Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Faith

Lauritz skriver:

Hvor er det dog sørgeligt at man kan sidde og give Thumbs Up fordi man ryger under graviditeten. Jeg er måløs!!

Nej det fatter jeg ved gud heller ikke!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

TroldeMor<3

Wimmie skriver:

Desuden så vil du i denne debat kunne læse om folk der bare smide anbefalingerne fra lægen/sundhedsstyrelsen/jordemoderen i skraldespanden og gladeligt lever som de mener er bedst (for pyt da med eksperterne - hvad ved de?) - og ryger videre uden kvaler...

Det lyder ikke rigtig som dårlig samvittighed....

Jeg har læst hvad folk har skrevet - men bare fordi man er ryger, betyder det jo ikke man er decideret dum.

Man ved jo godt hvor usundt det er, både for barnet og for en selv. Men man når bestemt ikke ud til folk med verbale tæsk - det burde alle mennesker da vide.

Jeg tvivler på det er nogle begavede mennesker, som gladeligt tænder cigeratterne uden at have bare den mindste dårlige samvittighed. - Men det er HELDIGVIS ikke noget alle os andre skal blande sig i.

Jeg siger ikke jeg synes det er helt i orden at ryge under graviditeten. Jeg synes bare man skal lade være med at dunke folk oven i hovedet - og det bliver de sq nok hver evigt eneste dag, de næste 9 måneder.

Men når ja - man kan vel lige så godt sparke til dem, som ligger ned.

Anmeld

13. juni 2011

Wimmie

Jeg har læst hvad folk har skrevet - men bare fordi man er ryger, betyder det jo ikke man er decideret dum.

Man ved jo godt hvor usundt det er, både for barnet og for en selv. Men man når bestemt ikke ud til folk med verbale tæsk - det burde alle mennesker da vide.

Jeg tvivler på det er nogle begavede mennesker, som gladeligt tænder cigeratterne uden at have bare den mindste dårlige samvittighed. - Men det er HELDIGVIS ikke noget alle os andre skal blande sig i.

Jeg siger ikke jeg synes det er helt i orden at ryge under graviditeten. Jeg synes bare man skal lade være med at dunke folk oven i hovedet - og det bliver de sq nok hver evigt eneste dag, de næste 9 måneder.

Altså...det er jo en debat - hvis man ikke må sige sin mening her, hvornår må man så?

Forstår simpelthen ikke at nogle folk ikke forstår at et debatforum er til for at man kan debattere/diskutere et emne - og nogle gange går bølgerne højt fordi nogle emner er omtålelige og kan stå folk meget nær. Hvis man ikke kan tåle mosten, så bør man ikke kaste sig ind i sådan en debat.

- Men selvfølgelig skal man tale pænt til hinanden og ikke bruge "råberi" og skældsord.

debattere verbum < -r, -de, -t>

At udveksle og drøfte synspunkter på problemstillinger med en anden eller flere andre debattører.

Anmeld

13. juni 2011

Wimmie

21.10.11 <3 skriver:

Jeg synes bare man skal lade være med at dunke folk oven i hovedet - og det bliver de sq nok hver evigt eneste dag, de næste 9 måneder.

Jeg synes det lyder som om der skal gøres undskyldninger for de der ryger under graviditeten - som om det er dem der er "de uskyldige ofre" og det er det jo ikke...det er de ufødte børn

Og det er dem jeg tænker på i denne diskussion...ikke moderens følelser.

Anmeld

14. juni 2011

M.O.A.R.

Flot af din mand

Jeg er også rigtig stolt af ham ..

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

Jeg synes det lyder som om der skal gøres undskyldninger for de der ryger under graviditeten - som om det er dem der er "de uskyldige ofre" og det er det jo ikke...det er de ufødte børn

Og det er dem jeg tænker på i denne diskussion...ikke moderens følelser.

Præcis og ja, for mig handler det også kun om at tage hensyn og passe på de små uskyldige børn.

Anmeld

14. juni 2011

Wimmie

Præcis og ja, for mig handler det også kun om at tage hensyn og passe på de små uskyldige børn.

Ja, altså jeg synes jo at når man selv vælger at deltage i en debat, og man vælger at skrive at man ryger under sin graviditet, så må man også være forberedt på at møde modstand - for det man gør er jo direkte imod sundhedsstyrelsens og lægernes anbefalinger - og al sund fornuft, og man ved - ikke tror - at det kan skade barnet.

Så længe man holder en pæn tone i en debat, kan jeg ikke se hvorfor man ikke må sige sin mening om sit forhold til dette valg; jeg kan sagtes diskutere uden at svine folk og blive personlig (sjovt nok, så fik jeg selv en personlig "sviner" fra én af dem der ryger som jo ellers skulle være "ofrene" i denne debat og vi andre var dem der tilsvinede .

Jeg vil til enhver tid sige min mening i en debat og kan man ikke klare at høre den, så skal man nok lade være med at deltage

Anmeld

14. juni 2011

Aves.

Wimmie skriver:

Ja, altså jeg synes jo at når man selv vælger at deltage i en debat, og man vælger at skrive at man ryger under sin graviditet, så må man også være forberedt på at møde modstand - for det man gør er jo direkte imod sundhedsstyrelsens og lægernes anbefalinger - og al sund fornuft, og man ved - ikke tror - at det kan skade barnet.

Så længe man holder en pæn tone i en debat, kan jeg ikke se hvorfor man ikke må sige sin mening om sit forhold til dette valg; jeg kan sagtes diskutere uden at svine folk og blive personlig (sjovt nok, så fik jeg selv en personlig "sviner" fra én af dem der ryger som jo ellers skulle være "ofrene" i denne debat og vi andre var dem der tilsvinede &nbsp.

Jeg vil til enhver tid sige min mening i en debat og kan man ikke klare at høre den, så skal man nok lade være med at deltage

Men alle de der mere eller mindre sørgelige modangreb som du her nævner, siger jo også en hel del..men det er da super træls for hele debatten...

Anmeld

14. juni 2011

LISBETH:-)

Min holdning til rygning og graviditet er ganske enkel, det gør man ikke. Jeg lader heller ikke mine børn der er kommet til verden drikke gift. Jeg synes det er uansvarligt og jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor folk ikke stopper når de i det mindste finder ud af at de er gravide.

Synes ikke jeg kan finde nogen saglige argumenter for at fortsætte med at ryge når man er gravid. Synes det er enormt egoistisk og omsorgssvigt af det ufødte barn.

Lisbeth der var ryger i 16 år inden jeg fik børn

Anmeld

14. juni 2011

Wimmie

Eva. skriver:

Men alle de der mere eller mindre sørgelige modangreb som du her nævner, siger jo også en hel del..men det er da super træls for hele debatten...

Ja, det er lidt mærkeligt at man selv vælger at deltage, og når man så modargumenterer så får man at vide, at man skal blande sig uden om og at man skal lade være med at spille "hellig"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.