Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

morbibi

tazz skriver:

Jeg har aldrig røget, og kan slet ikke forstå de mødre, som gerne lader deres spædbørn gå igennem den nikotinafvænning de selv synes er for svær

Selv er jeg født med ondartede celler, som formentlig stammer fra at min mor røg under graviditeten, og min søster er kraftig allergiker, hvilket lægerne også mener kommer fra røg under graviditeten...... I disse oplyste tider, så selv at vælge at skade sit barn, det er mig uforståeligt

Mener du alvorligt, at lægerne mener, at du har ondartede celler og din søster er allergiker, pga jeres mors rygning under graviditet.....!?
Hvad så med de børn der fejler det samme, hvis mor IKKE har røget? Hvor stammer det så fra. Undskyld, men jeg synes det er lidt naivt.

Jeg er selv ikke-ryger og kender flere rygende gravide kvinder, som har født de mest velskabte og store børn. At de "kloge" så mener, rygning er så skide usundt, det er deres holdning. Men først den dag, hvor ALLE der ryger dør af det, så tror jeg på det. Når jeg ser en på 90 år ryge og stadig have det godt, så smiler jeg. Min farfar døde af det de kalder ryger-lunger og manden har aldrig røget en ærlig smøg i sit liv...........!

Undskyld mit sure opstød, men en smøg i ny og næ skader vel lige så lidt, som et glas i ny og næ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

L&V

morbibi skriver:

Mener du alvorligt, at lægerne mener, at du har ondartede celler og din søster er allergiker, pga jeres mors rygning under graviditet.....!?
Hvad så med de børn der fejler det samme, hvis mor IKKE har røget? Hvor stammer det så fra. Undskyld, men jeg synes det er lidt naivt.

Jeg er selv ikke-ryger og kender flere rygende gravide kvinder, som har født de mest velskabte og store børn. At de "kloge" så mener, rygning er så skide usundt, det er deres holdning. Men først den dag, hvor ALLE der ryger dør af det, så tror jeg på det. Når jeg ser en på 90 år ryge og stadig have det godt, så smiler jeg. Min farfar døde af det de kalder ryger-lunger og manden har aldrig røget en ærlig smøg i sit liv...........!

Undskyld mit sure opstød, men en smøg i ny og næ skader vel lige så lidt, som et glas i ny og næ

Der er jo noget der hedder passivt rygning og det er jo os skadeligt.. Og det er et glas i ny og næ os under graviditeten når du nu selv nævner naivitet

Anmeld

7. marts 2012

TeamRocket

morbibi skriver:

Nu er det jo bevist at børn af rygere oftere lider af allergier, astma, indlæringsvanskeligheder og mange andre ting end børn af ikke rygere gør. Du kan evt google det. Selfølgelig vil det også ramme børn af ikke rygere- for de samme fare er i vores mad, tøj, shampoo, solen osv- men i et mindre omfang. Du er mest på den sikre side hvis du holder dig fra røgen  Røg forøger dine(og dine børns) chancer for at blive ramt af en af disse ting med op til 60 % tror jeg der stod. Eller os var det 30% ? Ihvertfald meget!

Anmeld

8. marts 2012

morbibi

TeamRocket skriver:

Nu er det jo bevist at børn af rygere oftere lider af allergier, astma, indlæringsvanskeligheder og mange andre ting end børn af ikke rygere gør. Du kan evt google det. Selfølgelig vil det også ramme børn af ikke rygere- for de samme fare er i vores mad, tøj, shampoo, solen osv- men i et mindre omfang. Du er mest på den sikre side hvis du holder dig fra røgen  Røg forøger dine(og dine børns) chancer for at blive ramt af en af disse ting med op til 60 % tror jeg der stod. Eller os var det 30% ? Ihvertfald meget!

Ærligt, jeg tror ikke på noget af det, hvad angår rygning. Jeg har set for meget, til at tro på lige netop det

Anmeld

8. marts 2012

TeamRocket

morbibi skriver:

Ærligt, jeg tror ikke på noget af det, hvad angår rygning. Jeg har set for meget, til at tro på lige netop det

Det bestemmer du jo helt selv Meen, så mange års undersøgelser og forskning tar næppe fejl. De har nok set mere end du har, ja og mere end jeg har for den sags skyld.

Anmeld

8. marts 2012

Darling<3

TeamRocket skriver:

Indlæringsvanskligheder??? Hvor pokker har du støvet den fakta op henne???

Anmeld

8. marts 2012

TR

Anonym skriver:

Hvad er dit forhold til rygning og graviditet?

Stoppede med at ryge da jeg blev gravid .. Men synes folk selv må bestemme

Anmeld

8. marts 2012

Månelys

morbibi skriver:

I så fald er det da tankevækkende, at lige netop DU anklager andre for naivitet! De her ting er bevist! Samt at babyerne ofte er mindre end gennemsnittet osv. Har du ikke set den video hvor man kan se, at babyens hjertelyd, imens den er i maven, påvirkes for hver evig eneste smøg? Det er da tankevækkende!

Anmeld

8. marts 2012

MorDk

Nessie skriver:

I bund og grund er jeg egentlig ligeglad med hvad folk gør, bare det ikke går ud over mig og mine.

Men lige med rygning må jeg indrømme, at jeg ikke forstår at man ikke kan slippe cigaretterne mens man er gravid (og gerne før, da det jo sidder i kroppen længe).

Der er i dag så mange undersøgelser som viser, at rygning under graviditeten kan give skader på længere sigt.
Alle rygere burde lytte til deres fosters hjertelyd, mens de ryger, så de kan høre hvor belastet det bliver.

I dag ved man jo også at rygning under graviditeten kan skade barnets evne til at få børn, og vil man virkelig udsætte sit eget barn for det? Der er så utrolig mange i dag, der har svært ved at få børn, og for mange skyldes det højst sandsynligt at mor røg under graviditeten, plus alle de andre kemikalier vores mødre blev udsat for dengang. Men da vidste de ikke bedre, og det gør vi trods alt i dag.

Jeg vil ikke lyde hellig, jeg har / gør sikkert også nogle ting som folk undrer sig over, og jeg kan også finde på at ryge, hvis vi er til fest, men jeg stoppede, da vi gik i gang med PB, og rørte hverken cigaretter, alkohol, parfume osv. i et stykke tid før og efter.

Anmeld

8. marts 2012

MorDk

TeamRocket skriver:

Passiv rygning kan give rygerlunger ( KOL) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.