Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.013 visninger
173 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

SSL

Hej piger

Jeg har ofte tænlt over noget som jeg selv ikke forstår.. Det er jo ingen hemmelighed at specielle navne er blevet et hit!

Jeg har 3 tætte veninder med børn, to af børnene har MEGET specielle navne (vil ikke udpensle dem her).. Men jeg undre mig over hvorfor man vælger de specielle navne?

Jeg hedder selv Stina, og da jeg var barn var det ikke et navn man hørte ofte, lærerne spurgte altid "Et eller to N'er?", jeg blev kaldt for Stine, min mor udtalte mit navn som om det er to N'er i, men det er der ikke, så det skabte faktisk en del forvirring hehe..

Mij kæreste og jeg har valgt to meget simple navne til vores kommende bebs, Frederik eller Nikoline Godt gammel dansk

Men jeg dømmer nok ikke de specielle navne, men jeg tænker ofte bare hvorfor? Om det er for at gøre barnet specielt med et specielt navn?

Hjælp mig til at forstå Og ha en dejlig søndag! Og jeg skal huske at sige at jeg holder jo bestemt ikke mindre af min veninders børn fordi de har specielle navne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Filippa & Liva

Synes det er nogle dejlige navne du har givet dine børn..

Vi venter en lille pige og hun skal hedde Liva.

vi er begge vilde med det navn og det får os til at tænke på liv, og al den liv vi får ind i vores liv når vores lille pige kommer til verden

Anmeld

15. maj 2011

4kløver

Syndes ikke mine er specielle. Jeg har valgt dem fordi jeg kunne lig de navne og var lidt træt at navne som næsten alle hed.

Anmeld

15. maj 2011

Filippa & Liva

Glemte at skrive at jeg selv hedder Filippa - hvilket også er et lidt specielt navn...  

Anmeld

15. maj 2011

SSL

BigBabyWish skriver:

Synes det er nogle dejlige navne du har givet dine børn..

Vi venter en lille pige og hun skal hedde Liva.

vi er begge vilde med det navn og det får os til at tænke på liv, og al den liv vi får ind i vores liv når vores lille pige kommer til verden

Liva er også sødt Det er jo henne i det mere sjældnere navn, men jeg synes ikke det er helt specielt da det er hørt en del før Men sødt, dét er det i hvert fald!!

Anmeld

15. maj 2011

Frøken J.

Altså vi har haft et par specielle navne oppe at vende, men ikke fordi de var specielle i sig selv, men bare fordi vi synes de var rigtig fine. Så det var egentlig den eneste årsag At de var specielle var vidst mere en tilfældighed end noget nøje udvalgt. Det ender dog vidst med ikke at blive specielle navne alligevel  

Anmeld

15. maj 2011

Sitrani

Tror det er fordi man gerne vil have at ens eget barn skal hedde noget specielt, så han/hun ikke bare er "en af de andre Nikolin'er" eller "en af de andre Christian'er"... Men efterhånden vil der jo være flere der hedder noget specielt, og derfor også det samme, og så starter det nok forfra med, at man kalder sine børn noget "almindeligt" igen....

Anmeld

15. maj 2011

Hvem?

Tja, specielle er de måske lidt, men jeg elsker dem og mine drenge skulle ikke hedde noget som alle hed, derfor var vi læææææænge om at finde navne til dem og som vi jo også selv syntes om, hvad andre så syntes, kan vi ikke tage os af

Så her blev det til Lauge og Hjalte

Anmeld

15. maj 2011

SSL

4kløver skriver:

Syndes ikke mine er specielle. Jeg har valgt dem fordi jeg kunne lig de navne og var lidt træt at navne som næsten alle hed.

Nej, de er jo hørt før, de navne Men stavemåden er måske mere speciel end normalen

Det er også taget udfra de peridoer jeg har arbejdet i børnehave, dér møder man altså nogle specielle navne, og jeg kan godt følge dig i at der er de typisk hørte navne (inkl. min kommende Frederik) - men det er jo blevet top moderne med de helt vildt specielle.. Det er som om at jo mere specielt det er, jo bedre

Anmeld

15. maj 2011

SSL

4kløver skriver:

Nej, de er jo hørt før, de navne Men stavemåden er måske mere speciel end normalen

Det er også taget udfra de peridoer jeg har arbejdet i børnehave, dér møder man altså nogle specielle navne, og jeg kan godt følge dig i at der er de typisk hørte navne (inkl. min kommende Frederik) - men det er jo blevet top moderne med de helt vildt specielle.. Det er som om at jo mere specielt det er, jo bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.