Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

SSL

Saram skriver:

Vores datter skal hedde Filuca. Og det kan man vist roligt sige er et MEGET specielt navn.. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, men da vi hørte det blev vi bare helt vilde med det.

// Sara Alrø 38+3.

hehe, jeg kender én, hvis lille søde chihuahua hedder dét :p men det er et meget meget kært navn, og jeg synes faktisk det er sødt til en lille fin pige, da det heller ikke er et typisk hundenavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Maja88

SSL skriver:

Hvordan udtales det? APRilla? Med trykket dér? Eller, apriLLA? Hvis du kan følge min udtalelse? hehe.. Det er specielt ja! Har ALDRIG hørt det før.. Jeg tager hatten af for at det bare er et navn man er faldet for, og så bliver det dét!

jamen det udtales egentlig bare lige ud af landevejen.

vil jo sige når man siger april så er trykket på ri.

så trykket i hendes naven er nok på pr.

men ja ved det ikke. synes ikke det er noget tryk som sådan. det er virkelig bare lige ud af landevejen.

Anmeld

15. maj 2011

Saram

Hehe har også hørt at puk elgaards (hende tv værten) hund hedder det. Men første gang jeg hørte det var i en udsendelse med jason watt og han har en datter der hedder Filuca. Og det var der vi faldt for det, synes det er så fantastisk det navn..

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Turtles skriver:

Vi har valgt et navn som vi ikke havde hørt før, og som kun 4 i Dk er døbt ifølge dansk statestik..
Fordi: Jeg selv har et specielt navn, og syntes det er fedt..
Og fordi jeg gerne ville ungå at han kommer i inst/skole osv. med 5 andre af samme navn..
Så har vi valgt at det skal udtales dansk og som det staves, lige ud af landevejen, da jeg ikke syntes det er fedt, hvis hver gang man siger sit navn, man også skal stave det for folk..

Dette er vores grund til et lidt specielt navn.

Vores søn hedder Nilan.
Og jeg selv Ninja.

Håber det kunne hjælpe lidt på din undren

Det hjælper, og jeg takker! Og jeg takker for grinet Så forstår jeg dit brugernavn "turtels" haha.. Dét er sgu sjovt!

Men nej, jeg synes det er rart at få be/afkræftet hvad det er der gør at børn får de navne.. Men jeg tænker jo også at jo at børn er onde, de driller på det mindste! Vi tænkte faktisk lidt over navne som ikke rimer på noget grimt! Men da jeg var barn var der to Charlotte'r i min klasse, men den ene blev så kaldt starten af efternavnet istedet, og dét var fint for hende Børn tilpasser sig vel, trods et normalt navn Men tak for din deling med mig, det er itneressant at hører

Anmeld

15. maj 2011

Maja88

Turtles skriver:

Vi har valgt et navn som vi ikke havde hørt før, og som kun 4 i Dk er døbt ifølge dansk statestik..
Fordi: Jeg selv har et specielt navn, og syntes det er fedt..
Og fordi jeg gerne ville ungå at han kommer i inst/skole osv. med 5 andre af samme navn..
Så har vi valgt at det skal udtales dansk og som det staves, lige ud af landevejen, da jeg ikke syntes det er fedt, hvis hver gang man siger sit navn, man også skal stave det for folk..

Dette er vores grund til et lidt specielt navn.

Vores søn hedder Nilan.
Og jeg selv Ninja.

Håber det kunne hjælpe lidt på din undren

der er faktisk også kun 3 i dk der hedder min datters navn..

dit navn udtales det som som en ninja ninja eller hvordan

Anmeld

15. maj 2011

N&J

Jeg gad ikke have et barn der hed det samme som bedsteveninden nede i bh eller skolen, jeg havde nogle meget specielle navne oppe at vende - især drengenavne, men endte med Nikita til min datter, som er specielt, nemt at stave hvilket var vigtigt da vores efternavn er sådan et der skal staves HVER gang og jeg ville have et navn der passer både til en lille pige, pige, stor pige og voksen. 

Jeg valgte det ud fra statestikken over hvor mange der hedder det i Danmark (jeg ville ikke over 600)

Jeg syntes også de mere traditionelle navne er pæne, de er bare en tand for kedelige og brugte til min smag, heldigvis er vi alle ikke ens. 

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Mileva skriver:

Når du snakker om specielle navne, hvad er det så? Navne der ikke er meget hørt i DK eller generalt ude i den store verden?

Vores datter har et 'specielt' navn her i DK, men går du til andre lande er det bare et normalt navn derover

L har både 'danske' og 'udenlandske' navne, ét fordi vi ikke kunne blive enige om det skulle være det ene eller det andet, to hun er halv brite og halv dansk, 3 hun skal selv have frihed til at vælge når hun bliver gammel nok til at forstå det

Vi valgte hende fornavn og efternavn skulle være 'udenlandske' og så 2 mellemnavne der er forholdvis danske..

Det er specielle navne i forhold til Danmark og børn i skolen.. Jeg tror egentlig at børn er gode til at skelne mellem Ali og Alfred som eksempel.. Jeg læste i en anden tråd om navnet Siggi? Dét fik mig til at lae denne tråd faktisk, fordi det ofte er en undren hos mig.. Jeg kender en, hvis barn hedder Dominic, det læner sig jo gevaldigt op af dummernik, ikk?

Det er sådanne tanker jeg gør mig, med de specielle navne

Jeg synes da det er også er en fin måde, I har valgt at gøre det på - at hun kan vælge at skifte, når hun biver gammel nok til at forstå forskellen på navnene, og måske får et favorit?

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Jeg skal desværre ud af døren, men jeg vender tilbage så snart jeg er hjemme til at debattere om de specielle navne Jeg faldt dog lige over denne artikel, og det bekræfter dét jeg har skrevet tidligere, at specielle navne KAN føre til mobning?

http://www.navlestreng.dk/ekspertblogs/post-view/Nyheder/1038

Anmeld

15. maj 2011

karina pigen

jeg ville gerne ha haft mit barn hvis det var en pige skulle hedde Jessabel, hvilke ik er godkendt i dk.

gad ik alle de almindelge danske navne som alle hedder.. og nu er jeg stor fan af amerkanske navne..

min mand er dog slet ik enig!!! hehe

vi fik en søn og han får sit navn FELIX den 5 juni.

og får vi en pige mere er vi ude i noget Frida Karla

Anmeld

15. maj 2011

Turtles

Maja88 skriver:

der er faktisk også kun 3 i dk der hedder min datters navn..

dit navn udtales det som som en ninja ninja eller hvordan

Mit navn udtales som det staves og på dansk..

Nin ja.. men de fleste siger det som på Amerikanske film hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.