nielsen80 skriver:
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg virkelig respektere du tør stå frem i en debat som denne! Jeg er dog meget uenig i dit valg, og din argumentation, og ville egentlig gerne høre, hvilke læger der har givet dig den melding, da jeg ikke tror det stemmer overens med sundhedstyrelsen, og de undersøgelser der forligger på området.
Jeg har ikke i sinde at give dig dårlig samvittighed, da jeg er sikker på du allerede kender konsekvensen af din rygning. Jeg vil dog sige, at hvis du virkelig vil stoppe for at hælpe din baby, er der en masse tilbud du kan benytte dig af. Jeg tror virkelig at man som mor på et senere tidspubkt i livet vil fortryde det bitterligt, hvis man ikke gjorde alt for at stoppe under graviditeten. Jeg kan kun snakke ud fra min egen erfaring, jeg har store problemer med at blive gravid, højst sandsynligt fordi min mor var storryger under sin graviditet. Det er ikke sikkert det er derfor, nej, men tro mig min mor kæmper med den viden hver dag.... Min pointe er nok, at man altid vil have usikkerheden hvis man røg, netop som min mor har. Havde hun ikke røget, så kunne hun selv udelukke den mulighed, men det gjorde hun, og hun lever derfor med tvivlen.
Til slut vil jeg dog sige, at jeg bestemt ikke synes at rygning kan sammenlignes med tæsk - det er aller højst et egotisk valg, som man kan sætte sprøgsmålstegn ved. Er sikker på du bliver en lige så god mor, som de fleste andre.
jeg vil også gerne indrømme at jeg efter den her debat vil prøve at få noget hjælp med at holde op. ikke fordi folk kommer med nogen mærkelige kommentarer men at jeg godt kan se at det vil da helt sikkert være det bedste for bebsen.