Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Maja88

Turtles skriver:

Mit navn udtales som det staves og på dansk..

Nin ja.. men de fleste siger det som på Amerikanske film hehe

så det udtales ikke som ninja turtles?

synes faktisk det er et flot navn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

karina pigen

Turtles skriver:

Vi har valgt et navn som vi ikke havde hørt før, og som kun 4 i Dk er døbt ifølge dansk statestik..
Fordi: Jeg selv har et specielt navn, og syntes det er fedt..
Og fordi jeg gerne ville ungå at han kommer i inst/skole osv. med 5 andre af samme navn..
Så har vi valgt at det skal udtales dansk og som det staves, lige ud af landevejen, da jeg ikke syntes det er fedt, hvis hver gang man siger sit navn, man også skal stave det for folk..

Dette er vores grund til et lidt specielt navn.

Vores søn hedder Nilan.
Og jeg selv Ninja.

Håber det kunne hjælpe lidt på din undren

lidt sjovt.min venindes søn hedder Nilan

Anmeld

15. maj 2011

Worldwide

SSL skriver:

Det er specielle navne i forhold til Danmark og børn i skolen.. Jeg tror egentlig at børn er gode til at skelne mellem Ali og Alfred som eksempel.. Jeg læste i en anden tråd om navnet Siggi? Dét fik mig til at lae denne tråd faktisk, fordi det ofte er en undren hos mig.. Jeg kender en, hvis barn hedder Dominic, det læner sig jo gevaldigt op af dummernik, ikk?

Det er sådanne tanker jeg gør mig, med de specielle navne

Jeg synes da det er også er en fin måde, I har valgt at gøre det på - at hun kan vælge at skifte, når hun biver gammel nok til at forstå forskellen på navnene, og måske får et favorit?

Nemlig, hvis hun synes hendes fornavn er det hun vil frem i livet med, jamen så er vi jo bare super glade for vi valgte rigtigt Og hvis ikke, jamen så er det op til hende, vi elsker hende jo stadig

Vi vendte alle navne vi havde oppe, og blev enige om ligemeget hvad navn man har kan man blive udsat for mobning.. Hvis ikke med det ene så med det andet.. Så derfor tog vi det navn vi forelskede os i med det samme vi hørte det

Vores datter hedder Lorelai, og hun er den eneste i DK der hedder det.. Så det er vidst meget specielt her Jeg har et så alm navn som Christina, og synes egentlig der er SÅ grimt og er så træt af det.. Men jeg er jo en 'Christina' - hvis du forstår

Kæresten hedder Nicholas, hvilket jo er et alm navn i udlandet, han kaldes dog kun Nick

Selvfølgelig er vores datter en ener og helt unik, men vi synes egentlig ikke det er navnet der gør det, men hvem hun er Om hun så hed Anna eller Gertrud

Anmeld

15. maj 2011

Turtles

SSL skriver:

Det hjælper, og jeg takker! Og jeg takker for grinet Så forstår jeg dit brugernavn "turtels" haha.. Dét er sgu sjovt!

Men nej, jeg synes det er rart at få be/afkræftet hvad det er der gør at børn får de navne.. Men jeg tænker jo også at jo at børn er onde, de driller på det mindste! Vi tænkte faktisk lidt over navne som ikke rimer på noget grimt! Men da jeg var barn var der to Charlotte'r i min klasse, men den ene blev så kaldt starten af efternavnet istedet, og dét var fint for hende Børn tilpasser sig vel, trods et normalt navn Men tak for din deling med mig, det er itneressant at hører

Hehe ja Turtles godt kaldenavn ik

Men du har ret, lige meget hvad man kalser sit barn, så tilpasser de sig.. De fleste gør i hvertfald.
I min folkeskole tid, hed alle drengen Thomas og Martin, så de fik kælenavne, eller også hed de D. P osv, fra deres efternavn..

Med hensyn til børn driller børn med deres navne, så er jeg sikker på, at hvis børn ville drille skal de nok gøre det, lige meget hvad man hedder desværre

Godt jeg kunne sætte et grin på dine læber hahaha

Anmeld

15. maj 2011

Turtles

karina pigen skriver:

lidt sjovt.min venindes søn hedder Nilan

Er hun også her inde??
For ved at en af dem der er her inde, hendes søn hedder også Nilan..
Og endnu sjovere er at vi også har en fælles bekendt..
Så ud af de 5 mener jeg den er op på nu, som hedder Nilan i Dk, kener vores fælles ven 2 af dem.. Ret pudsigt syntes jeg.. hehe

Anmeld

15. maj 2011

karina pigen

Turtles skriver:

Er hun også her inde??
For ved at en af dem der er her inde, hendes søn hedder også Nilan..
Og endnu sjovere er at vi også har en fælles bekendt..
Så ud af de 5 mener jeg den er op på nu, som hedder Nilan i Dk, kener vores fælles ven 2 af dem.. Ret pudsigt syntes jeg.. hehe

det ved jeg faktisk ik om hun er.. hm

Anmeld

15. maj 2011

Turtles

Maja88 skriver:

så det udtales ikke som ninja turtles?

synes faktisk det er et flot navn

Jo hvis man siger det som på dansk.. Og ikke NinDja agtigt.. Det er svært at forklare en udtalelse på skrift hahahaha..

Men om folk siger det som på Amerikansk eller ej så reagere jeg, det er blevet en vane haha..

Tak tak er faktisk også rigtig glad for at hedde der

Anmeld

15. maj 2011

Turtles

karina pigen skriver:

det ved jeg faktisk ik om hun er.. hm

Hmm men nu "kender" du også 2 hvis søn hedder Nilan haha

Anmeld

15. maj 2011

N&J

Det er specielle navne i forhold til Danmark og børn i skolen.. Jeg tror egentlig at børn er gode til at skelne mellem Ali og Alfred som eksempel.. Jeg læste i en anden tråd om navnet Siggi? Dét fik mig til at lae denne tråd faktisk, fordi det ofte er en undren hos mig.. Jeg kender en, hvis barn hedder Dominic, det læner sig jo gevaldigt op af dummernik, ikk?

Det er sådanne tanker jeg gør mig, med de specielle navne

Jeg synes da det er også er en fin måde, I har valgt at gøre det på - at hun kan vælge at skifte, når hun biver gammel nok til at forstå forskellen på navnene, og måske får et favorit?

Hvis et barn bliver drillet, så bliver det drillet uanset hvilket navn det har, jeg er aldrig blevet drillet (har haft kælenavne), men jeg tvivler på at det har noget med mit navn at gøre, det handlede om hvem jeg var i skolen, dem der blev drillet var dem hvor der i forvejen var andre ting der kunne drilles med.

Eksempelvis havde vi en pige i klassen (hun blev drillet med sit tøj (hun gik i aflagt), hendes udseende (hun var egentlig en pæn pige), hendes væremåde, hendes navn (som faktisk er et dronningenavn) osv. alt sammen fordi hendes mor drak og hun personlighedsmæssig bag enormt meget præg af det - hun var voksenkontakt søgende, for os på hendes alder klistrende og det gjorde hende endnu mere irreterende.

Jeg gik selv i aflagt tøj og var stolt og åben omkring det, mine forældre havde ikke mange penge (tror vi en overgang ville have blevet betegnet som fattige), jeg havde et stort akneproblem, men jeg har aldrig lidt under det hverken i form at drillerier, veninder, drenge eller ligende - og det havde nok noget at gøre med min opvækst. Dermed ikke sagt at man bliver drillet fordi man ikke har fået den rigtige balast med hjemmefra, men ofte så har børn der udsættes for mobning og lign. et dårligt selvværd - og det er et sted hvor vi som forældre kan gøre en forskel, det kan godt være vi ikke kan forhindre det fuldstændigt og det afhænger så sandeligt også af barnets personlighed, men hvis barnet hjemmefra og gennem sine omgivelser er vokset op med at føle at det er i orden som det er (om det så er et stille barn der elsker bøger eller heste eller hvad det må være) og mor og far er tilfredse med sig selv, og opfører sig ordentligt -  så vil det barn sandsynligvis ikke reagerede så stærkt på evt. drillerier eller mobning og derfor vil barnet heller ikke blive set som et nemt offer og dermed formentligt ikke blive mobbet - fordi reaktionen udebliver, det er jo netop derfor børn bliver ved med at drille fordi de får en reaktion, eller det vil sige de driller fordi de ikke er blevet opdraget ordentligt hjemmefra og bliver så ved fordi de får en reaktion ud af det og sikkert også fordi de inderst inde har det svært med dem selv. 

Et barn spejler sig i mor og far, derfor vil et barn se mor der er ked af sin vægt, sandsynligvis selv få det svært med sin vægt eller høre mor og far snakke grimt om andre og derfor snakke grimt om andre. Vores børn er et resultat af os selv og deres omgivelser, men at de skulle blive drillet udelukkende pga. deres navn er usansynligt efter min mening. 

Anmeld

15. maj 2011

Københavnermor

karina pigen skriver:

jeg ville gerne ha haft mit barn hvis det var en pige skulle hedde Jessabel, hvilke ik er godkendt i dk.

gad ik alle de almindelge danske navne som alle hedder.. og nu er jeg stor fan af amerkanske navne..

min mand er dog slet ik enig!!! hehe

vi fik en søn og han får sit navn FELIX den 5 juni.

og får vi en pige mere er vi ude i noget Frida Karla

Jessabel..

I min familie er det noget vi driller hinanden med (kvinderne imellem) hvis vi er skrappe eller onde for sjov, selvfølgelig..

Så er man en jessabel.. 

Ligesom hende den onde dronning.. 

Sjovt som man oplever navne forskelligt.. FELIX er super sødt forresten!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.