Mileva skriver:
Når du snakker om specielle navne, hvad er det så? Navne der ikke er meget hørt i DK eller generalt ude i den store verden?
Vores datter har et 'specielt' navn her i DK, men går du til andre lande er det bare et normalt navn derover
L har både 'danske' og 'udenlandske' navne, ét fordi vi ikke kunne blive enige om det skulle være det ene eller det andet, to hun er halv brite og halv dansk, 3 hun skal selv have frihed til at vælge når hun bliver gammel nok til at forstå det
Vi valgte hende fornavn og efternavn skulle være 'udenlandske' og så 2 mellemnavne der er forholdvis danske..
Det er specielle navne i forhold til Danmark og børn i skolen.. Jeg tror egentlig at børn er gode til at skelne mellem Ali og Alfred som eksempel.. Jeg læste i en anden tråd om navnet Siggi? Dét fik mig til at lae denne tråd faktisk, fordi det ofte er en undren hos mig.. Jeg kender en, hvis barn hedder Dominic, det læner sig jo gevaldigt op af dummernik, ikk? 
Det er sådanne tanker jeg gør mig, med de specielle navne 
Jeg synes da det er også er en fin måde, I har valgt at gøre det på - at hun kan vælge at skifte, når hun biver gammel nok til at forstå forskellen på navnene, og måske får et favorit? 
Anmeld