Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2012

morbibi

Månelys skriver:

I så fald er det da tankevækkende, at lige netop DU anklager andre for naivitet! De her ting er bevist! Samt at babyerne ofte er mindre end gennemsnittet osv. Har du ikke set den video hvor man kan se, at babyens hjertelyd, imens den er i maven, påvirkes for hver evig eneste smøg? Det er da tankevækkende!

Jo, jeg har set, at det ved NOGLE påvirker, men ikke ved alle. Tror du så også på, at det er forbudt at spise hvidt brød? Og mange af de andre ting, de "bevist" har opdaget skader barnet og som stadig er lovligt? Og hvorfor får mange rygere, så stadig babyer på over 4 kg, mens ikke-rygere får børn under 4 kg. Ja, jeg sætter bare spørgsmål ved nogle ting og tager det jeg kan bruge. Jeg har selv 7 børn og er ikke-ryger og drikker ikke og her er røgfrit i mit hjem, men alligevel har vi flere ting herhjemme, som jeg kan læse mig frem til, at nogle herinde bestemt tror på, kan være rygningens skyld....! Ja, det er mig der er dum og naiv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Ma-lu

Madam Blå skriver:

Jeg stoppede med at ryge to uger inden jeg testede positiv. Synes egentlig det var nemt nok at stoppe, da jeg endelig havde motivationen! Synes det er rigtig ærgerligt, at påføre sit barn alle de skadelige stoffer. Men alligevel er mit rygestop ikke helt holdt

Har røget nok en 10 smøger i løbet af de sidste to måneder. Er hele tiden sååååå rygetrængende, det er forfærdeligt. Så når jeg er brudt helt sammen, og alt kan være ligemeget, så har jeg tændt mig en smøg! Har det rigtig dårligt med det, og skammer mig faktisk over det Jeg ved jo godt, hvor forfærdeligt det er, men en sjælden gang tager trangen desværre over. Har vist ingen rygrad..

Hej.. 

Vil bare sige at min veninde blev anbefalet a sin læge at fortsætte med at ryge, måske ik så meget.. Men fordi hun gik og havde det så dårligt, hun var rygetrængende, græd, og stressede.. Så han mente at det var bedre at nuppe en cigaret end at stresse og lade barnet det mærke  

Jeg selv var ryger, er stoppet da jeg blev gravid. 

Men kan også godt få lysten, men kan ikke ryge.. Jeg blir dårlig ( heldigvis )

Anmeld

8. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg stoppede med, at ryge da jeg fandt ud af, at jeg var gravid med nr. 1 - så har været røgfri i 5 år (16/2-2007)

Anmeld

8. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
morbibi skriver:

Mener du alvorligt, at lægerne mener, at du har ondartede celler og din søster er allergiker, pga jeres mors rygning under graviditet.....!?
Hvad så med de børn der fejler det samme, hvis mor IKKE har røget? Hvor stammer det så fra. Undskyld, men jeg synes det er lidt naivt.

Jeg er selv ikke-ryger og kender flere rygende gravide kvinder, som har født de mest velskabte og store børn. At de "kloge" så mener, rygning er så skide usundt, det er deres holdning. Men først den dag, hvor ALLE der ryger dør af det, så tror jeg på det. Når jeg ser en på 90 år ryge og stadig have det godt, så smiler jeg. Min farfar døde af det de kalder ryger-lunger og manden har aldrig røget en ærlig smøg i sit liv...........!

Undskyld mit sure opstød, men en smøg i ny og næ skader vel lige så lidt, som et glas i ny og næ

Jeg hader når folk bruger dette argument: Jeg kender en som ryger og hun har da fået en velskabt dreng.

De "kloge" som du kalder dem siger helle ikke at risikoen er 100%, men hvis bare der er 2% risiko for at man kan skade sit barn, så lader man vel være, for hvem siger at man ikke bliver en del af de 2 %.

Nu er det jo sådan at de kloge, ja, er kloge indenfor deres område.

Anmeld

8. marts 2012

Laura.

MoarHvidovre skriver:

Jeg stoppede med, at ryge da jeg fandt ud af, at jeg var gravid med nr. 1 - så har været røgfri i 5 år (16/2-2007)

Så flot !

Anmeld

8. marts 2012

Holbæktrunten

kiwilouise skriver:

jeg er 32 uger henne og har røget i hele min graviditet. jeg har også drukket en øl i ny og næ. det er mit valg og jeg vil ikke dømmes fordi jeg ikke lige er med på det sundhedstrip der kører lige nu   

var til jordemoder hvor jeg fik en lang liste ove hvad der er forbudt når man er gravid. jeg smed sedlen ud og nyder nu min graviditet istedet for at være bange for alt omkring mig.

Jeg prøvede at holde op da jeg blev gravid, men det nyttede desværre ikke så meget. Tilgengæld begyndte vi at gå udenfor, og med lejlighed på anden sal og svær bækkenløsning, satte det jo sin naturlige begrænsning en periode...

Kunne også sagtens nyde et glas vin eller to, og brugte dælme også makeup og fik farvet hår til mit bryllup!

Underligt at jeg har et helt fantastisk pragteksemplar af en søn der er knap 6 mdr i dag, og som konstant får roser fra SP og læge 

Anmeld

8. marts 2012

Christine

kiwilouise skriver:

jeg er 32 uger henne og har røget i hele min graviditet. jeg har også drukket en øl i ny og næ. det er mit valg og jeg vil ikke dømmes fordi jeg ikke lige er med på det sundhedstrip der kører lige nu   

var til jordemoder hvor jeg fik en lang liste ove hvad der er forbudt når man er gravid. jeg smed sedlen ud og nyder nu min graviditet istedet for at være bange for alt omkring mig.

Øh sundhedstrip? Det hedder vist videnskab. Bare så dét lige er på plads.

Anmeld

8. marts 2012

TeamRocket

Darling<3 skriver:

Indlæringsvanskligheder??? Hvor pokker har du støvet den fakta op henne???

Hvis du googler børn og passiv rygning kan du læse op til flere anakendte artikler om forskning der viser at passiv rygning kan give indlæringsvanskeligheder. Bare google "Passiv rygning og indlæringsvanskeligheder" Vil jeg næsten anbefale at alle gør. Det er skræmmende så meget de cigaretter skader!

Anmeld

8. marts 2012

maria_wlt

Christine skriver:

Øh sundhedstrip? Det hedder vist videnskab. Bare så dét lige er på plads.

VIDENSKAB JA...

Hvordan er det muligt at tro at SÅ kræftfremkaldende stoffer ikke rigtig påvirker et foster men dog påvirker rygeren..Som vi jo har set i mange år... 

Anmeld

8. marts 2012

maria_wlt

mor:) skriver:

Jeg hader når folk bruger dette argument: Jeg kender en som ryger og hun har da fået en velskabt dreng.

De "kloge" som du kalder dem siger helle ikke at risikoen er 100%, men hvis bare der er 2% risiko for at man kan skade sit barn, så lader man vel være, for hvem siger at man ikke bliver en del af de 2 %.

Nu er det jo sådan at de kloge, ja, er kloge indenfor deres område.

Det er virkelig et uendeligt emne det her..

2%.. tja jeg snuppen chancen så jeg selv kan få min træng tilfredsstillet..

Rygerne KAN bare ikke stoppe fordi det er hårdt... Hvad så med baby som kommer ud og ikke får valget.. Det er bare kold tyrker til baby...men mor på 17-40 år har ikke nosser til det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.