Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

TroldeMor<3

Mine navne er ikke specielle, men heller ikke noget alle hedder.. Jeg tror det er fordi jeg ikke ønsker at barnet skal hedde Isabella B. Eller Oskar B. osv... Jeg selv er irriterert når nogle hedder det samme som jeg, selvomd et sjældent sker - såh, hvorfor ikke bare give dem et navn, som der ikke er så mange andre som har.. Barnet for også et specielt og udenlandsk efternavn, og så synes jeg ikke rigtigt at Christian eller Louise passer ind :b

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

SSL

Albertesmor skriver:

Hvad er din egen opfattelse af hvorfor forældre giver deres børn specielle navne???  jeg har mine ideer men vil ikke skrive dem her

Jamen, jeg har faktisk svært ved at forestille mig hvorfor - den eneste grund er dén som andre selv bekræfter, er at man selv synes ens barn er for unikt til at hedde et normalt navn! At man selv synes ens barn er en ener, og derfor skal ens barn ikke være en typisk Frederik, men en helt speciel dreng med et specielt navn? og indtil videre er det bekræftet, men nogle skriver det jo selv herinde

Anmeld

15. maj 2011

SSL

K&S skriver:

Vores søn er blevet døbt Anton - dels fordi det var det ENESTE drengenavn, vi kunne blive enige om, del fordi at hans/vores efternavne er meget specielle og næsten altid skal staves, så vi ville ikke have, at han også skulle stave sit fornavn

Jeg synes nogle gange, at navne kan blive FOR specielle

Jeg fik jo slet ikke svaret dig, jeg beklager! Men Anton er også bare så sødt, det hedder min venindes dreng! Og før i tiden synes jeg at når man sagde "Anton", så rungede "dine bukser er revnet" i baghovedet, fra den gode gamle kendte julekalender (eller hvad det var?) Men nej, når først man lære en Anton at kende, så glemmer man helt at nynne resten af sætningen i hovedet hehe.. Sødt navn

Anmeld

15. maj 2011

SSL

nattie skriver:

Mine navne er ikke specielle, men heller ikke noget alle hedder.. Jeg tror det er fordi jeg ikke ønsker at barnet skal hedde Isabella B. Eller Oskar B. osv... Jeg selv er irriterert når nogle hedder det samme som jeg, selvomd et sjældent sker - såh, hvorfor ikke bare give dem et navn, som der ikke er så mange andre som har.. Barnet for også et specielt og udenlandsk efternavn, og så synes jeg ikke rigtigt at Christian eller Louise passer ind :b

Jeg kan godt nikke genkendene til dét du skriver.. Men omvendt, måske bliver barnet så drillet med dét navn de så har, fordi det er specielt?

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Maja88 skriver:

altså jeg har jo en Aprilla... og valgte det egentlig ikke fordi det var specielt, men havde haft en i vuggestuen som hed det og har så sagt siden..

at får jeg en pige skal hun hedde Aprilla..(synes det er så sødt)

vi havde så 4 navne i fald det nu ikke lignede en aprilla.

vi havde blandt andet; Aprilla. Karoline, Isabella og Sophie.

men hun kan bare ikke være andet end en Aprilla.

det eneste jeg så er lidt. er at nu skal det næste barn også hedde noget specielt

Hvordan udtales det? APRilla? Med trykket dér? Eller, apriLLA? Hvis du kan følge min udtalelse? hehe.. Det er specielt ja! Har ALDRIG hørt det før.. Jeg tager hatten af for at det bare er et navn man er faldet for, og så bliver det dét!

Anmeld

15. maj 2011

Saram

SSL skriver:

Hej piger

Jeg har ofte tænlt over noget som jeg selv ikke forstår.. Det er jo ingen hemmelighed at specielle navne er blevet et hit!

Jeg har 3 tætte veninder med børn, to af børnene har MEGET specielle navne (vil ikke udpensle dem her).. Men jeg undre mig over hvorfor man vælger de specielle navne?

Jeg hedder selv Stina, og da jeg var barn var det ikke et navn man hørte ofte, lærerne spurgte altid "Et eller to N'er?", jeg blev kaldt for Stine, min mor udtalte mit navn som om det er to N'er i, men det er der ikke, så det skabte faktisk en del forvirring hehe..

Mij kæreste og jeg har valgt to meget simple navne til vores kommende bebs, Frederik eller Nikoline Godt gammel dansk

Men jeg dømmer nok ikke de specielle navne, men jeg tænker ofte bare hvorfor? Om det er for at gøre barnet specielt med et specielt navn?

Hjælp mig til at forstå Og ha en dejlig søndag! Og jeg skal huske at sige at jeg holder jo bestemt ikke mindre af min veninders børn fordi de har specielle navne

Vores datter skal hedde Filuca. Og det kan man vist roligt sige er et MEGET specielt navn.. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, men da vi hørte det blev vi bare helt vilde med det.

// Sara Alrø 38+3.

Anmeld

15. maj 2011

Turtles

Vi har valgt et navn som vi ikke havde hørt før, og som kun 4 i Dk er døbt ifølge dansk statestik..
Fordi: Jeg selv har et specielt navn, og syntes det er fedt..
Og fordi jeg gerne ville ungå at han kommer i inst/skole osv. med 5 andre af samme navn..
Så har vi valgt at det skal udtales dansk og som det staves, lige ud af landevejen, da jeg ikke syntes det er fedt, hvis hver gang man siger sit navn, man også skal stave det for folk..

Dette er vores grund til et lidt specielt navn.

Vores søn hedder Nilan.
Og jeg selv Ninja.

Håber det kunne hjælpe lidt på din undren

Anmeld

15. maj 2011

Worldwide

SSL skriver:

Hej piger

Jeg har ofte tænlt over noget som jeg selv ikke forstår.. Det er jo ingen hemmelighed at specielle navne er blevet et hit!

Jeg har 3 tætte veninder med børn, to af børnene har MEGET specielle navne (vil ikke udpensle dem her).. Men jeg undre mig over hvorfor man vælger de specielle navne?

Jeg hedder selv Stina, og da jeg var barn var det ikke et navn man hørte ofte, lærerne spurgte altid "Et eller to N'er?", jeg blev kaldt for Stine, min mor udtalte mit navn som om det er to N'er i, men det er der ikke, så det skabte faktisk en del forvirring hehe..

Mij kæreste og jeg har valgt to meget simple navne til vores kommende bebs, Frederik eller Nikoline Godt gammel dansk

Men jeg dømmer nok ikke de specielle navne, men jeg tænker ofte bare hvorfor? Om det er for at gøre barnet specielt med et specielt navn?

Hjælp mig til at forstå Og ha en dejlig søndag! Og jeg skal huske at sige at jeg holder jo bestemt ikke mindre af min veninders børn fordi de har specielle navne

Når du snakker om specielle navne, hvad er det så? Navne der ikke er meget hørt i DK eller generalt ude i den store verden?

Vores datter har et 'specielt' navn her i DK, men går du til andre lande er det bare et normalt navn derover

L har både 'danske' og 'udenlandske' navne, ét fordi vi ikke kunne blive enige om det skulle være det ene eller det andet, to hun er halv brite og halv dansk, 3 hun skal selv have frihed til at vælge når hun bliver gammel nok til at forstå det

Vi valgte hende fornavn og efternavn skulle være 'udenlandske' og så 2 mellemnavne der er forholdvis danske..

Anmeld

15. maj 2011

SSL

BigBabyWish skriver:

he he...  ja, det er ikke altid sådan med de mænd selvom man bruger alle kneb og tricks man kender for at få dem overtalt..

Nej, de satans mænder altså! 

Anmeld

15. maj 2011

TroldeMor<3

SSL skriver:

Jeg kan godt nikke genkendene til dét du skriver.. Men omvendt, måske bliver barnet så drillet med dét navn de så har, fordi det er specielt?

Navnene er ikke specielle - de bliver bare ikke brugt så meget Men klart navne som folk kender (:

Man må jo vende og dreje alle navne - men de brugte navne har jeg det også sådan, at jege tit har haft oplevelser med folk der bære det navn, og så virker det underligt for mig at skulle kalde mit barn det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.