Ryger du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Aves.

Wimmie skriver:

Ja, det er lidt mærkeligt at man selv vælger at deltage, og når man så modargumenterer så får man at vide, at man skal blande sig uden om og at man skal lade være med at spille "hellig"

Ja, men det er da også komisk, det fortæller da virkelig alt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Wimmie

lisbeth2910 skriver:

Min holdning til rygning og graviditet er ganske enkel, det gør man ikke. Jeg lader heller ikke mine børn der er kommet til verden drikke gift. Jeg synes det er uansvarligt og jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor folk ikke stopper når de i det mindste finder ud af at de er gravide.

Synes ikke jeg kan finde nogen saglige argumenter for at fortsætte med at ryge når man er gravid. Synes det er enormt egoistisk og omsorgssvigt af det ufødte barn.

Lisbeth der var ryger i 16 år inden jeg fik børn

Nemlig!

Og sjovt nok, så tror jeg ikke der er én eneste der vil synes det er ok at puste cigaretrøg direkte ind i hovedet på deres børn...

Anmeld

14. juni 2011

LISBETH:-)

Wimmie skriver:

Nemlig!

Og sjovt nok, så tror jeg ikke der er én eneste der vil synes det er ok at puste cigaretrøg direkte ind i hovedet på deres børn...

Det skal du nu ikke være sikker på

Men jeg synes nu også det er uacceptabelt i hele taget og ryge i rum hvor der opholder sig børn.

Anmeld

14. juni 2011

Josephinesmor

kiwilouise skriver:

jeg er 32 uger henne og har røget i hele min graviditet. jeg har også drukket en øl i ny og næ. det er mit valg og jeg vil ikke dømmes fordi jeg ikke lige er med på det sundhedstrip der kører lige nu   

var til jordemoder hvor jeg fik en lang liste ove hvad der er forbudt når man er gravid. jeg smed sedlen ud og nyder nu min graviditet istedet for at være bange for alt omkring mig.

samme her

Anmeld

14. juni 2011

Chamomile

Jeg stoppede med at ryge vandpibe, da jeg stod med en positiv test.

Anmeld

14. juni 2011

SSL

Josephinesmor skriver:

samme her

Men er det godt, siden du skriver samme her

Jeg mener, ved du hvor skadeligt det er siden du kommer med tegn som ?? Er det  at ryge et barn ind i hovedet? Eller er det kun  når det ligger i din mave?? Jeg fatter ikke, og jeg bliver decideret ked af at man  skriver thumps up, for at RYGE skadelige cigaretter under en graviditet? Ja, virkelig sejt?! Eller?

Så kan jeg forstå hvis du/I siger jeg ryger DESVÆRRE, men at sende sådan en afsted  - fatter jeg ikke og jeg bliver gal, for det er da noget så useriøst!!!

Anmeld

14. juni 2011

TroldeMor<3

Wimmie skriver:

Jeg synes det lyder som om der skal gøres undskyldninger for de der ryger under graviditeten - som om det er dem der er "de uskyldige ofre" og det er det jo ikke...det er de ufødte børn

Og det er dem jeg tænker på i denne diskussion...ikke moderens følelser.

Sorry med moderens følelser påvirker jo sådan set også barnets følelser.. Ikke at rygning er bedre end stress - men at der er mange faktore som spiller ind, som man muligvis ikke kan sætte sig ind i.

Og det er fair nok du slår ordet debattere op - Jeg er heller ikke dum, og ved godt hvad det betyder.

Jeg mener nok bare at til trods for man debattere kan man godt tale pænt om/til hinanden - for som jeg har sagt, så når tingene bare ikke ud til modtageren hvis man ikke for det sagt på en ordentlig måde.

Du kan lege politiker - så leger jeg psykolog. Men det har jeg det egentlig også bedre med.

Gider ikke blande mig i hvordan folk er under deres graviditet. Det er op til dem. Jeg kan pudse mit eget glashus, og være tilfreds med det - jeg gider ikke blande mig i om naboens ruder har pletter - men sådan er vi så forskellige.

Anmeld

14. juni 2011

Wimmie

SSL skriver:

Jeg mener, ved du hvor skadeligt det er siden du kommer med tegn som ?? Er det  at ryge et barn ind i hovedet? Eller er det kun  når det ligger i din mave?? Jeg fatter ikke, og jeg bliver decideret ked af at man  skriver thumps up, for at RYGE skadelige cigaretter under en graviditet? Ja, virkelig sejt?! Eller?

Så kan jeg forstå hvis du/I siger jeg ryger DESVÆRRE, men at sende sådan en afsted  - fatter jeg ikke og jeg bliver gal, for det er da noget så useriøst!!!

Enig med enig på!

Anmeld

14. juni 2011

Corn

Jeg stoppede den dag, for 7 år siden, da jeg fik mit livs første to streger hos lægen....

Anmeld

14. juni 2011

ano14316

Jeg vil gerne have lov til at   og 

For jeg er så enig, ingen fortjener skulderklap for at fortsætte med at ryge under en graviditet!

Tilgengæld dem der forsøger at stoppe, dem der trapper ned og dem der gør havd de kan og bliver ved med at prøve de fortjener

Til dem der læner sig tilbage og synes det er "for svært" 

Altså hvis man er gravid i 40 uger og ryger 10 smøger om dagen så har man 2800 forsøg til at stoppe med at ryge! for hver cigerat man ikke ryger er der en gang 

Så her har man jo muligheden for 2800 klap på skulderen!!! 

og bliv ved med at sige til dig selv: Det er jo ikke sværere end at lade være med at tænde den næste smøg.. 
og når trangen så melder sin ankomst, så må man altså godt blive sur på sig selv og sige "helt ærligt jeg skal sq da ikke være underlagt en eller anden skide tobaks industri, de kan da rande mig i *øven, gu vil jeg røv tænde den cigaret!" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.