkerte valg i at gøre det. Min mor røg under begge sine graviditeter, og hun har da været en skøn mor at have, men jeg er ked af at hun røg under graviditeterne og jeg synes det er at svigte sit barns helbred (og sit eget).

Jeg vil aldrig bebrejde hende noget nu, hun kan jo ikke ændre fortiden alligevel, men jeg vil til enhver tid stå ved min holdning overfor folk der i dag har den holdning at deres egne vaner kommer før barnets. Vi lever i et så oplyst samfund at der IMO ingen undskyldninger er som man måske kan sige at der var for 20+ år siden.

Anmeld

13. juni 2011

ano14316

Talbutikken skriver:

Hmm rygning har intet med forældreevne at gøre... der er sgu mange derude der ikke er klar til at få børn eller burde have børn som ikke ryger.

Nej rygning har som sådan ikke noget med forældre evne at gøre, men at vælge at stoppe med at ryge har en stor del med ansvar at gøre. Og ved at fortsætte med at ryge, udsætte man bevidst sit barn for unødig fare, og det mener jeg er mangel på ansvar.
Og hvis man ikke kan tage det ansvar, som på ingen måde er et dilemma, så mener jeg bare at man nok ikke er helt klar til at tage ansvar for barnet.  

Og så vil jeg da lige sige at jeg tror det er en bevidst fejltolkning og oversætte det jeg skriver til at man er klar til at få børn fordi man er ikke ryger. 

Anmeld

13. juni 2011

tazz

Eva. skriver:

Åhh, det må også være hårdt for din mor at opleve...det hun må tænke er at dengang havde man slet ikke den viden som man har i dag...men de rygende gravide i dagens danmark endnu mere sørgelige...de har viden om risikofaktorer og alle muligheder for hjælp og støtte til at stoppe...for mig at se handler det om kvinder vægter egen afhængighed højere end barnets og det kan jeg virkelig ikke have andet end foragt over for...

Kram til dig og hvor er det trist at du skal leve med disse konsekvense af rygning, håber der er nogle gravide rygende kvinder der vil tage det ind du lever med og stoppe.

Min mormor var så også ret hård ved hende over det, så det hjalp heller ikke på samvittigheden

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

tazz skriver:

Min mormor var så også ret hård ved hende over det, så det hjalp heller ikke på samvittigheden

Åhh..nej det kan jeg så godt forstå.

Men der er jo heldigvis sket et stort skred på det område...når jegs er billeder fra besøgsstuen på hospitalet da jeg blev født, så blev der da røget der...og da jeg fik min søn for 14 år siden der var der også en opholdstue hvor der blev røget OG taget børn med ind...men heldigvis bliver vi klogere, men det hjælper jo ikke meget hvis ikke man lytter til det..

Anmeld

13. juni 2011

Talbutikken

Nej rygning har som sådan ikke noget med forældre evne at gøre, men at vælge at stoppe med at ryge har en stor del med ansvar at gøre. Og ved at fortsætte med at ryge, udsætte man bevidst sit barn for unødig fare, og det mener jeg er mangel på ansvar.
Og hvis man ikke kan tage det ansvar, som på ingen måde er et dilemma, så mener jeg bare at man nok ikke er helt klar til at tage ansvar for barnet.  

Og så vil jeg da lige sige at jeg tror det er en bevidst fejltolkning og oversætte det jeg skriver til at man er klar til at få børn fordi man er ikke ryger. 

Nu er det jo rygning debatten handler om og ja så bliver det jo sat op imod ikke ryger.. Men oki, jeg ved godt jeg er stemplet som en dårlig mor fordi jeg ryger.. Men hva, jeg ved at jeg er den bedste mor mine børn kunne ønske sig.. Så jeg giver faktisk helvede i hvad andre mener om min rygning. Jeg peger heller ikke finger af dem der går til fester jævnligt og drikker sig fulde, spiser junkt food tit og tæt, som er overvægtige eller sminkedukker som fylder deres ansigt med makeup.. Rygning kan så sidesættes med misbrug.. Men hva vi har alle dårlige vaner og er alle fantastisk mødre for lige netop vores unger

Anmeld

13. juni 2011

nilletøz

Jeg er ryger, og røg også under min graviditet..

Jeg står ved at jeg er ryger, og har altid gjort det...

Anmeld

13. juni 2011

Dansker i England

Da jeg var gravid med min datter stoppede jeg de første 3 mdr og begyndte så igen og røg lige så meget som inden, jeg blev gravid (ca 20 om dagen).

Denne gang er jeg ikke 100% stoppet, men har nogle dage, jeg ikke ryger overhovedet og andre dage ryger jeg måske 2 (har ikke røget mere end to på en dag, siden jeg fandt ud af, at jeg er gravid), og jeg håber, at jeg vil stoppe helt, men jeg har fundet ud af, at intet godt kommer ud af forbyde det (spiste al for megen chokolade sidste gang, og det vil jeg helst undvære denne gang)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.